Otkrivamo: šef HRT-a javno kukao kako televizija nema novca. A sebi i direktorima svaki mjesec isplaćivao naknadu koja im ne pripada

Mimo pravila primali su dodatnu naknadu za prijevoz, iako službene aute koriste 24 sata dnevno. Čim im je Telegram poslao upit, to su ukinuli

Ravnatelju HRT-a Robertu Švebu donedavno je isplaćivana dodatna naknada troškova za prijevoz, iako 24 sata dnevno koristi službeni auto. Ta bizarnost protivna je i članku 57. Kolektivnog ugovora, koji logično propisuje da HRT-ovi zaposlenici, ako koriste privatna vozila u službene svrhe ili ostvaruju pravo na korištenje službenog vozila 24 sata, nemaju pravo na isplatu naknade troškova prijevoza.

Iznos od 43 eura, koja je primao iako na to nema pravo, u kontekstu primanja Roberta Šveba nije značajan, no treba upozoriti kako su iznosi plaća na javnoj televiziji iznimno neujednačeni. Još ove godine 75 zaposlenika imalo je primanja i manja od minimalnih.

Nakon što je Telegram HRT-u poslao upit oko te problematike, tamo su požurili ukinuti tu praksu. Navedenu naknadu pritom nije primao samo ravnatelj, već i osmero drugih zaposlenika koji koriste službena vozila 24 sata dnevno, uključujući i glavnu urednicu portala HRT-a, Ivanu Božanić o kojoj smo posljednjih tjedana ekstenzivno pisali.

Nakon upita Telegrama ukinuli naknade

Tako je 16. studenoga, dakle nekoliko dana nakon našeg upita, ta naknada ukinuta i ravnatelju Tehnologije HRT-a Zvonimiru Jukici, ravnateljici Poslovanja Gordani Grandov, ravnateljici Produkcije Mariji Kosor, glavnoj urednici radija Eliani Čandrlić Gliboti, uredniku Odjela Informativnog medijskog servisa Hrvatskog radija Ivici Ružičiću, pomoćniku Ravnatelja Renatu Kuniću te bivšem glavnom uredniku HTV-a Bruni Kovačeviću. Inače, na popisu ljudi kojima treba ukinuti dvostruko financiranje inicijalno nije bilo Šveba. Kako smo doznali, iz Odjela plaća tek su se naknadno zapitali: “A gdje je ravnatelj?”.

Iz HRT-a tvrde kako je svim zaposlenicima koji koriste službene aute 24 sata dnevno sveukupno isplaćeno 2065 eura te da je “povrat već reguliran”. No na HRT-u računaju da su obvezni vratiti naknadu troškova prijevoza samo od travnja ove godine kada je u kolektivni ugovor dodana odredba da se to ne smije. Samo Švebu je tako, od njegovog dolaska za kormilo javne televizije u listopadu 2021. godine pa do sada, u stvarnosti isplaćeno sveukupno 946 eura.

Dobili više nego što će morati vratiti

Prema kolektivnom ugovoru, naknada za troškove prijevoza se ne isplaćuje za kolovoz pa smo iz zbroja oduzeli dva mjeseca. Po računici HRT-a, dakle gledajući samo od travnja, on je dužan vratiti tek 258 eura, a 688 eura će mu ipak ostati na računu.

Isti iznos, dakle za svega šest mjeseci neopravdanog dobivanja naknade, će trebati vratiti i Božanić. U stvarnosti je pak naknadu zapravo koristila 19 mjeseci (njoj je odmah po dolasku na HRT dodijeljen Renault Talisman iz 2021. godine) i za što joj je isplaćeno najmanje 731 eura. Njoj će tako ostati 473 eura koje joj HRT očito nema namjeru oduzeti.

O autima odlučuje ravnatelj

Upitno je pritom i po kojoj osnovi su neki od ranije navedenih uopće dobili službena vozila. Naime, ravnatelj HRT-a ima diskrecijsko pravo službeni auto dodijeliti kome želi i koga smatra bitnim, odlukom o dodjeli (detaširanju) vozila. No, nejasno je zašto je, primjerice, auto dodijeljen Bruni Kovačeviću, koji je sada samo novinar Sportske redakcije. S HRT-a su nam odgovorili tek kako mu je ono odobreno “zbog potreba posla na određeno vrijeme, što je u međuvremenu isteklo”.

Kada smo pitali o kakvom se točno poslu radi, odgovorili su nam kako je Kovačeviću automobil “bio odobren na određeno vrijeme nakon prekida mandata Glavnog urednika”. Što god to značilo. Izvori s HRT-a tvrde nam da je nepoznanica i čime je auto zaslužio urednik Odjela Informativnog medijskog servisa Hrvatskog radija Ivica Ružičić.

Iz HRT-a kažu tek kako svi korisnici koriste automobile u skladu s internim Pravilnikom iako je Telegram ranije objavio kako Božanić nikada nije dobila potrebno pismeno odobrenje ravnatelja da koristi službeni auto. Tu u računicu treba dodati i troškove goriva koji se isplaćuju onima koji koriste službene aute. Samo za Božanić je ta stavka lani iznosila 1.492 eura, a ove godine (do rujna) 1.261 eura. To su nam i potvrdili s HRT-a.

Tisuće eura stimulacije

Svemu nabrojanome treba dodati i podatak da je HRT s glavnom urednicom portala Ivanom Božanić potpisao i dva aneksa ugovora. S time da je prvi aneks potpisala čim je počela raditi 19. travnja prošle godine. Aneksi su istekli u siječnju ove godine nakon čega joj je ravnateljica HRT-ova programa Marija Nemčić svaki mjesec potpisivala stimulaciju od 30 posto. S tom praksom se prestalo tek nakon našeg posljednjeg upita HRT-u.

“Kolegici Božanić stimulacija je isplaćena na osnovi sudjelovanja u projektu razvoja verzije 2 platforme HRTi. S obzirom na to da je projekt završen, neće se više isplaćivati stimulacija”, odgovorili su nam šturo. No, u odgovoru oko njenih obaveza na HRT-u, ranije su nam kazali kako je briga o platformi HRTi u njenom opisu posla pa je nejasno zašto su je dodatno stimulirali. Odgovaraju tek da je “kolegica Božanić primila stimulaciju za tehnološku pripremu platforme HRTi – verzija 2”.

‘HRT se nalazi u teškoj situaciji’

Naši izvori s HRT-a tvrde kako je samo po osnovi stimulacije od siječnja do sada Božanić isplaćeno oko 5000 eura, a prijašnjim aneksima ugovora oko 4000 eura. Tome treba pridodati podatak da cijelo vrijeme ima plaću od 2300 eura koja će joj, kako smo ranije izvještavali, iduće godine rasti na 2600 eura.

U svjetlu svega ovoga, izjava ravnatelja Šveba na nedavnoj tribini “Kakva je budućnost HRT-a?” da se javna televizija “nalazi u situaciji da prihodi uskoro možda neće moći pokrivati rashode” zaista zvuči bizarno.