Šustar i Markić krenuli su u ozbiljnu borbu za muške i ženske škole. Uz malu pomoć predsjednice Kitarović

Smatraju da je bolje kad ima manje zaljubljivanja

19.10.2016., Zagreb - Dolazak bivsih i buducih ministara u Hrvatski sabor na izglasavanje povjerenja 14. Vladi koju ce voditi Andrej Plenkovic. Predrag Sustar.
Photo: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
FOTO: PIXSELL

Na jučer otvorenoj Međunarodnoj konferenciji ‘Obitelj i škola: Ključ odgoja za vrijednosti’, koja se u organizaciji udruge U ime obitelji i pod visokim pokroviteljstvom predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović održava u Zagrebu, između ostalog, predstavljena je neobična i prilično arhaična ideja odvojenih škola za dječake i djevojčice, piše Novi list.

“Takozvane jednospolne škole, odnosno zasebne škole za djevojčice ili dječake, daju bolje pedagoške rezultate od mješovitih škola, a djeluju u SAD-u i većini europskih država. U takvim školama djeca manje izostaju s nastave, postižu bolje rezultate, opuštenija su, manje je anoreksije i muških stereotipa, a postiže se normalnost u odnosu na suprotni spol. Ovako je prednosti zasebnih škola ili razreda koje odvojeno polaze dječaci i djevojčice”, opisala je Vera Blažević, ravnateljica OŠ Ružičnjak,

Razlike u kognitivnom razvoju

Prvog dana konferencije, koja bi trebala okupiti predstavnike kršćanskih obiteljskih pokreta Europe i svijeta, promovirana je pluralnost u obrazovanju, i to prvenstveno na primjerima jednospolnih škola te obrazovanja kod kuće. Uzroci zbog kojih bi dječaci i djevojčice trebali polaziti zasebne škole, smatra Blažević, razlike su u kognitivnom razvoju dječaka i djevojčica, jer djevojčice brže sazrijevaju.

“Različita im je struktura i organizacija mozga. Dokazano je da dječaci uče drukčije od djevojčica, pa bi tome trebalo prilagoditi i kurikulum”, kaže Blažević. Model jednospolnih škola podržava, naravno, i Željka Markić, predsjednica udruge U ime obitelji.

Šustar poziva na ‘suočavanje s prošlošću’

“Hrvatska od 1945. godine nema iskustvo jednospolnih škola, jer smo se dolaskom totalitarnog režima naučili na samo jedan obrazovni sustav”, kaže Markić. Ovu ideju podržava bivši ministar obrazovanja Predrag Šustar. U važećim je dokumentima, kaže, već predviđena pluralnost u obrazovanju, samo se ona ne primjenjuje.

“Načelo pluralnosti treba čim prije zaživjeti u školskom sustavu. Time će se omogućiti da se roditelji sukladno svjetonazoru izbore za pluralizam, da se počnu oslobađati od oktroiranog donošenja odluka vezanih uz odgoj i obrazovanje”, poručio je Šustar, i pozvao na součavanje s prošlošću jer je to “infekcija koja muči hrvatsko društvo”.