Šef udruge trgovaca kaže kako je, citiramo, šokiran optužbama da su s uvođenjem eura podigli marže

Tržišna i turistička inspekcija provjeravaju što se zbiva

FOTO: Screenshot: Nova TV

Zbog sve većeg broja pritužbi građana na rast cijena nakon uvođenja eura, na teren su izašle tržišna i turistička inspekcija Državnog inspektorata. U nadzorima se provjerava pridržavaju li se poslovni subjekti Zakona o uvođenju eura kao službene valute u RH, odnosno jesu li neopravdano podizali cijene, doznaje Dnevnik Nove TV.

Ministar gospodarstva Davor Filipović danas je na sastanak pozvao predstavnike deset najvećih trgovaca u Hrvatskoj i zaprijetio im da, citiramo, “povećanje cijena neće proći”. Sastanak je izazvao brojne reakcije.

Kako je prošlo?

Udruga trgovaca poslala je priopćenje u kojem su naglasili da su “šokirani Filipovićevim optužbama” te kažu da ne bi trebao stigmatizirati sektor već identificirati one trgovce koji love u mutnom.

Martin Evačić, predsjednik HUP-ove Udruge trgovine za Novu TV komentirao je sastanak s ministrom. “Komentirali smo porast cijena, razgovarali da do toga ne dođe. Trgovci ne varaju kuce, važno je naglasiti da proizvodnja hrane ne počinje u trgovini nego počinje na polju pa kroz prerađivačku industriju, kroz distributere pa tek onda dolazi do trgovaca, znači četiri su tu lanca koja su u kreiranju cijene. Vrlo smo iznenađeni ministrovim istupom, poslije toga imali smo sastanak izvršnog odbora Udruge trgovine”, kazao je.

‘Nismo dizali marže’

“Tvrdimo da nismo dizali marže i to je lako provjerljivo, Državni inspektorat ima sve alate i rekao je da će to i provjeravati. Mi podržavamo dolazak Državnog inspektorata, neka se vidi tko je dizao cijenu, tko je lovio u mutnom i tko je uzrok tog povećanja cijena”, dodao je Evačić.

Predsjednik HUP-ove Udruge trgovine istaknuo je da ne postoji regulacija oko podizanja cijena već postoji ona oko preračunavanja kuna u eure i obrnuto. “U trenutku kada je Vlada donijela uredbu o maksimalnim cijenama i maksimalnim maržama to su bile cijene koje su bile akcijske i to 20 do 30 posto niže nego u redovnoj prodaji. Oni su to samo pretvorili u redovne cijene. I kod tih akcijskih cijena dobavljač, proizvođač i trgovac se odriče dijela svoje marže. Mi te artikle radimo s minusom, primjerice šećer i svinjsko meso ili s pet posto marže pileće meso, ulje brašno. Dugoročno je to neodrživo jer ti artikli koji su zamrznuti čine 10 posto ukupne prodaje”, rekao je Evačić.