Riječka rafinerija neće proraditi još mjesecima. Stručnjak: 'Mogli su zaraditi 380 milijuna dolara'

Riječka rafinerija zatvorena je od studenog do travnja iduće godine

22.03.2016., Rijeka - Industrijska bastina grada Rijeke. Rafinerija nafte Rijeka smjestena je na Urinju, a zauzima 3,5 cetvorna kilometra priobalnog podrucja Kostrene i Bakra, 12 kilometara juzno od Rijeke, najkrace i najpogodnije veze srednje Europe i Mediterana. INA u Rijeci ima cestovnu, zeljeznicku, morsku i cjevovodnu infrastrukturu za za dopremu i otpremu roba, sirove nafte i naftnih derivata. Rafinerija nafte povezana je podmorskim naftovodom dugim 7,2 km, promjera 20", s lukom i naftnim terminalom u Omislju na otoku Krku (JANAF). U proizvodnom programu Rafinerije nafte Rijeka su ukapljeni naftni plin, primarni benzin, motorni benzini, petroleji, gorivo za mlazne motore, dizelska goriva, loziva ulja, brodska goriva, teku?i sumpor. Kvaliteta proizvoda regulirana je Ininim, hrvatskim i europskim normama, a moguca je i proizvodnja prema posebnim zahtjevima kupaca, utvrdjena posebnim Ugovorima.r"nPhoto: Nel Pavletic/PIXSELL
FOTO: Nel Pavletic/PIXSELL

Energetski konzultant Ivo Peroš gostovao je u emisiji Newsroom N1 televiziji, gdje je komentirao remont riječke rafinerije, odnosno, obustavu njenog rada. Rafinerija je trenutno u zastoju, od studenog do travnja sljedeće godine, a Peroš je izračunao kako bi taj zastoj mogao donijeti gubitak od 380 milijuna dolara. Kaže kako ga je izračunao množenjem tri broja.

“Jedan je indikativna rafinerijska marža, drugi je kapacitet postrojenja i uzme se pet mjeseci koliko je obustava rada. Kad se pomnože, to je 380 milijuna dolara. To ja zovem propuštenom zaradom. Da je Rijeka radila, toliko bi mogla zaraditi da ne staje”, pojasnio je Peroš.

Nije prvi zastoj u posljednje vrijeme

Riječkoj rafineriji ovo nije prvi puta da ne radi, budući da je bila u zastoju od listopada 2021. do svibnja 2022. godine, a kao razlog tada je naveden katalizator. “Kopao sam po internetu kad se objavljivalo da tada ide u zastoj i iz nekoliko izvora praktički se citiralo sve isto – da ide u zastoj iz ekonomskih razloga. A bilo oni su naveli potpuno drugo, katalizator. Isto su naveli i modernizaciju”, rekao je Peroš.

Prema nedavno objavljenom izvješću Ine, kompanija će drugi kvartal završiti s 545 milijuna kuna plusa, a treći s minusom od 61 milijun, stoga se postavlja pitanje otkud takva razlika.

“Opet spekulacije, ja sam nakon ovog Ini uputio dopis, molio da mi objasne. Tu je igra s tom rafinerijskom maržom. Kad smo prvi put upozorili da je dobra i da će zbog toga gubici biti visoki jer rafinerija ne radi, oni su morali izvješće sljedeće. Očito su se morali dogovoriti da se ta priča nekako sanira, praktički eliminira. Pojavili su se iznenada s maržom od 0,3, a cilj toga je da mi više ne možemo cviliti o gubicima”, kaže Peroš, pa dodaje da bi došlo do tako velikog pada, morali bi se dogoditi tektonski poremećaji – kojih nije bilo.