Procurio dramatičan izvještaj: internetski trolovi koji su gurali Trumpa sad šire teorije zavjere oko cjepiva

Stručnjaci su analizirali 4 milijuna članaka u kojima se spominju cjepiva, rezultati su krajnje zabrinjavajući

First day of Covid-19 vaccination campaign open to those aged 18 to 65 years old, following the closure of the country in the red zone. Event organized and followed by the Italian red cross, ASST 7 lakes Olona valley, civil protection, general practitioners, ANPAS Lombardia and hospital and territorial staff.
Coronavirus vaccine site, Viggiu, Italy - 01 Mar 2021,Image: 594420507, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia
FOTO: Profimedia

Internetski trolovi sve više ciljaju razne tvrtke kampanjama dezinformacija, kojima je cilj oštetiti ugled tvrtke i potaknuti animozitet javnosti, pokazuje novo istraživanje koje je u petak objavio Network Contagion Research Institute, NCRI, neprofitna organizacija koja proučava širenje dezinformacija i obmana na društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera. “Nalazi izvješća važni su jer pokazuju trend da se dezinformacije koriste kao sredstvo ekonomskog rata”, kazao je glavni analitičar NCRI-a Alex Goldenberg.

“Tradicionalno, kampanje dezinformacija koriste se u kontekstu političkog rata”, rekao je Goldenberg. “Primjerice, organizacije povezane s ruskom vladom distribuirale su lažne vijesti na društvenim mrežama prije američkih predsjedničkih izbora 2016. godine. Neke od njih usredotočile su se na rasu i politiku kao način podjele nacije”, dodao je.

Iste grupe šire dezinformacije

Izvješće NCRI-a, piše Fortune, navodi kako neke od istih grupa koje su širile političke dezinformacije tijekom predsjedničkih izbora 2016. godine, uključujući rusku Agenciju za internetska istraživanja i web stranicu Global Research, šire članke namijenjene stvaranju nepovjerenja u američku 5G tehnologiju. Neki članci ponavljaju teorije zavjere da tehnologija 5G uzrokuje zdravstvene probleme i da je odgovorna za izbijanje Covid-19.

Među najvećim proizvođačima teorija zavjere protiv 5G uključuju ruske izvore dezinformacija poput ruske TV mreže RT, koja je pod nadzorom države. Stranice o zdravlju i wellnessu poput Natural News i Children’s Health Defense također prosljeđuju propagandu protiv 5G, ustvrdili su analitičari NCRI-a.

Ruski trolovi promoviraju rusko cjepivo na štetu ostalih

Uz to, izvješće otkriva da ruski trolovi šire teorije zavjere na društvenim mrežama kojima je cilj posijati sumnju u učinkovitost cjepiva Pfizera i Moderne, da bi se, na štetu ostalih, promoviralo rusko cjepivo Sputnik V.

Od siječnja 2020. godine izvješće je analiziralo 4 milijuna članaka u kojima se spominju Pfizer, Moderna i Johnson&Johnson te su otkrili da su izvori ranije poznati po dezinformacijama proizveli preko pola milijuna tih članaka. Analizirano je i preko 8 milijuna objava na Twitteru i primijećen je ogroman porast tvitova koji su sadržavali ime Pfizer i riječi plandemija, velika farmaceutska tvrtka i skandemija, odnosno pandemija koja ne postoji, tijekom posljednjih godinu dana.

Ponekad je u jednoj minuti objavljeno i 100 zlonamjernih tvitova, a osobito tijekom nedavnih američkih predsjedničkih izbora i kada su otkriveni rezultati treće faze cjepiva Pfizer.

Očekuju navalu dezinformacija ako će trebati docjepljivanje

Starbucks je bio žrtva dezinformacija 2018. godine kada su internetske šaljivdžije lansirale kupon za besplatnu kavu za ljude tamne boje kože poslije uhićenja dvoje crnaca u Starbucksu u Philadelphiji. Skandal s lažnim kuponima Starbucksa razvio se do te mjere da su politički komentatori o incidentu govorili kao da je stvaran, dosežući milijune gledatelja i promičući bijes na Twitteru, kažu analitičari NCRI-ja.

Nedavna žrtva dezinformacija je i lanac H&M, a smatra se da je kampanju pokrenula kineska komunistička partija. Objavljivana su videa i članci o prisilnome radu kineske djece u kineskoj autonomnoj regiji Xinjiang Uyghur.

Ako znanstvenici utvrde da trebamo i treću dozu cjepiva, Goldenberg je upozorio da se očekuje navala dezinformacija koja će preplaviti internet propagandom protiv cijepljenja.