Ovo je naslovnica nekog srpskog tabloida. Fuša li to Vigilare po regiji?

„Protiv sam noći vještica, to je katolička tradicija”, navodno je rekao jedan srpski ministar

Nakon što je ultrakonzervativna udruga Vigilare u Hrvatskoj pokušala pokrenuti akciju protiv Lidla zbog prodaje prigodnih slatkiša za Halloween, sličan pokušaj dizanja moralne panike uočili smo i na naslovnici jednog srpskog tabloida. Baš poput Vigilarea, i susjedi su napad na Halloween predstavili kao brigu za djecu.

U oči smjesta upada veliki naslov kojim Telegraf čitatelje obavještava da netko djecu tjera da u školama slavi Sotonu, dok je u kutu naslovnice stisnut citat koji Telegraf pripisuje srpskom ministru prosvjete Mladenu Šarčeviću. „Protiv sam noći vještica, to je katolička tradicija”, navodno je kazao ministar.

Priča se još nije pojavila u internetskom izdanju tabloida pa nismo mogli provjeriti tko je točno podigao uzbunu, ali čini se da je uključena i Crkva.

Na netu reklamiraju Halloween

Tako se barem može naslutiti iz još jedne citirane izjave, ovaj put protođakona Ljubomira Rankovića, kojeg Google identificira kao glavnog urednika Glasa crkve. „Tko sudjeluje u tome, sudjeluje u sektaškom obredu. Obilježavanje ovog datuma izuzetno je opasno”, upozorava protođakon. Zanimljivo, takva naslovnica i, pretpostavljamo, središnja tema broja, Telegraf nije spriječila da u svojem web izdanju reklamira Halloween.

Tabloid je prije sat i pol vremena objavio vijest, vjerojatno prikrivenu reklamu, o „najluđem maskenbalu za Noć vještica” u jednom beogradskom noćnom klubu.

Još nešto ranije, danas oko podneva, Telegraf je donio veliku priču o tome koliko novaca treba potrošiti na obilježavanje Halloweena. Koliko se može zaključiti iz teksta, novinari tabloida obišli su trgovine i pronašli najatraktivnije artikle povezane s Halloweenom. To se vjerojatno ne bi svidjelo Vigilareu, iz kojeg je netko prošloga tjedna na Facebooku upozorio baš na zamke koje čekaju kupce Lidla.

Od građana su iz katoličke udruge tada zatražili da “pošalju svoje pritužbe i zgražanje” na mail trgovačkog lanca, što im se obilo o glavu kada su se ljudi počeli nemilosrdno zezati s njihovom idejom.