Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Priča o Vladi koja kreće u nemilosrdnu borbu da dovuče VW u Hrvatsku zvuči sjajno. Šteta što nema veze s istinom

Mediji su se danas raspisali o tome da Hrvatska, navodno, ulazi u pregovore o izgradnji tvornice Volkswagena

ZADNJA IZMJENA: lis 22, 2019

Optimistične najave da bi Hrvatska mogla biti lokacija na kojoj će se graditi buduća nova tvornica njemačkog proizvođača automobila Volkswagena možda su ipak bile preuranjene. Šef proizvodnje VW-a Andreas Tostmann upravo je novinarima potvrdio da kompanija trenutno aktivno ne traži nove lokacije za izgradnju svoje tvornice, nakon što su plan o građenju pogona u Turskoj stavili na čekanje.

„Pratimo razvoj događaja. Planovi za Tursku trenutno su na čekanju. Ne tražimo aktivno alternativne lokacije”, kazao je, kako je izvijestio Reuters, novinarima Tostmann. Sredinom listopada VW je bio odgodio odluku o izgradnji tvornice automobila u Turskoj zbog turske vojne ofenzive u Siriji.

Ministar Horvat o investiciji

Pozivajući se na izvore u Ministarstvu gospodarstva, hrvatski mediji su danas izvijestili da će Hrvatska ući u utrku za tu VW-ovu investiciju vrijednu više od milijarde eura. Jutarnji list tako, recimo, na svojoj novinskoj naslovnici donosi tekst: ‘Horvat potvrdio: Želimo dovesti tvornicu Volswagen u Hrvatsku’. A prema pisanju Večernjeg lista, koji je jutros tu priču objavio kao glavnu na svojoj novinskoj naslovnici, Hrvatska bi trebala ući u novi krug pregovora Volswagena oko gradnje tvornice, s drugim državama koje su također zainteresirane da budu lokacija proizvodnih pogona njemačkog proizvođača. To su, prema Večernjem listu, Srbija, Bugarska i Rumunjska.

Ta je informacija objavljena nakon posjeta njemačkog ministra gospodarstva Petera Altmaiera. Nakon susreta s Altmaierom u Zagrebu, hrvatski ministar Darko Horvat kazao je da je „jedan od naših ključnih ciljeva vratiti povjerenje njemačkih investitora u Hrvatsku”. Horvat je pritom, kako je izvijestilo Ministarstvo na svojim stranicama, izrazio spremnost da se stvore nužni preduvjeti „kako bi se na prostoru Hrvatske realizirala velika investicija u segmentu autoindustrije”.

Lipanjski sastanak

Večernji list podsjetio je i da je u lipnju održan sastanak premijera Andreja Plenkovića s Matom Rimcem i predstavnicima još nekoliko automobilskih tvrtki, uključujući i Porsche, jedne od članica VW Grupe. “Na sastanku u lipnju prezentirali smo vrlo konkretne mjere koje Hrvatska treba poduzeti kako bi bila atraktivna upravo za ovakve investicije”, komentirao je Rimac danas za Večernji neslužbene najave o VW-ovim navodnim planovima u Hrvatskoj.

Napomenuo je, među ostalim, da su tim sastankom otvorili komunikacijski kanal Vlade i velikih igrača automobilske industrije. “Drago mi je da je prepoznato koliko bi jedna ovakva investicija značila za Hrvatsku i nadam se da će Vlada iskoristiti analize i prijedloge koje smo dali te kontakte koje smo uspostavili, da privuče ovakve investicije”, kazao je Rimac.

Slučaj s Hyundaijem

No, sudeći prema netom objavljenoj izjavi šefa proizvodnje u VW-u, pitanje je jesu li predviđanja i želje hrvatske Vlade malo previše optimistične ili, u najmanju ruku, preuranjene. O dolasku velikih proizvođača automobila u Hrvatsku nagađalo se i ranije, ali zasad od toga ništa nije realizirano.

Primjerice, krajem prošle godine, spekuliralo se o dolasku južnokorejske kompanije Hyundai. No, ta najava nije bila sasvim utemeljena. Telegram je tada iz veleposlanstva Republike Koreje u Zagrebu neslužbeno doznao da nemaju informaciju o tome da bi Hyundai mogao graditi tvornicu u Varaždinu.

Irena Frlan Gašparović
Telegram autor
192 članka Više o autoru
OGLASI
učitavanje...
Više s weba