Policija istražuje reklame na ZET-ovim tramvajima: sumnja na milijunsku prevaru s firmom iz Banja Luke

Tvrtka iz Banja Luke dobila je petogodišnji ugovor vrijedan 20 milijuna kuna

28.03.2018., Kavana Korzo, Zagreb - Gradonacelnik Grada Zagreba Milan Bandic i ministar drzavne imovine Goran Maric potpisali su Ugovor o zamjeni nekretnina izmedju Grada Zagreba i Republike Hrvatske. rZamjenom nekretnina Grad Zagreb, medju ostalim, stjece u vlasnistvo prostor nekadasnje kavane Korzo, cime se ostvaruju uvjeti za njenu revitalizaciju, kao jednog od povijesno i tradicijski znacajnih toponima u sredistu grada.  rPhoto: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: Sanjin Strukic/PIXSELL

Zagrebačka policija istražuje reklame na zagrebačkim tramvajima i autobusima. Oni su zadnjih godina sve šareniji iako je njihova plava boja zaštitni znak Zagreba. Policija sada, kako neslužbeno doznajemo, provjerava detalje ugovora za reklamiranje na ZET-ovim vozilima iz siječnja 2021. godine.

Dakle, riječ je o ugovoru iz vremena pokojnog gradonačelnika Milana Bandića, čiju je reviziju ovog vikenda potvrdio i aktualni gradonačelnik Tomislav Tomašević. ZET je u siječnju 2021. sklopio petogodišnji ugovor težak 20 milijuna kuna s hrvatskog podružnicom tvrtke Info Media Group iz Banja Luke.

Što istražuje zagrebačka policija?

Izvidi se provode jer je u međuvremenu podnijeta kaznena prijava zbog sumnji da su ponuditelji obmanuti tijekom javnog poziva koji je prethodio sklapanju ugovora. On je objavljen početkom prosinca 2020., dok je mjesec dana kasnije sklopljen ugovor Info Media Group. Ostali koji su konkurirali za ovaj posao tvrde kako im je tijekom natječaja prezentirano da će se reklame moći stavljati samo na stare ZET-ove tramvaje, dok se pak sada stavljaju i na stara i na nova vozila.

Novih, niskopodnih tramvaja ZET ionako ima puno više. Za reklame je javnim pozivom bilo predviđeno ukupno 50 tramvaja i 100 autobusa.

Tko se sve natjecao za ovaj posao?

Inače, u javnom pozivu koji je bio objavljen 4. prosinca 2020. sudjelovale su četiri tvrtke. Alfa print d.o.o. ponudila je 1.901.000 kuna godišnje, Urbano oglašavanje d.o.o. 3.112.000 kuna godišnje, R.U.T.T. d.o.o. 3.910.000 kuna godišnje i Info Media Group d.o.o., za nijansu bolji iznos, od 4.000.000 kuna godišnje. Kao najpovoljnija odabrana je upravo ponuda banjalučke firme.

“Napominjemo kako se Javni poziv odnosi isključivo na starije modele tramvaja i autobusa, ali ne i na niskopodne tramvaje tip NT 2200 i NT 2300”, objašnjavao je ZET javno u siječnju 2021., dakle netom nakon sklapanja ugovora kojeg nisu željeli javno pokazati.

Sada ispada da se vrsta tramvaja u ugovora uopće ne spominje. Uvjerava to i Željko Banjac, direktor tvrtke Info Media Group. “Nigdje nije priječeno niti je navedeno da neće biti oslikavanja niskopodnih tramvaja, NT 22000. To ni u ugovoru nije navedeno”, kazao je Banjac za Novu TV.

Jedan javni poziv objavljen na Badnjak

Zanimljivo je da je i u prosincu 2019., godinu ranije prije ovog spornog natječaja, ZET također tražio ponuditelje za oglašavanje na tramvajima. Tada je, kako je otkrio Telegram, javni poziv objavljen 24. prosinca, dakle na sam Badnjak. I to je tada izazvalo sumnju potencijalnih ponuditelja u moguće pogodovanje. No, ZET je nakon više Telegramovih upita odlučio kako na tom javnom pozivu neće odabrati nikog.

Objasnili su nam tada kako već duži niz godina nude uslugu vanjskog oslikavanja vozila. Željeli su zato uvesti neke promjene i unaprijediti taj segment poslovanja. Tvrdili su kako je taj javni poziv, iz prosinca 2019., bio neobvezujuć, više informativan.

Upućeni u poslovanje grada i njegove prijevozničke firme uvjeravali su pak kako ZET nije mogao takav javni poziv raspisati bez znanja ondašnjeg gradonačelnika Bandića, te kako je tajmnig na sam Badnjak bio indikativan. No, ubrzo je sve postalo bespredmetno jer je javni poziv poništen. No, godinu kasnije proveden je novi postupak koji se sada istražuje zbog sumnje u milijunsku prevaru.