Nekad je nužno odabrati stranu
FOTO: Borko Vukosav

Ova cesta u Slavoniji vodi do vikendica HDZ-ovih moćnika. Napravili su si je, fino, iz proračuna

Drago Hedl donosi reportažu iz Pleternice u kojoj su lokalni političari za 3 milijuna kuna izgradili cestu do svojih vinograda

Ova cesta u Slavoniji vodi do vikendica HDZ-ovih moćnika. Napravili su si je, fino, iz proračuna

Drago Hedl donosi reportažu iz Pleternice u kojoj su lokalni političari za 3 milijuna kuna izgradili cestu do svojih vinograda

FOTO: Borko Vukosav

Dio ceste u dužini od 605 metara, čija je izgradnja koštala točno 2.854.556,91 kuna (s PDV-om) građena je po visokim standardima. Iako se pokušala proturiti priča da je financirana iz EU fondova, na izričit upit Telegrama, iz Županijske uprave za ceste odgovoreno je kako su oni bili jedini investitor

U Županijskoj upravi za ceste Požeško-slavonske županije, potvrđeno nam je, užurbano rade na ishođenju nove građevinske dozvole za nastavak radova na preostalom dijelu lokalne ceste LC 41072. Gradnja tih 1.900 metara počet će, rekli su nam, ”kad se osiguraju financijska sredstva za realizaciju projekta”. Ne bi to bila nikakva posebna vijest da spomenuta cesta ne vodi pravo u vinograde, voćnjake i vikendice lokalnih političara i da za njenu izgradnju već do sada nije potrošeno gotovo tri milijuna kuna.

Spomenuta lokalna cesta u Pleternici, u Požeško-slavonskoj županiji, koja se nastavlja od Ulice Ljudevita Gaja i vodi uzbrdo, uzorno je izgrađena. Iako su kategorizacijom cesta koju je izradilo Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u srpnju 2014. lokalne ceste u posljednjoj, četvrtoj skupini (prije njih su autoceste, državne i županijske ceste) i iako je spomenuta cesta LC 41072 označena kao lokalna, ne mora se postidjeti ni jedne državne ili županijske ceste.

Kilometar ceste koštao bi pet milijuna kuna

Dio ceste u dužini od 605 metara, čija je izgradnja koštala točno 2.854.556,91 kuna (s PDV-om) građena je po visokim standardima. Kilometar takve ceste, po gruboj računici, koštao bi pet milijuna kuna, što dovoljno govori o standardima građenja.

Kolovoz je širok i više nego prostran za mimoilaženje vozila, uz cestu je izgrađen nogostup za pješake (čak i klupe za sjedenje) i pripadajuća kanalizacija za oborinske vode. Kada lokalni političari krenu u svoje vikendice, vinograde i voćnjake ne moraju po prašini, ili blatu, ovisno o vremenskim prilikama, već po elegantnoj cesti koja ih vodi pravo do njihovih posjeda.

Početak preostalog dijela ceste na kojem će uskoro početi radovi Borko Vukosav
Zemljište ondje imaju bivši gradonačelnik Pleternice, danas šef gradskog vijeća Marijan Aladrović, dogradonačenik Marinko Markota, nekadašnji saborski zastupnik Mario Včelik, nestašni Franjo Lucić i tako dalje Borko Vukosav

Voćnjaci bivšeg gradonačelnika i njegova šogora

Velike voćnjake na tom dijelu ima Marijan Aladrović, bivši gradonačelnik Pleternice, potom i požeško-slavonski župan (2009. – 2013.), danas šef požeške ispostave Hrvatskih šuma i HDZ-ov predsjednik Gradskog vijeća Pleternice. Inače, Aladrovićev sin, Josip Aladrović, unatrag godinu dana šef je Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Za ovu priču je važno i da je Županijska uprava za ceste u vlasništvu Požeško-slavonske županije bila investitor izgradnje spomenute ceste (kao što će biti i za nastavak njene gradnje), a nije nebitno ni to što je na njenom čelu Aladrovićev šogor, Mijo Jozak – oženili su dvije sestre. Jozak, koji također ima zemlju u blizini područja do kojeg vodi cesta, na čelu je Županijske uprave za ceste od prosinca 2010., još iz vremena kada je Aladrović bio župan.

Cesta vodi prema vinogradima HDZ-ovih moćnika Borko Vukosav

Zemljište ondje, naravno, posjeduje i Lucićeva obitelj

Veliku plantažu vinograda, do kojih vodi spomenuta cesta, ima i HDZ-ov dogradonačelnik Pleternice Marinko Markota, vlasnik tvrtke Alca, poznatog proizvođača vina. Markota je ondje, na vidikovcu odakle puca predivan pogled na okolne pitome brežuljke, izgradio i veliku vinsku bačvu, a priča se da kani napraviti i hotel. Ispred svakog reda čokota njegovih vinograda, posađene su ruže.

Vikendicu i voćnjak, također uz neposredni put spomenute ceste, ima i Mario Včelik, bivši šef zatvora u Požegi, nekadašnji HDZ-ov saborski zastupnik, a danas javni bilježnik u Požegi. Naravno, zemljište ondje posjeduje i obitelj saborskog zastupnika HDZ-a Franje Lucića.

Kad se gradila te cesta, kaže Pleterničanin Mato Bosjak, svi su se pitali zašto baš ona ima prioritet, kada je uokolo toliko cesta koje vape za obnovom. “Da bi stišali negodovanje javnosti koja je sumnjala kako se cesta gradi samo zbog toga što su ondje vinogradi i posjedi lokalnih moćnika, proturena je priča kako je novac namaknut iz fondova Europske unije i da se može iskoristi samo za gradnju baš te ceste.” Međutim, na izričit upit Telegrama, iz Županijske uprave za ceste odgovoreno je kako su oni bili jedini investitor.

Vinograde na tom području ima i bivši gradonačelnik Borko Vukosav

U selu do Pleternicu asfalt financiraju sami mještani

Izgradnja ceste koja vodi do vikendica, voćnjaka i vinograda požeških i pleterničkih moćnika, izazvala je veliko ogorčenje mještana obližnjeg sela Buk, u sastavu Grada Pletenice. “U selu je 550 žitelja, a u tvrtkama koje se u njemu nalaze zaposleno je 130 ljudi, što znači više nego u industrijskoj zoni u Gradu Pleternici, koja za razliku od Buka ima svu infrastrukturu”, kaže predsjednik Mjesnog odbora Buk, Branko Polić.

Mještani obližnjeg sela ljuti su jer se njih ignorira Borko Vukosav

“Početkom svibnja ove godine imali smo zbor građana gdje je bila i gradonačelnica Pleternice Antonija Jozić. Upoznali smo je s četverogodišnjim planom rada, a koji smo joj u studenom prošle godine uručili. Plan je uključivao postavljanje rasvjete i izgradnju poljskih puteva. Sada smo u drugoj polovici 2018. godine, a radovi još uvijek nisu realizirani.”

Selo Buk, kaže za Telegram Polić, nalazi se na državnoj cesti D38, a asfalt kroz selo platili su sami mještani. “Tražili smo u više navrata da se uz cestu izgradi i nogostup, jer je u posljednjih desetak godina na toj prometnici poginulo pet pješaka. No, umjesto da nam izgrade nogostup, gradi se cesta do posjeda lokalnih političara.”