Portal za društvena i kulturna pitanja. I svijet koji dolazi.

Politika & Kriminal

Novi HŽ-ov vlak na relaciji Osijek-Split dosad je kasnio svih 7 puta, otkriveni su razlozi: 'To se pokušalo zataškati...'

Vlak je odmah prvi dan kasnio 83 minute, sad se zna što se događalo idućih šest dana

FOTO: Vjekoslav Skledar

HŽ-ov vlak koji nakon dugog niza godina ponovno prometuje na relaciji Osijek-Split, već je prvog dana na svoje odredište zakasnio 83 minute. Tako je ionako već epsko putovanje u trajanju 13 sati produženo za još gotovo sat i pol vremena, a slučaj je očekivano izazvao negativne reakcije u hrvatskoj javnosti. Kako bi to pokušao ublažiti, ministar Butković je gostujući na televiziji skrušeno poručio hrvatskim građanima kako bi se trebali naviknuti na kašnjenje i najavio infrastrukturne projekte vrijedne milijarde.

Sinoć je RTL objavio izvješće o razlozima tako velikog kašnjenja navodeći da je vlak u Split od uvođenja linije zakasnio zapravo svaki put, dok je tek u povratku za Osijek u tri navrata uspio stići na vrijeme. U Sindikatu strojovođa kažu da je vlak prvoga dana uspostavljanja linije zapeo u Zagrebu, i to sat vremena, a ostalo se, tvrde, nakupilo putem.

Pokušaj zataškavanja

“Radnik kojeg HŽ Putnički prijevoz plaća preko HŽ infrastrukture da radi zakvačivanje i otkvačivanje je odlučio da on to neće napraviti iz nekog razloga, tvrdio je da se ne može… To se, naravno, pokušalo zataškati. Odgovornosti, naravno, nema…”, kaže za RTL Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika Sindikata strojovođa Hrvatske.

RTL je u posjedu izvještaja u kojem strojovođa sve opisuje. “Prilikom spajanja zaprežne i kolne lokomotive na vlaku u kolodvoru od strane manevriste rečeno nam je da nije moguće spojiti zračne poluspojke jer su kratke… Samoinicijativno smo spojili slavine glavnog voda… Zbog toga je došlo do kašnjenja vlaka u polasku koje se povećavalo zbog zapuštenosti pružnog pojasa”, navodi se u izvještaju.

Tridesetak puta morali su, kažu, smanjiti brzinu zbog zapuštenosti. Do kašnjenja vlakova dolazi kada strojovođa zaspe na posao, zbog dotrajalih pruga, ali i zato što ponekad strani teretni vlakovi dobiju prednost nad putničkim. U Sindikatu kažu da o tome odlučuju Prometni poslovi HŽ Infrastrukture i da domaći moraju imati prednost.

Čudne okolnosti

Kako onda teretni dobije prednost?

“To su vam onda čudne okolnosti, znate. Ode vam netko iz nekog privatnog prijevoznika i operativi plati večericu, pa zajedno imaju rekreaciju. Pa neki friendly odnosi, pa tko fućka putnike, ionako ih nema, od tereta se živi…,” opisao je Petrović.

U HŽ Infrastrukturi kažu da su već sankcionirali kolege koji su prednost davali stranim vlakovima jer je to zabranjeno. Za vlak iz Osijeka priznaju da su strojovođe odradili posao koji nisu trebali.

Telegram Klub kolaž Telegram Klub kolaž
Telegram Klub logo

Klub ekskluzivnih ponuda, pogodnosti i popusta,
samo za pretplatnike Telegrama.

Saznajte više