Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Novi ministar zdravlja, HDZ-ov Dario Nakić, dok je bio šef zadarske bolnice imao je manjak od 116 milijuna kuna

Daria Nakića smijenio je bivši ministar Rajko Ostojić 2012. godine

ZADNJA IZMJENA: sij. 25, 2016
Foto: PIXSELL

Novi ministar zdravstva, HDZ-ov Dario Nakić, bio je ravnatelj Opće bolnice Zadar 2011. godine. Kako je vidjivo iz nalaza Državne revizije, kojeg ovdje možete pročitati, u to je vrijeme Opća bolnica Zadar imala manjak od 116 milijuna kuna, a bila je sporna i nabava.

Nakić je na toj poziciji bio od 2009. godine, a bivši ministar zdravlja Rajko Ostojić smijenio je Nakića 2012. godine. Iako je Nakić tada tvrdio kako ne zna zbog čega se Ostojić odlučio na njegovu smjenu, loše poslovne rezultate zadarske bolnice otkrila je početkom 2012. godine zdravstvena inspekcija Ministarstva zdravlja. Otkrivene su brojne nepravilnosti i odstupanja. U vrijeme dok je Nakić bio šef bolnice, nagomilani su veliki dugovi, što je utvrdila i državna revizija iz 2011. godine.

Nakić je tada na konferenciji za novinare pokazao dokument u kojem stoji kako ministar Ostojić nalaže Upravnom vijeću Opće bolnice u Novoj Gradiški da smijeni dodatašnjeg ravnatelja. Uz dokument stoji Nakićevo ime, a on je tada bio šef bolnice u Zadru, a ne u Novoj Gradišci.

“To sve govori prvenstveno o vjerodostojnosti nekoga tko želi nešto provesti i s kojim namjerama, pa – ako želite – i o njegovoj sposobnosti”, kazao je tada Nakić.

Manjak od 116 milijuna kuna

Financijska revizija poslovanja Opće bolnice u Zadru započela je 17. rujna 2012. godine, a završila 11. ožujka iduće godine. Rezultati su pokazali cijeli niz nepravinosti, a ukupni manjak iznosio je 116.564.276,00 kuna i činio 41,8 posto ostvarenih prihoda za 2011.

“U državni proračun nije uplaćen pripadajući dio sredstava ostvarenih prodajom stanova na kojima je postojalo stanarsko pravo u iznosu 1.494.117,00 kuna. Nabava roba, radova i usluga u vrijednosti 26.725.356,00 kuna je provedena bez propisanih postupaka javne nabave”, stoji u nalazu revizije zadarske bolnice.

Tada je rekao da se ne boji smjene

Također, kako je otkrila državna revizija, za neka su radna mjesta utvrđeni viši koeficijenti složenosti poslova od propisanih i primijenjeni su kod izračuna plaća.

“Ako me baš pitate jesam li smijenjen, pa – ja mislim da jesam. Ali kao što ministar ništa nije znao izvesti kako treba, tako nije ni ovo. Ja se ne bojim smjene, nego onoga što nas čeka u budućnosti”, rekao je Nakić na konferenciji za novinare nakon smjene i dodao kako i dalje nije riješeno pitanje nedostatka lijekova ni primjerice pitanje lijeka za kemoterapiju Gliveka, koji pacijent u Zadru ne može dobiti, a pacijent, tvrdi Nakić, u Zagrebu može.

Ostojić se tada pitao je li pogreška slučajna

Ostojić je kazao da u razrješenju Nakića nema nikakvih propusta, no da su se dogodili u popratnom dopisu poslanom uz rješenje, te je izrazio sumnju da je to te pogreške došlo slučajno.

“Temeljem zakona te utvrđenih organizacijskih, stručnih i financijskih nepravilnosti osobno sam potpisao rješenje o razrješenju s dužnosti ravnatelja Opće bolnice Zadar i u njemu nema nikakvih gramatičkih niti pravnih propusta. S druge strane, točno je da je u popratnoj obavijesti uz razrješenje, koja je upućena predsjednici Upravnog vijeća zadarske bolnice, na jednom mjestu navedeno Zadar, a na dva mjesta Nova Gradiška i definitivno smatram da se radi o grešci i propustu”, rekao je Rajko Ostojić 2012. i dodao kako još ne zna “je li to slučajna ili namjerna greška”.

“Osobno sumnjam u slučajnost, s obzirom na to da se u istom predmetu prije mjesec dana već dogodio sličan propust. Naime, tada je u jednom dopisu navedeno da se isti upućuje na nepostojeće županijsko tijelo. Prema tome, osobno čak i sumnjam u slučajnost”, kazao je i dodao kako je on potpisao dokument u kojem je ispravno naveden Zadar.

Više s weba