Nekad je nužno odabrati stranu

Rimac: Kasnimo, j*** ga. Kasni i Mercedes, a ako smo oštetili državu, vratit ću novac

Reagirao je na objave kako je zapeo projekt za koji je dobio 52,2 milijuna kuna potpore:

28.06.2019., Sveta Nedelja - Premijer Andrej Plenkovic s ministrima posjetio tvrtku Rimac Automobili. Tvrtku su poisjetili i predstavnici tvrtki Porsche i Hyundai. Izjave za medije nakon zavrsenog sastanka. Mate Rimac.
Photo: Igor Kralj/PIXSELL
FOTO: Igor Kralj/PIXSELL

Rimac Automobili od države su dobili 52,2 milijuna kuna potpore za homologaciju Nevere posredovanjem Hrvatske agencije za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO). Projekt je trebao biti završen do 22. srpnja ove godine, međutim zapeo je pa je Rimac kod Agencije zatražio odgodu. Potvrdili su to i u HAMAG-BICRO-u odakle poručuju da je za sve kriva pandemija, dok sam Rimac, kako piše Index, obećava da će, ako su državi napravili štetu, vratiti novac.

“Cilj stvaranja vlastitog inovativnog proizvoda je ponuditi tržištu jedinstveni proizvod čije je globalno tržište u trenutku prijave projekta procijenjeno na 1036 milijuna dolara godišnje te će uspješnim završetkom projekta tvrtka biti spremna za komercijalizaciju supersportskog automobila, kao i baterijskih paketa i infotainment sustava”, navode iz HAMAG-BICRO-a, te potom ističu kako je cijeli projekt zapeo zbog pandemije.

“Korisnik je izvijestio da je izvršio sve glavne projektne aktivnosti Razvoj i homologacija supersportskog električnog automobila C2 i Nabavka nematerijalne imovine osim homologacije automobila, što predstavlja finalnu fazu provedbe projekta”, dodaju.

‘Kasnimo – je**ga. Kasni i Mercedes’

Na najnovije informacije u javnosti i razvoj događaja reagirao je i sam Rimac, odgovorajući na Facebook objavu Matije Babića. “Tu se radi o razvoju Nevere, u koju smo mi uložili preko 130M Eura (od naših investitora) a ovdje smo prozvani za 7M Eura EU novca (ne iz proračuna). Volio bih vidjeti neki drugi R&D projekt u RH s toliko velikim iznosom investicije i samofinanciranja (5% iz EU fondova, 95% vlastita sredstva)”, napisao je Rimac.

Potom je naveo kako na projektu “full-time radi više od 500 ljudi”, ali i svi ostali zaposlenici Rimac automobila te da su u njega uključene i stotine dobavljača i suradnika. “Kasnimo – j*** ga. Kasni i Mercedes sa AMG Project One 2 godine, Aston Martin kasni 3 godine sa Valkyriem itd. Nismo nikad krili da kasnimo. Istovremeno gradimo firmu, proizvod, proizvodne pogone, procese, tim, strukturu… Velik je zalogaj. Zar je toliki grijeh kasniti?”, pita Rimac.

Ako su napravili štetu, vratit će novac

Ističe kako su bili maksimalno transparentni te da sve svoje radnje tijekom projekta objavljuju na svom YouTube kanalu pri čemu jamči da “niti jedan razvoj automobila nije toliko detaljno i transparentno popraćen”. Rimac tvrdi kako sada završavaju homogenizaciju te da su pokrenuli proizvodnju.

“Dosad je proizvedeno 16 prototipova i pred-serijskih automobila. Prošli tjedan je krenula proizvodnja auta za kupce dok se istovremeno rade finalni homologacijski testovi. Očekujemo da će homologacija završiti prije prvih isporuka. Na početku projekta smo bili 300-tinjak zaposlenika. Utrostručili smo se od tada – kada pričamo o efektima projekta, to je već dosta dobar KPI. A zapravo je projekt tek krenuo (još treba proizvesti sve aute)”, piše Rimac te postavlja pitanje što je s ostalim projektima koji su dobili novac i da li baš nitko ne kasni.

Na kraju poručuje: “Ako smo ikako oštetili državu (ili EU) s ovim projektom – ja ću osobno garantirati da vraćamo svaku kunu od tih 7 milijuna eura za koje nas se proziva. Mislim da je korist koju država dobiva od ovog projekta nemjerljiva.”