Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Sandra Švaljek danas je svjedočila protiv Bandića. Utopila ga je

Nekadašnja zamjenica gradonačelnika novi je svjedok u postupku protiv Bandića

ZADNJA IZMJENA: lis 14, 2019
Foto: Vjekoslav Skledar

Nekadašnja zamjenica gradonačelnika Sandra Švaljek novi je svjedok u postupku protiv Milana Bandića i suokrivljenih koje USKOK tereti za nezakonita zapošljavanja u gradskoj upravi, nelegalno korištenje službenih automobila i suspektne zamjene zemljišta. U svom iskazu danas potvrdila je da je nakon Bandićevog uhićenja u gradskoj upravi pronašla ugovore o radu zaposlenika kojima koeficijenti nisu odgovarali godinama staža i stručnoj spremi.

Među tim ugovorima bili su oni Pavle Šušković, koja je radila u Bandićevom protokolu, Ivana Jurčića, Bandićevog vozača, Marije Caharije, jedne od Bandićevih tajnica. Nakon što je Bandić završio u istražnom zatvoru Sandra Švaljek je te i još neke ugovore promijenila unatoč nezadovoljstvu dijela zaposlenih.

Tko je koristio službene aute?

Prisjetila se i da je na jednom kolegiju bilo riječi o lažnoj fakultetskoj diplomi Roberta Ljutića, Bandićevog dugogodišnjeg tjelohranitelja. No, iako je to spomenuto, ništa, koliko se gospođa Švaljek sjeća, nije poduzeto. Priznala je kako joj nije bilo jasno zašto neki ljudi u gradskom poglavarstvu imaju pravo na službeni automobil.

Vozila su se, naime, koristila vrlo ekstenzivno. Zato je ona, kada je nakon Bandićevog hapšenja preuzela upravljanje gradom, promijenila tu odluku.”Sjećam se da po funkciji pravo na korištenje automobila nisu imali Stipo Zeba, Željko Horvat i Robert Ljutić, ali im je gradonačelnik dozvolio da ih koriste. Na osnovu čega je tu odluku donio, ne znam”, kazala je Švaljek.

Svinjokolja nije službena aktivnost

Na kraju je Švaljek dala ostavku jer se s Bandićem razišla oko vođenja grada i Zagrebačkog Holdinga.”Ja sam se zalagala za transparentnost, s čime se on nije slagao”, zaključila je svjedokinja. Potvrdila je da je gradonačelnik imao ogromne ovlasti, pa tako i za davanje službenih vozila ljudima van gradske uprave. “Ja to ne bih napravila. A tu je i Zakon o proračunu, koji traži dobro upravljanje”, rekla je svjedokinja na pitanje bi mi ona odobrila korištenje službenog gradskog automobila TV-voditeljici Mili Horvat.

Na pitanje je li nezakonito voziti nekoga na svinjokolju službenim automobilom, Sandra Švaljek je kazala da to ne spada u službene aktivnosti bilo kojeg gradskog ureda. “Ni krstitke ni sprovodi nisu službene aktivnosti gradske uprave, osim ako nije u pitanju sprovod neke ličnosti važne za Zagreb na koji se upućuje izaslanik Grada”, objasnila je Sandra Švaljek. Kada ju se pitalo je li bilo moguće usput svratiti na svinjokolju dok se išlo na neko službeno putovanje, primjerice zastati u Poganoj Vlaki na putu do Mostara, Švaljek je kazala da je službeni put mogao imati samo službenu svrhu.

“Privatne aktivnosti nisu s mogle plaćati službenim dnevnicama”, dodala je. Nije točno znala da li neka odluka brani da se na službeni put poveze i prijatelja, no naglasila je kako sve to reguliraju prava financiranja lokalne samouprave. Odgovarajući na pitanja obrane Sandra Švaljek je kazala da prije lokalnih izbora nije poznavala Bandića. Tada ju je pozvao da bude na njegovoj listi. Bili su, kaže, u korektnim odnosima. Nakon što joj je po izlasku Bandića iz istražnog zatvora otkazana punomoć za obavljanje funkcije gradonačelnice više nisu imali nikakve kontakte. Bandić je čak, tvrdi Švaljek, izbjegavao susrete s njom, jer se na idućim izborima i sama kandidirala za gradonačelničku funkciju.

Mila Horvat gradskim autom u inozemstvo

Dugogodišnji vozač Ivan Jurčić, koji gradonačelnika vozi od 2008., potvrdio je da su Milanu Bandiću na raspolaganju bila četiri službena automobila. “Ako se osim gradonačelnika netko drugi htio koristiti tim automobilima postojala je cijela hijerarhija za njihovo odobravanje. Nekad sam mogao odobriti njihovo korištenje i ja osobno. Znalo se to dogoditi kada je gradonačelnik bio na putu, pa nam neko vozilo nije tada trebalo”, rekao je danas Jurčić.

Dodao je da je pet godina čekao da pojasni svoj iskaz iz istrage kada je tvrdio da je korištenje vozila morao odobriti gradonačelnik. Potvrdio je da je vozio Milu Horvat, koja nije zaposlenica gradske uprave, u inozemstvo i to na liječenje. Nije se, međutim, mogao danas sjetiti tko je njezino putovanje odobrio. U istrazi je pak opisao da su sve odobrili i organizirali Bandić i pročelnik Miro Laco. Nakon što mu je to sada predočeno ipak je i danas potvrdio da je to bilo tako. Dodao je da je Mila Horvat još jednom ranije išla na put u Beč službenim automobilom Grada Zagreba.

Muljanje s izvješćem o službenom putu

Jurčić je druge Bandićeve vozače i mesare u prosincu 2013. vidio na svinjokolji u Poganoj Vlaki, ali tvrdi da ne zna tko im je odobrio korištenje službenog automobila za taj put. Bandićev vozač poznaje i Dijanu Muhović, koja je također, iako nije zaposlenica grada koristila službeni automobil Grada Zagreba za dva putovanja u inozemstvo – u Njemačku i Tuzlu. “Nisam s njom o tome pričao”, rekao je najprije Jurčić, a onda su ga predstavnici USKOK-a podsjetili da je tijekom istrage tvrdio kako mu je upravo ona rekla da su joj Bandić i Laco odobrili korištenje vozila. Nakon toga je priznao da mu se Dijana Muhović ipak tada javila.

“Poznato mi je da je u veljači 2014. Zdenko Antunović koristio službeni automobil za put u Njemačku, ali detalja se ne sjećam”, kazao je Jurčić koji ne zna tko je Antunoviću odobrio korištenje vozila. Ponovno su ga iz USKOK-a podsjetili da je u istrazi izjavio da ga je Antunović dva puta zvao i tražio službeni ‘multivan’. Zato je Jurčić zvao Bandića koji je odobrio putovanja. “Po povratku s puta Antunović me zvao jer nije znao popuniti izvješće o službenom putu, pa sam mu objasnio i uputio ga na naše službe”, rekao je danas Jurčić.

Onda mu je pušten tajno snimljeni razgovor u kojem pak detaljno objašnjava jednoj zaposlenici grada kako da umjesto Antunovića popuni izvješće, jer eto, “on ne zna ni gdje je bio ni što je radio”, “nit ga je briga”. U drugom tajno snimljenom razgovoru Jurčić svom ocu daje naputak da umjesto Antunovića potpiše putni nalog. “Ma to je bila samo tehnička konzultacija”, pokušao je objasniti Bandićev vozač, dodajući da je Antunović zapravo bio neodgovoran oko sastavljanja ovog izvješća. Priznao je kako uopće ne zna na osnovu kojih podataka je izvještaj na kraju sastavljen. Vozač se prisjetio i da je njegov otac, koji je također bio zaposlen u gradu kao vozač, vozio Milu Macana, Bandićevog šogora u Hercegovinu.

Bandićevog šogora su vozili usput

Iako se do sada na suđenju već čulo da se Bandića uvijek moglo dobiti preko mobitela njegovog vozača Jurčića, on je danas izjavio kako se to znalo dogoditi samo kad bi se vozili u automobilu. Inače se, uvjerava, nitko njegovim mobitelom nije koristio. Potvrdio je i da je Bandiću pomagao nositi umjetnine i u njegov stan i u njegovu vikendicu na Slava gori. “Nakon što su slike duže vremena stajale u vikendici gdje im je prijetila vlaga, prevezli smo ih u stan Slobodana Ljubičića u Španskom. A bila je planirana i njihova aukcija”, rekao je danas Jurčić.

Tijekom ispitivanja u USKOK-u aukciju uopće nije spominjao. Dan nakon što su slike premještene Jurčić je bio uhićen. “Daljnjeg postupka protiv mene nije bilo”, prisjetio se Jurčić koji je naknadno dao iskaz u USKOK-u kao svjedok. Na pitanja obrane Jurčić je naglasio kako Milu Macana, Bandićevog šogora, nikada nitko od službenih vozača nije “bez veze vozio u Hercegovinu”, već je to uvijek bilo “usput”, kada se išlo na neki službeni put.

Ana Raić Knežević
Telegram autor
1352 članka Više o autoru
Više s weba