Netko je od nastavnika tražio da nauče pljeskati za skup koji je organizirala ministrica Divjak; naputak je senzacija
Iz Ministarstva tvrde kako oni nemaju veze s tim i da to nije bio njihov zahtjev
SDP-ova Sabina Glasovac danas je na Twitteru objavila isječak dokumenta koji je, kako tvrdi, bio distribuiran nastavnicima uoči jučerašnjeg Nacionalnog stručnog skupa sudionika eksperimentalnog programa koji je održan u Ciboni.
Iz dokumenta se može zaključiti kako se od nastavnika uključenih u Školu za život, tražilo da uvježbaju himnu i koreografiju koju će onda izvesti na skupu u Ciboni. Priložena i je prigodna pjesmica koja jako hvali projekt ministrice Divjak. Konkretno, u dokumentu piše kako bi trebali naučiti pljeskati varijantu clap song, a priložen je i video u kojem je objašnjeno kako se to točno radi.
“Računajte da drugu frazu znate započeti i lijevom i desnom rukom, to je ona gdje pljeskam u prazno (odabir ruke ovisit će o mjestu gdje ste smješteni, pljesne se kolega s lijeve/desne strane)”, piše u prvoj stavci upute. Osim toga, nastavnicima se sugerira da u komentare napišu neke “motivacijsko-šaljive rečenice koje mogu izgovarati uz pljeskanje”, a naveden je i primjer: “Hajd’ zaplješći zajedno, da nam bude zabavno”. Netko je na Twitteru objavio i video na kojem se vidi kako je ova uvježbana koreografija na kraju i izgledala.
Evo što je Ministarstvo tražilo od nastavnika na jučerašnjem skupu u Ciboni i na što se svela Škola za život. Kako bi rekao Mladen Delić: “Ma ljudi moji, je li to moguće?!” pic.twitter.com/3prOYxtmac
— Sabina Glasovac (@SabinaGlasovac) April 25, 2019
— Kreshimir (@shokre_hrvoje) April 25, 2019
Iz ministarstva tvrde da naputak nema veze s njima
Glasnogovornik ministrice Blaženke Divjak, Maro Alavanja, Indexu je demantirao da se radi o naputku iz ministarstva. Kaže kako oni s ovim nisu imali veze, već se naprosto radi o dopisivanju mentorske grupe. Alavanja dodaje i kako ministarstvo to nije tražilo i da to nije naputak učiteljima, već razmjena informacija mentorskog tima koji je kreirao igru.
“Metoda igrifikacije jedan je od elemenata poučavanja stoga je na Nacionalnom stručnom skupu pokazano kako se ritam i riječi mogu iskoristiti kao podrška poučavanju. Za primjer su uzeti lagani, šaljivi stihovi koji su prepoznatljivi kolegicama i kolegama iz eksperimentalnih škola.
‘Ni koreografija ni tekst nisu stvorili troškove’
Niti koreografija niti tekst nisu stvorili nikakve troškove niti je ikome za to isplaćena naknada, a sama interaktivna vježba trajala je petnaestak minuta. Cilj nije bio naučiti niti stihove niti ritam nego uočiti kako se na taj način razvija suradnja i zajedništvo, koriste strategije rješavanja problema, a primjenjivo je i kao mnemotehnička strategija pri učenju. Mentorski tim Škole za život zajednički je osmislio stihove i ritmičku reprezentaciju.
Tjeloglazba (body percussion) je prepoznata u svijetu kao metoda koja pospješuje razvoj ritamskih vještina, motorike i koordinacije (ruku, nogu, glasa), provode se i edukacije o toj metodi”, kažu iz Ministarstva obrazovanja.