Stižu nova pravila o mjerenju brzina, prolasku kroz crveno i presretačima. Izdvojili smo što trebate znati o tome

Pravilnik je trenutno na javnom savjetovanju

30.08.2011., Zagrebacka obilaznica, Zagreb - Policijski BMW-presretac, automobil za presretanje i zaustavljanje automobila u prekrsaju.
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

U javnu raspravu upućen je Prijedlog Pravilnika o mjeriteljskim i tehničkim zahtjevima za mjerila brzine vozila u cestovnom prometu. Riječ je o dokumentu koji pojašnjava pravila u prometu, a odnosi se na radarska mjerila brzine, laserska mjerila brzine, mjerila puta/vremena, mjerila prosječne brzine i mjerila brzine za praćenje. Točnije, propisuje kakvi moraju biti određeni uređaji za mjerenje brzine i kako moraju mjeriti.

Mi u nastavku donosimo one zakonske odredbe koje se svojim pravilima odnose i na vozače, odnosno mogu im pomoći pri utvrđivanju ispravnosti njihovog ponašanja u prometu.

1. Granice dopuštenih pogrešaka

Prema novom pravilniku, granice do kojih će biti dopuštene pogreške za mjerila brzine su ± 3 km/h kod mjernih vrijednosti do 100 km/h te ± 3 posto kod mjernih vrijednosti iznad 100 km/h.
Sigurnosna razlika kod mjerenja brzine za brzine do 100 km/h iznosi 10 km/h, a za brzine veće od 100 km/h iznosi 10 posto zaokružena na veću vrijednost.

2. Prolazak kroz crveno svjetlo

Pravilnik nadalje pojašnjava da se prolazak kroz crveno svjetlo utvrđuje na temelju izmjerene brzine vozila i vremena prolaska preko označene zaustavne linije. Dokumentira se dvjema fotografijama. Prva fotografija pokazuje vozilo prije označene zaustavne linije, dok druga fotografija pokazuje vozilo nakon zaustavne linije. Obje fotografije, osim vozila, pokazuju i crveno svjetlo na semaforu.

Prilikom utvrđivanja prolaska vozila kroz crveno svjetlo u obzir se uzima pozitivna pogreška od 0,5 sekundi. Pozitivna pogreška se odnosi na vrijeme uključivanja crvenog svjetla i ide u korist vozača.

3. Presretači na cesti

Kad je riječ o presretačima treba navesti da se mjerenja provode na dionicama od najmanje 200 metara duljine pri brzinama do 10 km/h ili najmanje 500 metara pri brzinama iznad 100 km/h.
Vozilo opremljeno mjerilom brzine za praćenje ne smije tijekom mjerenja preteći vozilo koje nadzire. Na kraju mjerenja udaljenost između vozila opremljenog mjerilom brzine za praćenje i nadziranog vozila mora biti jednaka ili veća udaljenosti na početku mjerenja.

Presretač će na temelju videozapisa morati napraviti tri fotografije – na početku, na kraju mjerenja te jednu dodatnu za prepoznavanje vozila.