Stručnjaci su gotovo sigurni da dio pripada nestalom malezijskom avionu (i imaju dva razloga za to)

Vlasti u Maleziji još ne žele potvrditi da ostaci pripadaju letu MH370

Avion Malezija
FOTO: Twitter

Malezijske vlasti “gotovo su sigurne” da dijelovi zrakoplova pronađeni u Indijskom oceanu pripadaju misteriozno nestalom malezijskom zrakoplovu MH370, ali ne žele ništa službeno potvrditi dok u potpunosti ne budu sigurne, javlja Guardian. Stručnjaci su, pak, sve uvjereniji da pronađeni ostaci jedino mogu pripadati nestalom avionu.

Pronađen je i kofer na francuskom otoku Reunionu u Indijskom otoku blizu mjesta pada. Postoje nagađanja, ali ne i potvrda ja je kofer vezan uz let, a zna se da je kofer bio zatvore i da je počeo hrđati.

Ostaci pronađeni na francuskom otoku Reunion u Indijskom oceanu biti će prebačeni u Francusku kako bi se utvrdilo pripadaju li oni nestalom zrakoplovu Malaysia Airlinesa MH370, priopćio je u četvrtak malezijski premijer Najib Razak.

Zrakoplov Malaysia Airlinesa nestao je nakon polijetanja iz Kuala Lumpura 8. ožujka 2014. godine, a bio je na putu za Peking. Od tada traje izrazito skupa potraga za avionom, ali bez ikakvog uspjeha. Sad su, uz obalu otoka Reunion, koji se nalazi istočno od Madagaskara pronađeni ostaci zrakoplova za koje svi misle da pripadaju Boeingu 777, istom tipu aviona kojem je pripadao i nestali zrakoplov Malaysia Airlinesa, a čini se da je pronađeno krilo aviona u moru bilu oko godinu dana, što isto ide u prilog tezi o tome da se radi o nestalom zrakoplovu.

Model potencijalnog kretanja aviona podmorjem nakon pada
Model potencijalnog kretanja aviona podmorjem nakon pada University of Western Australia

Australci ostatke smatraju velikim tragom

Od jučer stručnjaci pregledavaju ostatke, koji su navodno poslani i u Francusku na analizu, a danas se javnosti obratio i australski zamjenik premijera jer upravo Australija predvodi potragu za nestalim avionom i odgovorna je za pretraživanje morskog dna. Iako ne može potvrditi da ostaci pripadaju zrakoplovu MH370, Warren Truss rekao je da fotografije pokazuju kako ostaci “nisu u suprotnosti s Boeingom 777”, iako postoje “druge mogućnosti” te da svakako ovo uzimaju kao veliki trag.

https://twitter.com/PzFeed/status/626437000254631936

Broj koji se vidi na dijelu nađenog aviona, BB670 nije serijski broj, ali može biti broj održavanja, rekao je Truss. Postoji “realna mogućnost” da su ostaci s mjesta za koje se misli da se avion mogao srušiti doplutali do Reuniona, smatra Truss i dodaje da australske ekipe koje pretražuju podmorje vjeruju da traže u pravom području te da će se pretraga nastaviti.

Stručnjaci se slažu da se mora raditi o avionu MH370

Većina zrakoplovnih stručnjaka slaže se da bi trebalo biti relativno jednostavno identificirati kojoj vrsti aviona pripadaju pronađeni ostaci. Dva su glavna razloga zbog kojih istražitelji vjeruju da se radi o nestalom avionu.

Prvo, stručnjaci kažu da ostatak izgleda kao da pripada tipu Boeing 777, a nijedan drugi zrakoplov te vrste nije nestao u regiji osim MH370. Drugo, stručnjaci za oceane, slično kao i australski zamjenik premijera, kažu da je ostatak pronađen točno tamo gdje bi se moglo očekivati da se pronađu krhotine koje bi doplovile od pretpostavljenog mjesta nesreće. Struje u tom dijelu Indijskog oceana kreću se suprotno od kazaljke na satu i nosile bi ostatke sjeverno od trenutne zone pretraživanja.

U Maleziji su gotovo sigurni da se radi o nestalom avionu

Iz malezijskog ministarstva prometa kažu da rade na tome da se ustanovi pripadaju li ostaci tipu Boeing 777 i nestalom avionu. “Ministarstvo želi naglasiti da dok ne bude opipljivih i nepobitnih dokaza da krilo uistinu pripada nestalom zrakoplovu, bilo bi prerano nagađati u ovom trenutku. Time želimo osigurati da ne budimo lažnu nadu voljenim osobama žrtava aviona MH370. Napravit ćemo sve potrebno jednom kad detalji budu potvrđeni”, stoji u priopćenju.

Zamjenik ministra prometa Abdul Aziz Kaprawi bio je nešto otvoreniji. “Gotovo je sigurno da krilo pripada Boeingu 777. Naš glavni istražitelj ovdje mi je to rekao”, izjavio je Kaprawi.

Obitelji žrtava ne žele se opet ponadati

Za spomenutu rodbinu 239 ljudi koji su nestali u avionu MH370, posljednjih 17 mjeseci bilo je puno okrutnih preokreta. Sad se suočavaju sa svježim emocionalnim previranjima nakon što su jučer pronađeni ostaci jednog zrakoplova. “Srce mi je u grlu većinu dana”, kaže za CNN Sarah Bajc, Amerikanka čiji je partner Philip Wood bio na letu u nestalom avionu.

Obitelji žrtava prosvjedovale su na godišnjicu nestanka aviona
Obitelji žrtava prosvjedovale su na godišnjicu nestanka aviona AFP

“Može biti da se radi o ostacima MH370, ali ja ću radije čekati službenu potvrdu”, kaže Steve Wang, Kinez čija je majka bila na letu. “Otkad je zrakoplov nestao, imali smo toliko lažnih uzbuna”, kaže Wang.

Kronologija potrage za avionom MH370

Potraga za avionom, koja traje više od godinu dana, imala je više ključnih trenutaka i lažnih tragova, a BBC je sažeo najbitnije.

8. ožujka 2014.: Zrakoplov Malaysia Airlinesa MH370 odletio je s Međunarodnog aerodroma u Kuala Lampuru 8. ožujka 2014. godine i trebao je stići u Peking u 6.30 ujutro. Iz aviokompanije kažu da su izgubili kontakt s avionom u manje od sat vremena nakon polijetanja. Nikakav signal niti poruka nisu bili poslani s aviona.

20. ožujka: Australske istraživačke ekipe rekle su da istražuju dva objekta u južnom dijelu Indijskog oceana uočena na satelitima te da su poslale nadzorne zrakoplove da provjere to područje. Na kraju se ispostavilo da nađeni predmeti ne pripadaju nestalom avionu.

24. ožujka: Malezijski premijer objavio je da je nakon detaljnih analiza satelitskih podataka izvan svake sumnje da je avion pao u tom tijelu oceana.

28. ožujka: Glavno područje pretrage pomaknuto je 1.100 kilometara na sjevero-istok i bliže Australiji, nakon detaljne analize brzine aviona i njegova maksimalnog dometa.

5.- 8. travnja: Australski i kineski brodovi koristeći podvodnu opremu detektirali su ultrazvučne signale za koje su dužnosnici vjerovali da bi mogli pripadati crnoj kutiji nestalog zrakoplova. To se činilo tragom koji je do tog trenutka najviše obećavao i koji je pomogao pri određivanju područja za pretraživanje morskog dna.

29. svibnja: Australski službenici najavili su da potraga nije urodila plodom te da područje na kojem su se čuli signali može biti isključeno kao mjesto gdje se nalazi olupina.

26. lipnja: Službenici su najavili pretraživanje novih 60,000 četvornih kilometara područja 1.800 kilometara zapadno od grada Pertha. Ova faza operacije započela je u kolovozu prilikom čega se detaljno mapiralo podmorje.

16. travnja 2015.: Dužnosnici iz Australije, Malezije i Kine rekli su da bi područje pretrage moglo biti udvostručeno ukoliko se ništa ne pronađe u trenutnoj zoni pretraživanja.