Prvo istraživanje za drugi krug izbora: Milanović debelo pobjeđuje Kolindu Grabar Kitarović

Prema anketi Nove TV, Milanović osvaja 48,4 posto, Grabar Kitarović 41,1 posto

Dnevnik Nove TV maloprije je objavio prvo istraživanje o rejtingu predsjedničkih kandidata uoči drugog kruga izbora koji se održavaju 5. siječnja. Da se danas održavaju izbori, relativni pobjednik prvog kruga izbora Zoran Milanović osvojio bi 48,4 posto glasova birača. Kolinda Grabar-Kitarović osvaja 41,1 posto, a neodlučnih je 10,4 posto.

Milanović je, dakle, značajno povećao prednost u odnosu na ranije ankete. Istraživanje koje je Nova TV objavila 20.12., uoči prvog kruga, pokazivalo je ovakav omjer: Grabar-Kitarović u drugom je krugu osvajala 43,1 posto, a Milanović 40,9 posto.

Tko je preoteo glasove ostalih kandidata?

Zoran Milanović mogao bi računati, ako ih uvjeri da izađu na birališta, na sto posto glasova Darija Juričana, Dejana Kovača, zatim 86 posto glasova Dalije Orešković, 80 posto glasača Katarine Peović, ali i 69 posto birača Mislava Kolakušića te 63 posto birača Ivana Pernara.

Kolinda Grabar-Kitarović može računati na 64 posto birača Miroslava Škore, a Zoran Milanović na 28 posto.

Tko su birači Milanovića,a tko Grabar Kitarović?

Zoran Milanović dobiva 51 posto glasova mladih do 29 godina, ali i 60 posto birača od 30 do 44 godine. Može računati na 56 posto birača s VSS-om i 52 posto birača u gradovima. U prednosti je u Zagrebu s 54 posto, Sjevernoj Hrvatskoj s 53 posto te u Primorju i Istri sa 60 posto.

Kolinda Grabar Kitarović pak može računati na većinu birača od 45 do 59 godina, njih 52 posto. Oni s osnovnom školom bi većinski, odnosno njih 46 posto, glas dali Kolindi Grabar Kitarović, a većinsku potporu ima među biračima na selu, 52 posto. Grabar Kitarović pobjeđuje u Slavoniji s 52 posto, Banovini i Kordunu s 63 posto te Dalmaciji s 44 posto.

Kada su građani odlučili kome dati glas?

Većina građana, njih 53 posto, za kandidata se odlučila prije izbora. No 21 posto odlučilo se za koga će glasovati tek nakon objave svih kandidatura. U završnici kampanje, njih 16 posto odlučilo je kome će dati glas. Na sam dan izbora, svoj je kandidata izabralo njih 9 posto. Ne zna njih 1 posto.