Proveli smo detaljno istraživanje stanja nacije, a večeras u 19 sati objavljujemo prvi dio s rejtingom stranaka

Radimo s agencijom Mediana, najtočnijom na posljednjim izborima

Telegram će kroz cijeli ovaj tjedan objavljivati niz istraživanja koja se, po našoj procjeni, bave suštinskim i najvažnijim političkim te društvenim pitanjima u Hrvatskoj.

Odlučili smo to uraditi u partnerstvu s tvrtkom Mediana Fides iz Ljubljane, jednom od najuglednijih regionalnih agencija za ispitivanje javnog mijenja. Intencija je sasvim jednostavana: otkriti što građani Hrvatske misle o nizu tema koje sada dominiraju javnim prostorom.

Najvažnija politička i društvena pitanja

Naše istraživanje pokušava odgovoriti kakvo je stanje nacije: koga u politici podržavamo, što mislimo o najvažnijim protagonistima današnje politike i, konačno, kako istinski doživljavamo državu u kojoj živimo. Rezultate ankete objavljivat ćemo na Telegramu ovih dana, u nastavcima.

Konkretno, anketa Telegram / Mediana građane je pitala:

  • za koju bi stranku danas glasali na izborima
  • preferiraju li Karamarka, Milanovića ili nekog trećeg za premijera
  • što misle o ekonomskoj situaciji Hrvatske
  • što misle o braniteljskim prosvjedima
  • što misle o generalnom smjeru nacije
  • niz drugih važnih pitanja (o slučaju Bandić, političkoj budućnosti bivšeg predsjednika Josipovića, pozicija prema članstvu Srbije u EU i drugo)

Agencija s kojom smo radili anketu ima značajno iskustvo. Osnovani su još 1992., a u narednim godinama doživjeli su veliku poslovnu ekspanziju otvarajući podružnice u Zagrebu, Beogradu, Tirani i Skoplju. U Sloveniji su poznati po vjerodostojnim anketama raspoloženja javnosti koje naručuju najvažnije medijske kuće.

Najtočniji na izborima 2007. i 2014. godine

U Hrvatskoj su odradili brojna istraživanja u različitim izbornim ciklusima. Primjerice, još u zimu 2007., tri dana prije parlamentarnih izbora u kojima se kroz sve ankete davala značajna prednost SDP-u, Mediana Fides, najavila je u tjedniku Globus ponovnu pobjedu HDZ-a i povrdu još jednog mandata za Sanadera. Gotovo u postotak koji je i dosegnut na glasovanju te 2007.

Na predsjedničkim izborima 2014., pak, istraživanja javnog mijenja Mediane Fides davala su puno manju prednost Ivi Josipoviću nad Kolindom Grabar Kitarović nego što su to činile ostale ankete. Sadašnja predsjednica, u anketi Mediane, objavljenoj u Jutarnjem listu, zaostajala je tek 11 posto za Josipovićem. I to pola godine prije izbora. Trend rasta snažne podrške glasača prvoj predsjednici RH, kroz te rezultate Medianinog istraživanja, potvrdili su i rezultati izbora.

Rezultate istraživanja Telegrama i Mediane objavljivat ćemo u nastavcima, a prvi, o pozicijama stranaka, potražite večeras u 19 sati na naslovnici Telegrama.