Novi brod koji je potonuo u Puli i dalje leži na dnu mora. U sebi ima oko četiri tone goriva i ulja

Iz ministarstva poručuju da su postavljene plutajuće brana u moru kako bi se spriječilo moguće onečišćenje mora

09.02.2021., Pula - S travel lifta u luci na Avangardovom navozu pao je brod kojeg je izgradio pulski Tehnomont. Brod koji je pao s  lifta u more te potom potonuo je ribarica koju je Tehnomont gradio za vlasnika iz Irske. 
Photo: Srecko Niketic/PIXSELL
FOTO: Srecko Niketic/PIXSELL

Budući da se još traži način kako iz mora u pulskom zaljevu izvući prekjučer potonuli novoizgrađeni brod, danas će se s odgovornim poslovnim subjektima obaviti razgovor kako bi se pronašao optimalni način da se to učini, rekli su u srijedu u pulskoj Lučkoj kapetaniji.

Naime, u ponedjeljak popodne, dok se novogradnja ribarskoga broda dizala prijevoznom lučkom dizalicom, puknula je čelik-čelo podizna traka te je novogradnja ispala iz nosača, pri čemu je pramčani dio potopljen, a krmeni dio ostao je pričvršćen na dizalicu.

Tijekom noći novogradnja je pala s dizalice te je potopljena uz obalni zid pulske luke. U toj nesreći nitko nije ozlijeđen, a i dalje traju pripreme za vađenje novogradnje iz mora. Kako se doznaje, riječ je o ribarici koju je Tehnomont gradio za vlasnika iz Irske.

Na dnu mora brod pun dizela i ulja

Službenici pulske Lučke kapetanije dojavu o nesreći u slobodnoj zoni luke dobili su od djelatnika tvrtke Avangard Shipyards d.d., angažirane na podizanju broda na obalu, te su odmah izašli na mjesto nesreće. Pulska Lučka kapetanija o tome je odmah obavijestila Nacionalnu središnjicu za usklađivanje traganja i spašavanja na moru i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te su pozvane interventne službe.

“Nakon dolaska na mjesto nesreće službenici pulske Lučke kapetanije organizirali su postavljanje plutajućih brana u moru kako bi se spriječilo moguće onečišćenje mora i morskog okoliša, koje se zasad nije dogodilo s obzirom na to da je u spremnicima novogradnje u trenutku nesreće bilo oko dvije tone pogonskoga dizelskoga goriva i oko dvije tone hidrauličnog ulja, priopćili su iz ministarstva.

Koji je uzrok nesreće?

Dodali su da je očevidom utvrđeno kako se nesreća dogodila prilikom dizanja i prijevoza novogradnje 110 pokretnom dizalicom, u vlasništvu tvrtke Tehnomont – brodogradilište d.o.o., kada je puknula čelik-čelo podizna traka, pri čemu je pramčani dio pao u more. “Točan uzrok kvara lučke opreme još nije utvrđen, a uz puknutu podiznu traku utvrđeno je i jedno puknuto ‘čelik- čelo’ dizalice, koje trenutno visi s dizalice”, ističu u priopćenju iz ministarstva.

Dodali su da su na mjesto nesreće jučer stigli i predstavnici vlasnika broda, predstavnici brodograditeljske tvrtke i vlasnika podizne dizalice kako bi se s lučkim vlastima i pulskom Lučkom kapetanijom Pula dogovorili o tome kako iz mora izvaditi novogradnju.