Nekad je nužno odabrati stranu

Nema izbora pa je gradonačelnik Zagreba odlučio podignuti cijene parkinga. Napravili smo pregled kako su se mijenjale

U prvoj zoni cijena će biti dvostruko veća, za jedan sat parkinga umjesto 6 kuna građani će plaćati 12

Nije izborna godina, pa je Grad Zagreb odlučio povisiti cijene parkiranja, i to nemalo. U javnu raspravu je pušten novi nacrt prijedloga Pravilnika o korištenju javnih parkirališta i garaža na koji građani mogu slati prigovore do 11. srpnja. Ako ovakav prijedlog bude usvojen, Zagrepčani bi skuplji parking mogli plaćati već u kolovozu.

Napravili smo mali pregled promjena cijena u zadnje dvije godine.

1. Kolike će biti nove cijene?

Jutarnji list javlja da su Grad i Zagrebački holding dogovorili kako će, osim parkiranja vani poskupjeti i javne garaže. Prema novom cjeniku, u prvoj zoni cijena više neće biti 6 nego 12 kuna. Parkiranje u drugoj zoni koštat će 5 kuna, a dosad je bilo 3. Treća zona će umjesto 1,50 kuna, sada stajati 2 kune.

U javnoj garaži Tuškanac građani će po novom za sat vremena trebati izdvojiti 10 umjesto 5 kuna, a na Langovu trgu i u garaži u Petrinjskoj sat će se odsad umjesto 4 kune, naplaćivati 7 kuna. U garaži Gorica, Kvaternikov trg i Rebro cijena će se popeti na 6 kuna, što je za dvije kune više. Cijene rastu i u svim ostalim javnim garažama.

2. Cijene su zapravo vrlo slične onima od prije 4 godine, a neke i skuplje

U travnju 2014. Milan Bandić donio je odluku o smanjenju cijena parkinga. Tada je snizio cijene za 25-30 posto pa su karte u prvoj zoni pojeftinile s 8 na 6 kuna, u drugoj s 4 na 3 kune.

Treća zona parkiranja tada je umjesto umjesto 2 kune koliko se plaćalo ranije, pojeftinila na 1,5 kunu. Po novom pravilniku cijena se sada vraća na 2 kune od prije četiri godine.

3. Olakšice, u pravilu, dolaze pred izbore

Kako je to i inače slučaj pred izbore, zagrebački je gradonačelnik Milan Bandić prije lokalnih prošle godine uveo određene olakšice za građane. Recimo, kartu od 4 kune za vožnju u ZET-ovim tramvajima i autobusima, ali i nekažnjavanje prvih kazni za parkiranje ili vožnju bez karte ZET-a.

Iako se tada počelo pričati o proširivanju naplate parkiranja za područje cijelog grada, valjda nije bio zgodan trenutak za to, pa odluka dosad nije zaživjela.