Riječki kapetan koji je zapeo pred Sueskim kanalom: 'Ovo još nisam vidio. Nas više od 300 čeka da se brod makne'

Pred Suezom na prolaz čeka i 370 brodova, a Baldo Volarić kaže da je uobičajena brojka njih šestedesetak

This picture taken late on March 27, 2021 shows a view of a man using his phone to take a picture of tugboats by the Panama-flagged MV 'Ever Given' (operated by Taiwan-based Evergreen Marine) container ship, which has been wedged diagonally across the span of the canal about six kilometres north of the Suez Canal's entrance by the Red Sea port city of Suez since March 23, blocking the waterway in both directions. (Photo by Ahmed HASAN / AFP)
FOTO: AFP

Među 370 brodova koji čekaju na prolaz Sueskim kanalom, nakon što ga je 23. ožujka blokirao brod Ever Given, je i tanker riječkog kapetana Balde Volarića Stena Supreme koji je na putu prema Ujedinjenim Arapskim Emiratima, piše Novi list. Ever Given noćas su ipak uspjeli pomaknuti, no još uvijek se ne zna kada će kanal biti otvoren za promet.

Kapetan Volarić za Novi list je opisao kako izgleda situacija za one koji čekaju da se brod posve makne.

“Preko agenta smo saznali da na odsukavanju broda radi 14 remorkera, kao i dredger, odnosno jaružalo koje iskopavanjem pokušava osloboditi pramac i krmu nasukanog broda”, kazao je kapetan jučer oko 13 sati kada su brodu uspjeli osloboditi propeler i kormilo što za njegov kao i druge brodove, kako je dodao, u tom trenutku nije puno značilo. Noćas je, pak, objavljeno da su brod ipak uspjeli pomaknuti no ipak ističu kako se još uvijek ne zna kada će kroz kanal krenuti promet.

 

‘Brod je naprosto prevelik’

Volarić kaže da gužvu poput sadašnje u Suezu još nisu vidjeli. “Trenutno smo na dijelu sidrišta gdje nema puno brodova, ali po onome što vidimo na brodskim instrumentima i informacijama kojima raspolažemo, samo s ove, mediteranske strane, na prolaz kanalom čeka oko tristo brodova, a stalno pristižu novi. To je zaista izvanredna situacija, jer inače bude najviše pedeset-šezdeset brodova koji čekaju na sidrištu”, kazao je za Novi list.

Posted by Baldo Volaric on Wednesday, September 18, 2019

Smatra kako je do problema s Ever Givenom došlo zbog njegove veličine. “Mislim da je ovdje ključni faktor sama veličina broda. Brodovi poput Ever Givena naprosto su preveliki. To je brod dug 400 metara, širok gotovo 60, a visina tereta na palubi, kada je pun, prelazi četrdeset metara. Tako velike površine su ogroman problem pod utjecajem vjetra, uz veliku masu, pa je brodom teško upravljati”, kazao je Volarić koji dodaje kako je za upravljanje brodom uvijek odgovoran kapetan, pa tako i u ovom slučaju.

“Ako su vremenski uvjeti bili loši, zapovjednik je mogao i trebao odustati od pokušaja prolaska kanalom i čekati bolje vrijeme. Na žalost, imali smo već situacija kada su zapovjednici isplovljavali, unatoč nepovoljnim uvjetima, pod pritiskom kompanije ili podcjenjujući okolnosti, a kasnije su oni i članovi njihovih posada to platili svojim životima. Ovdje nitko nije stradao, što je najvažnije, ali posljedice će se osjećati još danima ili čak tjednima”, kaže kapetan Volarić, te dodaje kako će se o slučaju provesti istraga.