Nekad je nužno odabrati stranu

Ovi ljudi su napravili dosta ozbiljnu analizu država kao brandova (i objasnili kako se Hrvatska našla na 28. mjestu)

Bloom Consulting razvio je metodologiju koja mjeri sve, od uloženog novca do društvenih mreža

27.06.2014., Ploce, plaza Banje, Dubrovnik - Danas je prvi pravi ljetni dan u Dubrovniku, visoka temperatura zraka napunila je gradske  plaze. 
Photo: Grgo Jelavic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Svaka država, grad ili regija imaju svoju percepciju u međunarodnoj zajednici. Škote tako neki mogu doživljavati škrtima, prva asocijacija na Švicarsku su satovi, banke i čokolada, dok se Irci doživljavaju kao veseli i srdačni ljudi. Svaka država pokušava upravljati tim predrasudama na temelju koji građani drugih zemalja stvaraju predodžbu o njihovoj zemlji. Planska izgradnja i određivanje vlastitog imidža, u ovom slučaju država, naziva se brendiranje. Jak i prepoznatljiv brend, posebno je važan za turističke zemlje, poput Hrvatske.

Upravo time, brendiranje država bavi se Bloom Consulting kompanija, osnovana 2003. godine. Samo ove godine surađivali su s vladama Španjolske, Švedske, Seychella, Arube, Portugala, Austrije…

Ta je kompanija formirala i top listu država prema prepoznatljivosti njihovog brenda. Neupitni je lider, očekivano SAD. Američki filmovi, lanci brze hrane, tehnološki giganti i način života prepoznatljivi su u cijelom svijetu. Slijede Španjolska i Njemačka, pa Hong Kong, Francuska, Tajland, Australija, Macao, Kina i Italija.

Ekonomski rezultati ovise o percepciji države

Države pokušavaju formirati pozitivnu percepciju o sebi kako bi privukle investicije, turiste i talente, te kako bi ojačale nacionalni ponos i stranu diplomaciju, kao i izvoz.Stručnjaci za brendiranje u turizmu mjere percepciju same zemlje, prihod ostvaren od turizma, kao i zadovoljstvo turista s destinacijom. Rezultati se najčešće temelje na anketama i intervjuima.

Gdje otputovati ljudi često određuju impulzivno, na temelju onog što su čuli ili vidjeli. Nerijetko su tako nešto imali priliku čuti i vidjeti na internetu. Samo u 2013. turisti su 328.680.000 puta pretraživali internet vezano uz potencijalne destinacije. Bloom Consulting je upravo zbog toga razvio poseban sustav koji mjeri online prisutnost i percepciju svake pojedine turističke destinacije među ciljanom publikom.

Hrvatska na 28. mjestu u svijetu

Hrvatska se na toj ljestvici pozicionirala na 28. mjestu, iza Tajvana i Egipta, a ispred Švedske. Godišnji proračun Hrvatske turističke zajednice u 2015 godini iznosi 328 milijuna i 380 tisuća kuna. To nam je bilo dovoljno za pozicioniranje na 12. mjestu europske ljestvice brendiranja ispred Švedske (koja raspolaže s približno 257 milijuna kuna budžeta za turizam) i Rusije (s nevjerojatnih 680 milijardi kuna budžeta), a iza Grčke (s 300 milijuna kuna budžeta).

Who Cares Who's Going to Disney World? The Winning Coach of Super Bowl Is Headed To #Croatia!

Gepostet von Croatia Full of life am Samstag, 31. Januar 2015

Četiri su ključne varijable na temelju kojih Bloom Consulting formira svoju ljestvicu brendova. Najvažnija od tih varijabli je prihod od turizma i ekonomski rast vezan uz turizam. Prilično je logično i jasno, da je brend države slab, odnosno da ona od njega nema nikakve koristi ako joj ne donosi prihod. Kroz turizam, to je najvidljivije.

Digitalno pretraživanje o destinacijama

Sljedeća varijabla je takozvano digitalno potraživanje, bazira se na pretraživanju interneta o kulturi, slobodnom vremenu, klimi, specijaliziranim segmentima tržišta i ciljanim tržištima. Prema izvješću Google Travelera 70 posto putnika smatra informacije s interneta pouzdane kada odabiru destinaciju za put. Kao rezultat toga, milijuni turista širom svijeta inspirirani rezultatima koje dobiju na internetskim tražilicama odabiru svoje destinacije.

Bloom Consulting analizirao je 3.818.000 ključnih riječi na devet svjetskih jezika: engleskom, španjolskom, francuskom, talijanskom, njemačkom, portugalskom, ruskom, japanskom i kineskom. Analiza sadrži pretraživanje povijesnih nalazišta, gastronomije, običaja lokalnog stanovništva, aktivnosti poput ronjenja, lova i sportova, te specifičnih vrsti turizma.

Poseban software omogućava ovoj kompaniji kvantificiranje i analiziranje broja potencijalnih turista koji pretražuju turističke destinacije online. Na taj je način moguće doznati što potencijalni turisti traže na određenoj destinaciji, te kakvi su rezultati pojedine destinacije u odnosu na konkurenciju. Konačne informacije pomažu u smislu formuliranja turističke strategije i ciljeva.

Treća varijabla je takozvana strategija državnog brenda, koja ide od AAA (vrlo jak) do D (jadan). Hrvatska, prema tom istraživanju ima umjereno jak (A) brend. Ova varijabla ocjenjuje točnost strategije nacionalne turističke organizacije koja je formirala strategiju brend.

Prisutnost država na društvenim mrežama

Četvrta varijabla su rezultati turističkih zajednica na društvenim mrežama i posjeti njihovoj web stranici. Ocjenjuje se sama prisutnost na društvenim mrežama, kao i broj posjeta i vrijeme provedeno na službenom web siteu turističke zajednice pojedine zemlje.

Instagram Photo of the week! #Dubrovnik, by: @Khollan2Follow us on instagram.com/lovecroatia and share your #LoveCroatia photos!

Gepostet von Croatia Full of life am Donnerstag, 7. Mai 2015

Predicting the future through morning coffee (or beer :) ), and I see… Vacation in Croatia :) yes!! Photo: @Love_Croatia_Hrvatska – Instagram

Gepostet von Croatia Full of life am Mittwoch, 4. Februar 2015

View this post on Instagram

#Love #Island #Lokrum #Dubrovnik #GameOfThrones @crolovepl

A post shared by Croatia Full Of life (@croatiafulloflife) on

Kontinent o kojem se najviše pretraživalo na internetu jest Azija, a slijede Europa, pa Sjeverna i Južna Amerika. Od turizma najviše zarađuje Europa, dok azijski turizam raste po najvećoj stopi. Što se pojedinih zemalja tiče, apsolutne su zvijezde azijske zemlje. Hong Kong je napredovao za devet mjesta, a Macao za četiri. Europa, pritisnuta konkurencijom i ekonomskom krizom, sve više stagnira. Najveći napredak u Europi bilježe Norveška i Luksemburg, a pad Grčka, Turska i Velika Britanija.

U nastavku slijedi lista trideset najboljih turističkih brendova u svijetu. Fascinantno je vidjeti koliko su se neke neočekivane države probile visoko, dok druge koje ulažu nemjerljivo veće količine novaca ne stoje baš previsoko.

  • Amerika
  • Španjolska
  • Njemačka
  • Hong Kong
  • Francuska
  • Tajland
  • Australija
  • Macao
  • Kina
  • Italija
  • Ujedinjeno Kraljevstvo
  • Austrija
  • Singapur
  • Japan
  • Švicarska
  • Turska
  • Kanada
  • Koreja
  • Malezija
  • Meksiko
  • Nizozemska
  • Portugal
  • Indija
  • Južnoafrička Republika
  • Grčka
  • Tajvan
  • Egipat
  • Hrvatska
  • Švedska
  • Rusija