Otkrivamo još jedan slučaj poduzetnika Jollyja. Stečajni izvještaj: ‘Uzeo je i robu vrijednu 4,6 milijuna kuna’

Došli smo do službenog izvješća stečajne upraviteljice koja iznosi teške optužbe protiv dalmatinskog moćnika koji blisko prijateljuje s ministrima

Telegram je doznao za nove detalje prijepora između tvrtke šibenskog poduzetnika Josipa Stojanovića Jolly Autoline i propale firme sličnog naziva – Autoline u stečaju. Već smo pisali kako je prema nedavnoj nepravomoćnoj presudi Trgovačkog suda u Zagrebu utvrđeno da je Jolly nezakonito preuzeo 6,9 milijuna kuna vrijednu opremu iz nekadašnjeg Autolineovog servisa za Mercedese u Dugopolju kraj Splita.

Stečajna upraviteljica Autolinea, Marija Vujčić Turkulin, u službenim izvješćima tvrdi i da je Jolly samoinicijativno tijekom stečaja te nekad uspješne tvrtke uzeo i rezervne dijelove čiju vrijednost vještak procjenjuje na 4,6 milijuna kuna.

Prema stečajnim izvještajima u koje smo dobili uvid, Stojanović navodno ove rezervne dijelove još od 2013. drži u skladištu u Vodicama, iako nisu vlasništvo njegove tvrtke već Autolinea u u stečaju.

Jolly je samo uzeo uhodani biznis

Za razumijevanje ovog slučaja važna je kronologija. Na početku valja podsjetiti da je Autoline svojevremeno bio u vlasništvu Milorada Radovanovića Brace, koji je ranije bio generalni zastupnik Mercedesa za Hrvatsku. Krajem 2012. firma mu odlazi u stečaj, te stečajna upraviteljica kreće s rasprodajom imovine kako bi se namirili vjerovnici. Dugovi su se tada popeli do 100 milijuna kuna.

Autolineovu halu u Dugopolju, gdje se i dan danas nalazi Mercedesov servis, kupuje poduzetnik Josip Stojanović. Osim same nekretnine preuzima i svu opremu iako je, kako će kasnije tvrditi stečajna upraviteljica, nije platio. Radi se o opremi vrijednoj gotovo sedam milijuna kuna koju bi Stojanović, ako recentna presuda Trgovačkog suda u Zagrebu postane pravomoćna, trebao vratiti tvrtki Autoline u stečaju.

Traži milijune jer Telegram piše o njemu

Zbog objave navoda iz ove nepravomoćne presude Stojanović je Telegramu poslao zahtjev za naknadu štete od 2,3 milijuna kuna, a prijeti da će tužiti i lokalne šibenske portale koji su prenijeli naš tekst. Zbog tog njegovog poteza Hrvatsko novinarsko društvo sazvalo je izvanrednu konferenciju za medije.

“Ovo je ogroman, sramotan, skandalozan i dugo nezabilježen napad na hrvatske medije. Ovo je čisti teror”, kazao je šef HND-a. A nakon što je Telegram objavio izvješće sa spomenute konferencije za medije, Jolly je zbog toga poslao novi zahtjev za naknadu štete, sada za novih 1,2 milijuna kuna odštete.

Kako je Jolly došao do vrijednih dijelova

U međuvremenu smo doznali da se Jolly Autoline i Autoline u stečaju spore i oko rezervnih dijelova. U pitanju su rezervni dijelovi za vozila marke Mercedes i Smart koja su se nalazila u Autolineovim servisima u Splitu i Zadru. Sudski vještak za strojarstvo i promet, Krunoslav Ormuž, utvrđuje da vrijednost tih rezervnih dijelova iznosi nešto manje od 4,6 milijuna kuna. Jolly ih pokušava otkupiti za 250 tisuća kuna, a stiže i ponuda druge tvrtke od 560 tisuća kuna. No, vjerovnici ih smatraju preniskima i odbijaju obje ponude.

Kako tvrdi stečajna upraviteljica u izvješćima, nakon toga Jolly, koji je naknadno preuzeo Autolineove servise u Splitu i Zadru, rezervne dijelove prebacuje u svoje skladište u Vodicama. Nudi Autolineu dogovor – on će njima skladištiti rezervne dijelove, dok će oni njemu iznajmljivati opremu u servisima.

Jollyjevo skladište u Vodicama screenshot

Iako je prvotno dogovor postignut na kraju su, tvrdi se u dokumentaciji vezanoj uz stečaj, rezervni dijelovi ostali u Jollyjevom skladištu, a on je prestao plaćati najam opreme. Uslijedili su sudski sporovi Autolinea protiv Jollya i Jollya protiv Autolinea. Dva je Autoline nepravomoćno dobio, dokazavši da Jolly nezakonito koristi njegovu opremu, dok tri, u kojima Jolly pokušava ovršiti Autoline za troškove skladištenja rezervnih dijelova, još traju. Stečajna upraviteljica ne prihvaća Jollyjeve tvrdnje o osnovanosti te ovrhe. Upozorava čak da Općinski sud u Šibeniku nastavlja ovršni postupak na osnovu rješenja koje je u međuvremenu ukinuto, te na taj način, kako piše u svom izvještaju, oštećuje stečajnu masu i stečajne vjerovnike.

Što su nam odgovorili iz Jollyeve firme?

U jednom trenutku, početkom 2018., stečajna upraviteljica pokušala je uz pomoć dijela vjerovnika, mahom mehaničara, izvući rezervne dijelove iz Jollyjevog skladišta kako bi ih konačno prodala. Dogovoreno je da će se osnovati povjerenstvo, pronađen je i alternativni prostor, da bi na kraju sve propalo, jer, kako nam tvrde ljudi koji su bili u povjerenstvu, “Jolly nije dopustio da se bez njegovih predstavnika bilo što u skladištu dira”.

Dio vjerovnika strahuje da su rezervni dijelovi u međuvremenu postali bezvrijedni ili da ih je Jolly Autoline iskoristio u svom poslovanju kao što već godinama, dok traju sudski postupci, koristi opremu u servisima koju prema nepravomoćnoj presudi uopće nije kupio.

Kako bismo poduzetniku Stojanoviću dali priliku da iznese svoju stranu priče, Telegram je poslao upit tvrtki Jolly Autoline s pitanjem o rezervnim dijelovima oko kojih očito postoji spor između njih, vjerovnika i stečajne upraviteljice Autolinea. Umjesto odgovora, poručili su nam da ih više ne uznemiravamo upitima, te da će, ako ih još jednom kontaktiramo, “angažirati odvjetnike da nas kazneno prijave”.

Koliko je Stojanović zapravo moćan?

Osim generalnog zastupstva za Mercedes, poduzetnik Jolly u svom vlasništvu ima i luksuzni hotel Olympia u Vodicama te nekoliko tvrtki. Možda najpoznatiji Mercedes iz njegove ponude bio je onaj koji je snimljen u dvorištu tadašnje ministrice regionalnog razvoja i EU fondova Gabrijele Žalac. Taj je slučaj bio vrlo zanimljiv jer je Jolly u tom razdoblju aplicirao na natječaje za modernizaciju splitskog prometa, vrijedne više desetaka milijuna kuna. Jedan od tih natječaja izravno je raspisalo Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova koji je vodila Gabrijela Žalac.

Stojanović je, kao što je poznato, blizak i s ministrom financija Zdravkom Marićem. Zbog tog prijateljstva se pred Povjerenstvom za odlučivanje o sukobu interesa problematizirala činjenica da se Marić, kao šef Nadzornog odbora, nije izuzeo od odlučivanja o dodjeli kredita s povlaštenim kamatama Jollyju, koji je HBOR dodijelio Jollyju. Koliko su njih dvojica bliski bilo je vidljivo i iz objavljenih fotografija sa Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji gdje je Marić snimljen na poduzetnikovim ramenima.

FACEBOOK/NIKICA PENĐER