Srbijanske vlasti potvrdile da je u padu vojnog aviona poginuo i drugi pilot

Teže je ozlijeđen i mještanin na čije imanje se srušio MIG 21

FOTO: Screenshot/TV Podrinje - BiH

Srbijansko Ministarstvo obrane potvrdilo je u petak da su dvojica pilota Ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane srbijanske vojske poginula u padu zrakoplova MIG-21 oko 9,10 sati na području sela Brasina na zapadu Srbije. Piloti su, kako se navodi, poginuli obavljajući svoje letačke zadaće, a Ministarstvo je najavilo da će njihova imena priopćiti javnosti nakon što izvijesti članove obitelji.

Novosti , pak, javljaju kako su poginuli piloti Dejan Krsnik i Zvonko Vasiljević. Njihovi novinari bili su u Vasiljevićevoj kući i razgovarali s njegovom majkom. “Pola sata prije leta Zvonko me nazvao i rekao mi da izađem na terasu jer će letjeti iznad naših kuća. Čekala sam ga “kao ozeblo sunce”, on je naš ponos i dika u svakom smislu, i kao dijete, i kao čovjek, i kao pilot. Što se u međuvremenu dogodilo, ne znam”, rekla je majka pilota.

Teže ozlijeđen mještanin

U nesreći je, prema izvješćima srbijanskih medija, teže ozlijeđen i mještanin na čije imanje se srušio MIG 21, a primljen je u Opću bolnicu Loznica s opeklinama grudi, glave i ruku, ali nije životno ugrožen. Nakon očevida koji su obavila i civilna i vojna tijela, formirana su povjerenstva za ispitivanje te nesreće.

Telegrame sućuti obiteljima poginulih pilota uputili su predsjednik Srbije Aleksandar Vučić, ministar obrane Aleksandar Vulin i načelnik GS general Milan Mojsilović.

Avion star 34 godine

Avion MiG-21 pregledan je prije polijetanja u skladu sa svim procedurama i nakon pregleda zaključeno je da je ispravan i spreman za let, naglasilo je u priopćenju ministarstvo.

Mediji su objavili da je riječ o posljednjem zrakoplovu tog tipa u Vojsci Srbije kao i da je taj MIG-21 u uporabi bio 34 godine. Nekadašnja JNA nabavila je do 1986. ukupno 261 MIG-21, a posljednji remont aviona koji je danas pao obavljen je prije četiri godine.

Upitno korištenje zrakoplova

Vojni analitičar Aleksandar Radić izjavio je agenciji Beta kako su “potpuno nejasni” razlozi iz kojih je taj avion uopće i vraćen u uporabu. “Avion je na remont upućen 2010. i na njemu je proveo punih šest godina, što je neobično jer se razdoblje remonta ranije mjerilo mjesecima. Onda je vraćen u uporabu, ali je u svibnju 2018. ponovo prizemljen zbog tehničkih razloga, a vraćen je 7. svibnja ove godine”, rekao je Radić.

On je, kako prenosi N1, ocijenio kako je korištenje tog zrakoplova “bilo vrlo upitno”, tim prije jer Srbija stalno govori da je remont prošla eskadrila modernijih MIG-ova 29. Zrakoplovi MIG-21 su nabavljani za potrebe JNA od 1962. do 1986. godine.