Oho. Rafalei skuplji za još 30 milijuna eura, zaboravili su nam spomenuti troškove obuke pilota

Ukupna cijena nabave borbenih aviona u ovom trenutku iznosi 8,91 milijardi kuna, odnosno 1,18 milijardi eura

Ukupna cijena nabave borbenih aviona u ovom trenutku iznosi 8,91 milijardi kuna, odnosno 1,18 milijardi eura, potvrđeno je Jutarnjem listu u Ministarstvu obrane. To je milijardu i pol više od francuske ponude za 12 borbenih aviona Rafale, koja je na natječaju iznosila 7,45 milijardi kuna, odnosno 990 milijuna eura, piše dnevnik u broju od subote.

Nakon što je prije tjedan vlada objavila šestogodišnji plan otplate nabave aviona, otkriveno je da avioni zapravo koštaju 1,15 milijardi eura. O tome je prvi pisao portal Obris.org. Pojašnjenje za skok ove cijene je iznos PDV-a koji se mora platiti na nabavu nove opreme i naoružanja za avione, dok se na same avione ne plaća PDV.

Cijeli paket poskupio

U međuvremenu je pak otkriveno da je cjelokupni paket nabave aviona skuplji za još oko 30 milijuna eura u odnosu na ponudu od 990 milijuna eura. U proračunskim dokumentima Ministarstva financija za razdoblje od 2021. do 2024. stoji da ćemo u prve četiri godine otplatnog plana za nabavu borbenog aviona platiti 8,3 milijarde kuna, dok se u otplatnom planu koji je objavila vlada navodi 8,08 milijardi kuna. Dakle, riječ je o povećanju od 220 milijuna kuna koje treba platiti u roku prve četiri godine otplate.

U Ministarstvu obrane navode da cijena nabave višenamjenskog borbenog aviona iznosi 999 milijuna eura. A što se tiče razlike u iznosima između odluke vlade o višegodišnjem financiranju i prijedloga financijskog plana Ministarstva financija za projekt nabave aviona, u MORH-u pojašnjavaju da se to odnosi na troškove službenih putovanja pilota i mehaničara koji će biti upućeni na obuku, adaptaciju i izgradnju infrastrukture i operativne troškove aviona kada dođu u Hrvatsku, čiji iznos uključuje i PDV.

Na što točno ide dodatni novac?

Dakle, u MORH-u procjenjuju da će oko 220 milijuna kuna koštati hotelski smještaj, avionske karte i dnevnice pilota i mehaničara koji će biti upućeni u Francusku. Mehaničari bi na obuku trebali krenuti krajem sljedeće godine, a piloti početkom 2023.

Osim toga, tim sredstvima platit će se i izgradnja infrastrukture u bazi Pleso gdje će avioni biti smješteni, dakle izgradnja novih hangara, instalacija i adaptacija postojećih objekata. Također će se ovim sredstvima financirati trošak korištenja prvih osam aviona koji će krajem 2023. i 2024. godine stići u Hrvatsku, donosi Jutarnji list.