Nova drama u Sueskom kanalu: 190-metarski brod zaglavio na nekoliko sati, tegljači ga uspjeli odsukati

Zbog incidenta su prekinuta dva konvoja brodova

This picture on July 7, 2021 shows a view of the Panama-flagged MV 'Ever Given' container ship sailing along Egypt's Suez Canal near the canal's central city of Ismailia. Megaship the MV Ever Given, which had blocked the Suez Canal for six days in March, weighed anchor on July 7 after Egyptian authorities and the Japanese owner agreed a compensation deal. The 200,000-tonne container vessel was stuck in the waterway during a sandstorm on March 23, causing major disruption to world shipping and the loss of millions in revenue for Egypt. (Photo by Mahmoud KHALED / AFP)
FOTO: AFP

Tegljači su oslobodili veliki brod koji je nekoliko sati bio nasukan u Sueskom kanalu, čime je ponovno omogućen normalan prolaz kroz jedan od najprometnijih plovnih putova na svijetu, priopćila je u četvrtak brodarska tvrtka Leth Agencies.

Riječ je o 190-metarskom brodu za rasuti teret Xin Hai Tong 23 koji plovi pod zastavom Hong Konga. “Uprava Sueskog kanala uspješno je odsukala M/V XIN HAI TONG 23 u 7:40 sati. Konvoj u smjeru sjevera nastavlja se u 9:30 sati”, objavio je Leth Agencies u tvitu.

U priopćenju, uprava kanala objavila je da je obaviještena o kvaru motora i da je angažirala tegljače kako bi uspješno odsukala brod. Proces je nakratko odgođen zbog kvara na brodskom vitlu. Uprava je potvrdila da će se “aktivnost brodarstva u oba smjera vratiti u normalu čim završi proces tegljenja, kao mjera opreza”.

Prekinuta dva konvoja brodova

Leth je prethodno tvitao da je brod nasukan u 4 sata ujutro po lokalnom vremenu, prekinuvši najmanje dva konvoja brodova.

Otprilike 12 posto svjetske trgovine odvija se Sueskim kanalom, najkraćim brodskim putem između Europe i Azije. Tijekom jakih vjetrova 2021. godine, veliki kontejnerski brod Ever Given zaglavio se u Sueskom kanalu, zaustavivši promet u oba smjera na šest dana i prekinuvši globalnu trgovinu.

Lani su tegljači izvukli tanker za naftu koji je nakratko ostao zaglavljen u kanalu nakon tehničkog kvara na kormilu, dok je kvar kontejnerskog broda u kanalu uzrokovao manja kašnjenja u ožujku.