Petrol reagirao na Filipovićeve izjave, totalno su ga pokopali: 'Podaci koje je ministar iznio nisu točni'

Istaknuli su da je Petrol koji posluje u Hrvatskoj u gubitku za ovu godinu

26.09.2022., Zagreb - Ministar gospodarstva i odrzivog razvoja Davor Filipovic dolazi u Banske dvore. Vlada bi danas trebala objaviti nove cijene goriva. Inace, na svjetskim su trzistima cijene nafte pale i prosloga tjedna, cetvrtoga zaredom, zaronivsi na najnize razine u osam mjeseci, jer sredisnje banke zbog visoke inflacije podizu kamatne stope, sto bi moglo izazvati recesiju, a time i pad potraznje. Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: Patrik Macek/PIXSELL

Iz uprave Grupe Petrol odgovorili su na jučerašnje izjave ministra gospodarstva Davora Filipovića, istaknuvši da je Petrol koji posluje u Hrvatskoj u gubitku za ovu godinu, ali i da regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva. Radi se o izjavama koje je Filipović dao nakon sastanka s upravom Petrola.

Ministar je, ističu iz Petrola, u izjavi rekao da su regulirane marže pri izračunu cijena naftnih derivata u Hrvatskoj približno iste kao u Sloveniji te da u Petrolu žele da bude oko jedne kune (0,13 eura po litri), a trenutno su 0,75 kuna (0,10 eura po litri), dok iz slovenske tvrtke objašnjavaju kako regulacija marži u Sloveniji i Hrvatskoj nije na istoj razini i nije usporediva.

“S važećim državnim propisom, marža određena u Hrvatskoj niža je od marže koja je regulirana važećim državnim propisom uredbe o prodaji naftnih derivata u Sloveniji. Marža u Hrvatskoj trenutno iznosi 0,65 kuna (0,086 eura) po litri goriva. U formuli koju određuje slovenska uredba, uključen je i djelomični trošak umješavanja biokomponente. U Hrvatskoj taj trošak nije uključen i pokriva se neposredno iz marže”, stoji u odgovoru uprave Petrola ministru Filipovića.

‘Regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj se razlikuju’

Ističu da u slučaju da tvrtka slijedi formulu utvrđenu propisom, a biokomponente ne umješava u gorivo, na temelju propisa koji zahtijevaju ispunjavanje obveza iz područja obnovljivih izvora energije u prometu, može biti kažnjena. Samo s tog naslova, tvrde Slovenci, marža pada na 0,61 kunu (0,081 eura) po litri dizelskog goriva, što ne omogućuje pokrivanje troškova i održivo poslovanje.

S obzirom da su, navode, nabavni uvjeti za 2023. u odnosu na 2022. godinu znatno lošiji zbog pooštrenih uvjeta nabave na tržištu naftnih derivata zbog embarga na naftne derivate ruskog podrijetla, marža, čak i da se digne na 0,75 kuna (0,10 eura) po litri, ne bi bila dostatna.

U Sloveniji se cijene goriva na autocestama slobodno formiraju, dok je marža izvan autocesta ograničena na 0,0983 eura po litri dizelskog goriva, naglašavaju iz Petrola dodavši da se regulatorna ograničenja u Sloveniji i Hrvatskoj značajno razlikuju.

‘Podaci koje ministar iznosi nisu točni’

Ponovili su i da su trenutne regulatorne mjere u području prometa goriva nesrazmjerne okolnostima za regulaciju cijena naftnih derivata, jer su cijene naftnih derivata opet na istoj razini kao prije početka rata u Ukrajini.

Osvrću se i na izjavu ministra da je u prvih devet mjeseci ove godine Petrol ostvario oko 100 milijuna eura dobiti, “što dokazuje da nisu u tako ozbiljnim problemima”.

Uprava Grupe Petrol naglašava, naime, da podaci o poslovanju koje ministar iznosi nisu točni. “Grupa Petrol u Hrvatskoj (podaci se odnose na Petrol d.o.o. Zagreb uključujući tvrtku Crodux Derivati ​​​​dva d.o.o., koji je početkom studenoga 2022. godine pripojen Petrolu d.o.o.) ostvario je gubitak od 3,5 milijuna eura u prvih devet mjeseci 2022. (prilagođeni bruto poslovni rezultat iznosio je 88,77 milijuna eura, a EBITDA 23,18 milijuna eura).