Spominju se nove mjere za dućane. Evo što znamo

Nakon istupa ministra Božinovića, o potencijalnim ograničenjima oglasili su se i iz HUP-a

Dva tjedna nakon što su donesene posljednje epidemiološke mjere kako bi se spriječilo širenje koronavirusa, danas se na konferenciji za medije Nacionalnog stožera ponovno govorilo o njihovim pooštrenjima.

Konkretno, o mjerama koje se tiču dućana: eventualnom ograničavanju broja kupaca u njima te pravilima ponašanja. Davor Božinović je pritom kazao kako se o tome razgovara s trgovcima.

Kakve mjere su uvedene 28. studenog?

Prema mjerama donesenim 28. studenoga, sve su prodavaonice već trebale ograničiti broj kupaca koji istovremeno mogu boraviti u njihovim prostorima i to tako da svakom kupcu moraju osigurati najmanje četiri m2 neto površine. Trebale su također jasno istaknuti obavijest o najvećem mogućem broju kupaca, a u vrijeme kada imaju popuste i slične akcije te očekuju veći broj kupaca, osigurati dodatne mjere kako bi se svi pridržavali propisanih epidemioloških mjera.

Kakva bi mogla biti nova ograničenja

No, danas je načelnik Nacionalnog stožera civilne zaštite Davor Božinović na konferenciji za medije kazao kako će se te mjere uskoro pooštriti. Javnosti je priopćio da se o njima upravo razgovara s predstavnicima trgovina te da razgovori idu “u smjeru dodatnih ograničavanja broja kupaca koji mogu biti u jednoj trgovini”.

“One se odnose na broj kupaca koji se mora prilagoditi veličini objekta. Još nisu precizirane brojke, ali ne očekujem da bi broj osoba bilo jedna na deset kvadratnih metara”, rekao je Božinović, te dodao kako odluku o dodatnim ograničenjima očekuje do kraja ovog tjedna.

Što predlažu trgovci

Nakon Božinovićeve objave oglasili su se i iz Hrvatske udruge poslodavaca odakle su komentirali najavu uvođenja novih epidemioloških mjera za trgovine. Iz HUP-a su podsjetili da su u više navrata predlagali da se umjesto zatvaranja trgovina razmisli o prilagodbi mjera s obzirom na epidemiološku situaciju. Prijedlog trgovaca, ističu ide u smjeru da se za različitu veličinu formata trgovine odredi različita potrebna površina po kupcu.

“Ako bi se mjere postrožile do nivoa da se svi potencijalni kupci tijekom dana ne mogu prihvatiti u trgovinu, ta odluka bi svakako dovela do značajnijeg pada prometa i ukupne potrošnje”, upozoravaju. Pritom su istaknuli kako je upravo osobna potrošnja jedna od najvećih stavki hrvatskoga BDP-a i kao takva onda ima značajan utjecaj na sve druge gospodarske čimbenike.