Skupština Grada Zagreba donijela je neke odluke kojima želi uništiti Uber

Iz Ubera su se već ranije oglasili, kažu da ostaju u Zagrebu

FOTO: PIXSELL

Tijekom sjednice Gradske skupštine Grada Zagreba u utorak razgovora je bilo o izmjenama i dopunama Odluka o autotaksi prijevozu koje bi mogle izravno utjecati na poslovanje Ubera. Primjerice, dopuna članka 5. kaže: “Javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017., nakon čega će se objavljivati svakih četiri godine”. Uber ne zapošljava osobe koje prevoze putnike niti sami trebaju dozvolu za obavljanje usluge prijevoza. Međutim, ako žele nove taksiste koji će nuditi usluge putem Ubera morat će pričekati najmanje 18 mjeseci.

Gradskoj skupštini Grada Zagreba ponuđeno je sljedeće obrazloženje: “Predlaže se da se javni poziv za podnošenje zahtjeva za izdavanje dozvola za autotaksi prijevoz neće se objavljivati do 30. lipnja 2017., nakon čega će se objavljivati svakih četiri godine kako ne bi došlo do prezasićenosti tržišta.

Pravo na vožnju bez naknade

Uber aplikacija
Uber aplikacija AFP/AFP PHOTO

Dopuna članka 3. kaže: “Cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade”. Takva formulacija nove gradske odluke mogla bi utjecati na promotivne vožnje kakve Uber daje korisnicima koji pozovu druge korisnike na registraciju.

Naime, Uberova vožnja košta 8 kuna za početak, zatim 4 kune po kilometru udaljenosti te 50 lipa po minuti vožnje. U situaciji kada osoba pozove drugog korisnika na instalaciju aplikacije, obje osobe ostvaruju pravo na promotivnu vožnju u iznosu od 35 kuna.

Bijeli taksiji u Zagrebu

Čak i izmjena članka 4. mogla bi se tumačiti da ide protiv Ubera, ali svi taksisti dužni su uskladiti boju vozila te do 2020. svi taksiji u Zagrebu moraju biti bijeli. U obrazloženju tog članka stoji: “Izmjena članka 37. Odluke o autotaksi prijevozu predložena je u namjeri da se produži rok u kojem su autotaksi prijevoznici dužni uskladiti boju vozila namijenjenih za obavljanje autotaksi prijevoza s bojom propisanom člankom 17. stavkom 1. alinejom 1. Odluke, odnosno da autotaksi vozila moraju biti bijele boje. Prema predloženom sada važeći rok 31. prosinca 2015. zamjenjuje se s novim rokom 31. prosinca 2020. za koji je ocijenjeno da je dostatan da ga autotaksi prijevoznici ispune na način da su do novopredloženog roka sva autotaksi vozila u Gradu Zagrebu bijele boje, čime bi djelatnost autotaksi prijevoza dobila jedinstveno prepoznatljivo obilježje”.

Uber ostaje u Zagrebu

Loic Amado
Loic Amado prtscr/N1

Iz Ubera su se oglasili priopćenjem čak i prije samog zasjedanja Gradske skupštine. “”Sutra ujutro Grad Zagreb glasuje o prijedlogu koji će, ukoliko bude usvojen, značiti smanjeni izbor prilikom odabira preferiranog načina kretanja po gradu. Smanjen izbor u konačnici znači povećane cijene za lokalne potrošače. Također, ograničit će mogućnosti lokalnog stanovništva za novim poslom kao profesionalnih vozača, unatoč porastu potražnje za uslugama prijevoza potaknuto povećanim brojem dolazaka stranih turista u ovaj sjajan grad i zemlju”, pišu u priopćenju ali naglašavaju da će nastaviti s radom u Zagrebu.

Snažan interes naših korisnika sa preko 100.000 otvaranja aplikacije u zadnjih 6 mjeseci diljem cijele Hrvatske. Nadalje, u posljednjih nekoliko mjeseci turisti iz više od 46 zemalja svijeta koji su posjetili Zagreb koristili su Uber također.

Porast broja turista u Zagrebu

Turisti u Zagreb
Turisti u Zagreb PIXSELL/PIXSELL

Negativni učinak predloženih ograničenja na nove taksi dozvole utjecati će na ekonomski rast cijelog sektora usluga autotaksi prijevoza, no i na daljnji ekonomski rast grada Zagreba. Turizam kao gospodarska grana nastavlja rasti u Hrvatskoj kao i Zagrebu, a ove godine samo u kolovozu Zagreb je posjetilo 140.000 turista, što predstavlja rast od 14.5%.

Činjenica da Zagreb još uvijek zaostaje u odnosu na ostale gradove središnje Europe. Na primjer, u Bratislavi posluje oko 3.000 taksista ili 6 taksista na 1000 građana, dok u Varšavi 13.000 taksista pruža svoje usluge, odnosno 7.7 taksista na 1000 građana. U Zagrebu posluje otprilike 1.200 taksista, odnosno 1.7 taksista na 1000 građana”, pišu iz Ubera.