Nekad je nužno odabrati stranu

Obrazloženje presude: Ovo su razlozi zbog kojih je Tony Cetinski oslobođen krivnje za smrt čovjeka

Pjevač nije mogao predvidjeti čovjeka koji leži na cesti

22.05.2019., Pazin - Tony Cetinski u pratnji svojeg odvjetnika dolazi na Opcinski sud gdje mu pocinje sudjenje za prometnu nesrecu u Rovinju u kojoj je poginuo 62-godisnji Ibrahim Kevljani. Photo: Dusko Marusic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Pjevač Tony Cetinski oslobođen je danas krivnje za prometnu nesreću u kojoj je 3. studenog 2017. pregazio Ibrahima Kevljanina, 62-godišnjaka koji je zbog lošeg zdravstvenog stanja i utjecaja alkohola ležao na kolniku Puste ulice u Rovinju. Cetinski je tamo naišao svojim mercedesom i pregazio čovjeka koji je od zadobivenih ozljeda preminuo.

Donosimo detalje obrazloženja nepravomoćne presude na koju Općinsko državno odvjetništvo u Puli ima pravo uložiti žalbu.

Čovjek koji je ležao na cesti nije bio pješak

Općinski sud u Pazinu nije prihvatio navode optužnice protiv Cetinskog utvrdivši, prije svega, da Kevljanin u trenutku nesreće nije bio pješak. Naime, kako je objasnila sutkinja Tanja Prenc Kanis, pješaci i ostali sudionici u prometu moraju se kretati prema određenim pravilima, u što ne spada ležanje na kolniku.

Zbog toga se ne može ni tvrditi da je Kevljanin u trenutku nesreće u prometu sudjelovao kao pješak.

Cetinski nije vozio prebrzo jer nije bilo znaka

Tužiteljstvo je tvrdilo i da Cetinski nije prilagodio brzinu vožnje zbog čega nije na vrijeme uočio čovjeka koji je ležao na cesti. Međutim, brzina vožnje u Pustoj ulici tada je bila ograničena na 50 kilometara na sat, a vještak je zaključio kako je Cetinski vozio oko 33 kilometra na sat. Doduše, brzina vožnje nije se mogla točno utvrditi jer nije bilo tragova kočenja.

Cetinski je nesreću mogao eventualno izbjeći da je vozio 18,4 kilometra na sat. No, kako ga znakovi nisu ograničavali na tu brzinu, ne može se tvrditi da je u tom segmentu prekršio Zakon o sigurnosti prometa na cestama.

Može li vozač predvidjeti čovjeka koji leži na cesti?

Sud nije prihvatio ni tvrdnju tužiteljstva da bi čovjek koji leži na kolniku za vozača trebao biti predvidiva prepreka. Naime, doista nije realna mogućnost da bi se usred grada moglo naići na osobu na cesti pa je zato zaključeno kako to nije bila realna mogućnost na koju je Cetinski trebao računati tijekom vožnje.

Vještaci su tijekom rekonstrukcije nesreće primijetili da je Cetinski bio zavaljen u vozačkom sjedalu zbog čega je moguće da mu je jedan od retrovizora zaklanjao punu preglednost. Odvjetnik Goran Marjanović koji je pjevača branio u ovom postupku naglasio je kako položaj u kojem vozač sjedi nije zakonski propisan.

I sud je na kraju ocijenio kako to nije dovelo do nesreće jer svaki vozač ima pravo sam sebi prilagoditi vozačko sjedalo. Da je doista sjedio tako da nije vidio iz automobila Cetinski bi, smatra sud, ugrozio i samog sebe, što izvjesno nije imao namjeru učiniti pa njegovo sjedenje u mercedesu ne predstavlja kršenje zakona.