Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Prije 8 godina dva tipa su se sudarila u Zagrebu, auto je odletio i ubio mamu i sina. Do danas nitko nije osuđen

Što se sve događalo od tragične nesreće na križanju Ozaljske, Nehajske i Okićke ulice

ZADNJA IZMJENA: lis 7, 2019
Foto: PIXSELL

Bio je 1. rujna 2011. nešto iza 12 sati kada su na križanju Ozaljske, Nehajske i Okićke ulice poginuli majka i sin, Neda i Ivan Bujević. Stajali su kraj semafora i čekali da im se upali zeleno svjetlo kako bi prešli cestu. Na njih je u tom trenutku naletio crni Porsche Cayenne za čijim se upravljačem nalazio tada 56-godišnji Mladen Guštin. Majka i sin na mjestu su poginuli. Neda je imala 49 godina, a Ivan 18.

Do danas, dakle punih osam godina kasnije, nitko nije proglašen krivim za njihovu smrt. Obitelj stradalih od osiguranja je dobila odštetu. I to je sve. Telegram je pokušao rekonstruirati zašto jedna tako tragična prometna nesreća još nije dobila sudski epilog.

Prva informacija nakon nesreće na Ozaljskoj cesti

Ovaj slučaj od početka su pratile kontroverze. Naime, odmah nakon sudara pojavila se informacija da je Guštin, inače privatni poduzetnik, u križanje u kojem se sudario s Audijem, ušao dok mu je na semaforu bilo upaljeno crveno svjetlo. Nakon tog sudara, Guštinov Porsche završio je na nogostupu i pokosio pješake. To je potaknulo nagađanja o još jednom bahatom vozaču luksuznog automobila koji je, kršeći prometna pravila, skrivio tragičnu nesreću.

U nastavku rasvjetljavanja ovog slučaja ipak će se doći do ponešto drugačijih zaključaka.

U svom vozačkom stažu prije nesreće Guštin je prikupio desetak prijava za kršenje Zakona o sigurnosti prometa na cestama, no tog dana u kobno križanje ušao je brzinom prilagođenom gradskim uvjetima vožnje. Vozio je oko 40 kilometara na sat.

Je li na semaforu pred križanjem bilo crveno?

Tek dolaskom do semafora ubrzao je na oko 70 kilometara na sat kako bi, prije paljenja crvenog svjetla, prošao kroz križanje. Iskoristio je, naime, žuto svjetlo da ubrza i nastavi vožnju što nije neuobičajena, ni nedopuštena vozačka praksa. I zakonski je dozvoljeno da vozač prođe na žuto ako se nalazi na udaljenosti tolikoj da se pred semaforom ne uspije primjereno zaustaviti. To je, prema jednom od prometnih vještaka, učinio i Guštin.

Ipak, nekoliko sati nakon sudara policija ga je po nalogu tužiteljstva uhitila te je idućih mjesec dana proveo u istražnom zatvoru zbog sumnji da je krivac za nesreću. Odluku da ga se zadrži u Remetincu sud je donio zbog ranijih prometnih prekršaja koje je počinio.

Optužba protiv vozača koji je pokosio pješake

Već krajem rujna 2011., dakle manje od mjesec dana nakon nesreće, Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu podiže optužnicu protiv ovog vozača. Tereti ga da je Ozaljskom ulicom u zagrebačkom naselju Trešnjevka Porsche Cayenneom vozio najmanje 74 kilometra na sat unatoč ograničenju od 50 kilometara na sat te da je na crveno svjetlo ušao u raskrižje Nehajske i Okićke ulice. U Porsche je udario Audi A8 pa se Porsche zanio, udario u rasvjetni stup, kontejner za staklo, stražnji lijevi dio parkiranog automobila te naletio na dvoje pješaka. U nesreći su poginuli 49-godišnja žena i njezin 18-godišnji sin, napisali su tužitelji u optužnicu.

Međutim, takvu optužnicu sud je odbio potvrditi. Vratio ju je tužiteljstvu na doradu jer iz opisane dinamike događanja nije bilo sasvim jasna sumnja u Guštinovu krivnju.

Ključan nalaz prometnog vještaka u postupku

Još jednom Općinsko državno odvjetništvo u Zagrebu podiže optužnicu protiv Guština, a sud ju opet ne prihvaća. Naime, u međuvremenu je prometni vještak dopunio svoj nalaz i zaključio kako Guštin nije jedini krivac za nesreću.

Zato tada tužiteljstvo optužuje još jednog vozača, onog koji je bio za upravljačem Audija s kojim se Guštin sudario. Riječ je o Damiru Strmečkom, koji je u križanje naišao iz Nehajske ulice.

Prema riječima očevidaca, vještak je zaključio da je taj vozač, Damir Strmečki, također nezakonito ušao u križanje. Vještački nalaz sada sugerira podijeljenu odgovornost dvojice vozača.

Jesu li oba vozača dovela do tragičnog udesa?

Naime, Strmečki je tog 1. rujna u podne bio zaustavljen u Nehajskoj ulici pred semaforom. U pitanju je ulica okomita na Ozaljsku cestu kojom je naišao Guštin. Strmečki je čekao da mu se upali zeleno svjetlo. U jednom trenutku ono se i upalilo, no radilo se o strelici kojom je vozačima otvorena mogućnost da iz Nehajske skrenu u desno. Za to vrijeme na Ozaljskoj je još upaljeno zeleno.

Umjesto da skrene Strmečki je, očito pomislivši da se upalilo zeleno za ravno, produžio Nehajskom, preko Ozaljske prema Okićkoj ulici. Ušao je u putanju vozilima s Ozaljske. Tada je došlo do sudara s Guštinovim Porscheom te kobnog naleta na pješake.

Vještak zaključuje kako do sudara ne bi došlo da je Guštin vozio dozvoljenih 50 kilometara na sat, umjesto 74,1 koliko je na kraju utvrđeno, kao i da Strmečki nije prošao na crveno.

Nikako da se okonča suđenje za ovu tragediju

Sudski postupak konačno započinje u siječnju 2015. godine. U nekoliko navrata glavna sudska rasprava je odgađana. Oba vozača pokušala su se na početku procesa nagoditi s tužiteljstvom u zamjenu za priznanje krivnje. Ipak, do nagodbe nije došlo jer tužitelji očito nisu željeli pristati na dovoljno blagu kaznu.

Proces se zato nastavlja, ali uz prekide. Odgoda je bilo zbog bolesti Mladena Guština, ali i Damira Strmečkog. Ipak, dio svjedoka dobiva priliku opisati što su tog 1. rujna 2011. vidjeli na križanju Ozaljske, Nehajske i Okićke ulice.

U samom finišu suđenje je moralo biti prekinuto

I kada je već izgledalo da bi konačno mogla biti donijeta i presuda, dolazi do novog obrata. Hrvatska donosi novi Kazneni zakon i postrožuje kazne za izazivanje prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama. Umjesto dosadašnjih 12 godina maksimalna kazna podignuta je na 15 godina.

Zbog te zakonske izmjene ovaj slučaj više nije bio u nadležnosti Općinskog kaznenog suda u Zagrebu koji je do tada vodio proces, već je morao biti prebačen na Županijski sud u Zagrebu. Naime, općinski sudovi sude samo za kaznena djela za koja je predviđeno izricanje maksimalnih 12 godina zatvora. Ako okrivljeni može biti osuđen i strože slučaj prelazi u nadležnost županijskog suda.

Tako je ovaj proces vraćen na početak. Na Županijskom sudu u Zagrebu bilo je prošli tjedan zakazano pripremno ročište, odnosno početak suđenja Guštinu i Strmečkom. Guštin se nije pojavio jer je ponovno bolestan, odnosno zdravstveno stanje nije mu dopuštalo da dođe na sud. U ovom trenutku još se ne zna kada će suđenje biti nastavljeno.

Ana Raić Knežević
Telegram autor
1311 članak Više o autoru
Više s weba