Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Podvožnjak koji je sad tako strašno poplavio, Bandić je, kao, popravio prošle godine. Koštalo je 500.000 kuna

Nikome nije jasno kako su, godinu dana nakon skupe sanacije, i dalje moguće dramatične poplave

ZADNJA IZMJENA: ruj 25, 2019
Foto: Pixsell/Telegram

Podvožnjak kod križanja Škorpikove ulice i Aleje Bologne ovaj je tjedan ponovno poplavljen, što je, očekivano, ponovno stvorilo ogromne gužve u tom dijelu grada. Bijesni građani na društvenim mrežama objavljivali su fotografije i snimke vode koja se sada već standardno pojavi u podvožnjaku čim padne jača kiša.

Uz njih postavljaju uvijek ista pitanja – za što točno plaćaju odvodnju i slivne vode i kamo odlazi taj novac kada su podvožnjak i pristupne ceste potpuno potopljeni. Zbog visoke razine vode promet je na kraju morao biti obustavljen, a ispred podvožnjaka dežurali su policajci.

Bandić pompozno predstavio novi podvožnjak

Bijes građana je shvatljiv; plavljenje podvožnjaka pojava je koju gradska vlast desetljećima ne uspijeva ukloniti. Pa čak ni kada se, kao, potrudi. Tako je lani, nakon što su stanovnici gradske četvrti Podsused – Vrapče potpisali peticiju, Grad napokon odlučio sanirati kanal koji prolazi Škorpikovom ulicom, od raskrižja s Alejom Bologne do okna u Samoborskoj ulici.

Radovi su trajali od 7. kolovoza do 2. rujna 2018. Iz Grada su tada objasnili da je postojeći kanal imao cijevi profila 80, a novi će imati 100 cm, što će povećati protok i omogućiti brže otjecanje oborinskih voda prema kanalu u nastavku Škorpikove ulice.

Nakon završetka radova gradonačelnik Zagreba Milan Bandić osobno je u promet pustio podvožnjak. “Vjerujem da će sada, nakon rekonstrukcije kanala, podvožnjak biti u redu i da se voda više neće nakupljati”, poručio je zadovoljno.

Podvožnjak je prvi puta nakon rekonstrukcije poplavljen u srpnju – i to čak dva puta. No, u Gradu nisu reagirali. Stoga je bilo za očekivati da će se ista stvar uskoro ponovno dogoditi. Što i jest, ovog ponedjeljka.

‘Loše je napravljeno, kozmetičke sanacije ne pomažu’

Marija Brajdić Vuković, vijećnica koalicije Zagreb je naš! -NL – OraH – RF – Za grad u Vijeću gradske četvrti Podsused – Vrapče kaže kako je sporni kanal i podvožnjak Grad kroz godine obnavljao nekoliko puta, ali rezultat je uvijek izostao.

“To je sve loše napravljeno od početka, a nije pomogla ni posljednja kozmetička sanacija jer smo u Vijeću ove godine na proljeće tražili čišćenje svih kolektora i šahtova. Tako da nije stvar u tome da je nešto negdje začepljeno, nego je očito loše konstruirano i ne može podnijeti tu količinu vode”, pojašnjava vijećnica Brajdić Vuković. Dodaje i kako je riječ o problemu koji traži sustavno rješenje jer je očito da vatrogasne mjere Grada za sada nisu dale baš nikakav rezultat.

Trajno rješenje postoji, ali Gradu je preskupo?

Da će podvožnjak plaviti i nakon sanacije upozoravao je još lani i HSLS-ov gradski vijećnik Darko Klasić. O tom problemu je čak napravio i konferenciju za tisak na kojoj je ustvrdio da će Bandićeva sanacija biti tek pusto trošenje novca – u ovom slučaju, napomenuo je, pola milijuna kuna.

Klasić je naglasio i kako u ladicama Vodoopskrbe i odvodnje stoji projekt kojim bi se podvožnjak spojio na odvodni kanal Huzjanove ulice, ali njegova realizacija zahtjeva znatna financijska sredstva koja Gradu, koji svako malo daje milijune za upitne projekte poput Ljeta na Savi, očito nije prioritet.

Iz Grada i Vodoopskrbe i odvodnje na Telgramov upit do zaključenja ovog teksta nisu odgovorili koliko je puta podvožnjak, odnosno kanal saniran i za koje iznose te zašto nisu pribjegli konkretnom i trajnom rješenju tog problema.

Andrej Dimitrijević
Telegram autor
62 članka Više o autoru
Više s weba