Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Otkrivamo presudu o kojoj će se pričati. Novine moraju platiti Brkiću 40.000 kuna jer su ga povezale s elitnom prostitucijom

Općinski građanski sud donio je nepravomoćnu presudu nakon što je potpredsjednik Sabora tužio Večernji

ZADNJA IZMJENA: lis 3, 2019

Prema nepravomoćnoj presudi Općinskog građanskog suda u Zagrebu, Večernji list mora platiti odštetu potpredsjedniku Sabora Milijanu Brkiću zbog objave teksta o njegovoj mogućoj ulozi u zataškavanju slučaja elitne prostitucije iz 2011. godine. Naknada nije mala, iznosi 40 tisuća kuna.

Večernji je pritom zapravo prenio Jutarnji list, na koji se u tekstu i poziva. U naslovu je navedeno “11 stranica nestalih spisa pronađeno na Županijskom sudu u Zagrebu”, dok je u tekstu, za koji je Brkić tvrdio da ga je povrijedio stajalo:

“Nakon što je Dražen Jelenić, glavni državi odvjetnik rekao kako je nestao spis o curenju informacija u slučaju elitne prostitucije u kojoj Milijan Brkić ima jednu od ključnih uloga zataškavanja cijelog slučaja, sudac Ivan Turudić je potvrdio Jutarnjem listu kako je 11 nestalih stranica iskaza prostitutki pronađeno na Županijskom sudu u Zagrebu”.

Što je sve Brkić doživio zbog ovog teksta?

Brkić je na sudu kazao kako ga je taj dio teksta posebno povrijedio, iako je svjestan da je kao javna osoba u fokusu. “U ovom članku povezuje me se s nestalim spisom i spominje me se kao glavnog aktera elitne prostitucije. Protiv mene se zbog toga nije vodio kazneni postupak i državno odvjetništvo je u dva navrata izdalo priopćenje da nemam ništa s tim”, napomenuo je Brkić i u nastavku svog iskaza opisao kakve je sve neugodnosti imao zbog teksta.

Kaže da su ga kolege zastupnici propitkivali o čemu se radi, susretao se s negativnim pitanjima ljudi na ulici, prijateljima se morao pravdati, a i djecu su mu zezali u školi i na fakultetu, te pitali hoće li im tata završiti u zatvoru. Uvjeravao je sud i da ga je mama, nakon što je vidjela tekst na portalu Večernjeg, nazvala u suzama.

Sud mu je u potpunosti povjerovao, te zaključio kako Večernji list ničim nije dokazao istinitost spornih navoda. U presudi stoji kako izloženost sudu javnosti ima svoje granice, te kako je ona u ovom slučaju prijeđena.

Sud je ipak neke detalje lagano zaobišao

Zanimljivo je da su početkom listopada prošle godine svi mediji izvještavali o ovoj Brkićevoj aferi, ali on je odlučio tužiti baš Večernji list jer, kaže, ostali nisu na taj način intonirali svoje tekstove. Tužbu je, potvrdio je, podnio protiv samo još jednog medija.

Općinski sud u Zagrebu nije se bavio činjenicom da je Brkić o svojoj ulozi u ovom slučaju ispitivan u DORH-u u dva dana nakon objave spornog teksta, te kako je Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu tek u travnju ove godine potvrdilo da “niti za jednu osobu, pa tako ni za osobe čija su imena u javnosti dovođena u vezu s ovim predmetom” nema sumnje da su odavale službene tajne u slučaju “elitne prostitucije”.

Drugim riječima, za Brkića nije utvrđeno da su od njega iscurile informacije tijekom istrage “elitne prostitucije” 2011. godine. Ipak, i nakon toga tužiteljstvo je sve prikupljene informacije dostavilo policiji te je naložilo daljnje “kriminalističko istraživanje i poduzimanje radnji i mjera sukladno odgovarajućim odredbama Zakona o kaznenom postupku i Zakona o policijskim poslovima i ovlastima”.

Ana Raić Knežević
Telegram autor
1306 članaka Više o autoru
Više s weba