Stručnjak o nestanku Cessne: 'Pilot je uletio u maglu i uspaničio se. Sumnjam da su sretno sletjeli'

Pilota su pokušali kontaktirati preko mobitela i nisu uspjeli, to ukazuje na ozbiljnu havariju

Alen Šćuric, zrakoplovni stručnjak, analizirao je nestanak aviona koji je jučer malo prije podneva krenuo iz Splita uputivši se prema Njemačkoj. “Dobio sam informaciju da je avion poletio iz Splita u kojem je bilo lijepo vrijeme, ali kod Slunja je uletio u situaciju koja je bila kobna. Naglo je zahladilo, stvorio se oblak, magla u koju je pilot uletio. Njegove zadnje riječi su bile dosta panične, očito se izgubio. Napravio je dva kruga oko Slunja i na kraju se srušio”, vjeruje stručnjak.

Takvo vrijeme ne bi bilo problem za veće zrakoplove, ali Cessna je mali zrakoplov, namijenjen za kraće letove, pa njime nije baš pametno ići do Njemačke, preko Velebita ili Alpa, kazao je stručnjak za N1 televiziju.

“Pilot nije trebao krenuti na taj put ili je treba odrediti neku drugu rutu, možda preko Istre gdje je bilo ljepše vrijeme. Taj mali avion je vrlo problematičan i nije za ovakve uvjete. Mi zapravo ne znamo što se događa na tim malim visinama, kažu mi u Kontroli zračne plovidbe da je tamo kaos zbog velikog broja pilota amatera, početnika koji su tek dobili licence”, objasnio je Šćuric.

Vjerojatno nisu uspjeli sletjeti

Tko izdaje dozvolu za ovakve letove, pitao je voditelj. “Oni prolaze neke procedure. Let mora biti najavljen, ali morate znati da nije isto kad imate avion s 200 putnika, i za ovakav mali sportski avion. Takvih aviona ima stotinjak na aerodromima u sezoni. Mislim da u Splitu rade svoje procedure, to je broj jedan aerodrom u Hrvatskoj, budite sigurni da oni nisu pogriješili”, objasnio je stručnjak i nastavio:

“Poanta poslovnog letenja je da putnik koji je to skupo platio ne prolazi procedure kao ostali putnici. To je relativno normalno. Trebalo bi tražiti informacije kod Hrvatske kontrole zračne plovidbe. Zna se tko je bio pilot, Švicarac. Pokušali su ga kontaktirati preko njegovog mobitela i nisu uspjeli. To sugerira da nisu uspjeli sletjeti na neku ledinu i sad čekaju da ih spase, nego je došlo do ozbiljne havarije”, vjeruje Šćuric.

Putnici vjerojatno nisu živi

Kako je moguće da se zrakoplov ne može locirati, zanimalo je voditelja Ladišića. “U Kontroli zračne plovidbe su mi rekli da je do 20 minuta mogao letjeti ispod radara, u to je vrijeme avion mogao proći 50 ili čak 70 kilometara. Normalno da ga je teško naći”, objasnio je stručnjak.

“Ipak, malo sam začuđen time što u prvi mah nije izašlo više ljudi u potragu, možda i Hrvatska vojska, da se pročešlja najvjerojatnije mjesto pada. Helikopteri i dronovi nisu mogli ništa postići zbog magle. Tako se sve svelo na to da ljudi hodaju vrlo gustom šumom i traže taj vrlo mali avion.

Masa je aviona, čak i velikih, koji su pali i nikad nisu pronađeni. No, u velikoj većini slučajeva te avione pronađu u kratko vrijeme. Bojim se ako su ti ljudi i bili živi u trenutku pada, sada više nisu. Prošla su ona zlatna četiri sata tijekom kojih se mora pronaći žrtve nesreće”, zaključio je Šćuric.