Nikolićev avion pokvario se iznad Jadrana, ponirao je dva kilometra

Nikolić je putovao u Vatikan gdje se trebao sastati s papom Franjom

Tomislav Nikolić
FOTO: PIXSELL/PIXSELL

Avion kojim je predsjednik Srbije Tomislav Nikolić danas krenuo za Vatikan, gdje se trebao sastati s papom Franjom i nizom dužnosnika Svete Stolice, pokvario se tijekom leta pa se morao vratiti u Beograd, piše B92.

Mediji prenose i da je zrakoplov zbog kvara na motoru ponirao gotovo dva kilometra, a nesreća je izbjegnuta samo zahvaljujući naporima pilota. “Motor na Falconu kojim je predsjednik letio za Vatikan prestao je raditi iznad Jadranskog mora. Letjelica je s visine od 10.000 metara propadala gotovo dva kilometra, ali je nesreća izbjegnuta zahvaljujući iskusnom pilotu”, izvijestio je internetski portal Radiotelevizije Srbije.

‘Padali smo kao kamen’

“Samo zahvaljujući velikoj profesionalnosti i izuzetnom umijeću našeg pilota izbjegnuta je tragedija. Vjerujte da smo u jednom trenutku doslovce padali kao kamen”, rekla je za tamošnje medije Stanislava Pak, Nikolićeva savjetnica. Veli da je još u šoku i da “što se nas iz Predsjedništva tiče, ubuduće ćemo koristiti redovne linije. Slavit ćemo ovaj dan kao drugi rođendan”.

“Krenuli smo iz Beograda oko osam sati, a oko devet sati iznenada je jedan motor otkazao. Letjelica je postala nestabilna, tresla se, mi smo doslovce letjeli po avionu. Tvrdim da smo ostali živi samo zahvaljujući pilotu”, rekao je Ivan Mrkić, drugi Nikolićev savjetnik.

Niz incidenata s vladinim zrakoplovima

Današnje otkazivanje motora na zrakoplovu srbijanske vlade zadnji je u nizu incidenata zbog kojih su već nekoliko godina srbijanski državni dužnosnici prinuđeni otkazivati ili odgađati termine službenih letova. Tamošnji mediji podsjećaju da je Falcon 50 proizveden 1981., a drugi vladin zrakopolov, Learjet 31a, 1991., navodeći da je zbog kvara na Falconu u prosincu 2012. tadašnji premijer Ivica Dačić odgodio polijetanje za Cipar.

Jedan od srbijanskih državničkih aviona koji se također pokazao nepouzdanim
Jedan od srbijanskih državničkih aviona koji se također pokazao nepouzdanim PIXSELL/PIXSELL

Problem s Falconom imao je u studenom iste godine i tadašnji dopredsjednik vlade Aleksandar Vučić, koji se iz posjeta Ujedinjenim Arapskim Emiratima morao vratiti službenim zrakoplovom šeika Muhameda bin Zajeda al Nahjana.

Kvar na istom zrakoplovu natjerao je i bivšeg srbijanskog premijera Mirka Cvetkovića da izostane sa sastanaka ministara gospodarstva i financija EU-a u Bruxellesu. On se početkom studenog 2010. morao prinudno vratiti u Beograd jer je tijekom leta “pilot detektirao nedozvoljene potrese na letjelici”. Problema je imao i prilikom posjeta Pragu, kad je zbog kvara na uređajima za slijetanje po magli morao sletjeti u Karlove Vary.

Uobičajena kašnjenja i otkazivanja letova

Probleme na službenim putovanjima vladinim zrakoplovima imali su i nekadašnji ministar obrane Dragan Šutanovac uoči polijetanja za Bagdad 2010. te 2011. tadašnji ministar vanjskih poslova Vuk Jeremić, čiji je polazak iz Pariza kasnio više od tri sata, sve dok na pisti mehaničari nisu otkrili kvar koji je uočio pilot, podsjećaju beogradski mediji.

Nikolić, koji je uoči (pokušaja) posjeta Vatikanu razgovarao s patrijarhom Irinejem, planirao je prenijeti papi Franji i pojedine stavove Srpske pravoslavne crkve koji su od zajedničkog interesa.

Trebao se sastati i s državnim tajnikom Svete Stolice kardinalom Pietrom Parolinom, tajnikom za odnose s državama nadbiskupom Paulom Gallagherom i šefom Odsjeka za zapadni Balkan monsinjorom Henrykom Jagodzinskim.