Sve lukaviji prevaranti prilično uspješno pelješe naivne Hrvate. Sad su nasamarili radnike dviju firmi u Osijeku, pokrali im milijun

Dvojici radnika stigao je email koji ih je doveo u zabludu

09.06.2009., Zagreb - Ilustracija za prijevare osiguravajucih kuca na temelju mita i korupcije. Mito za lazirane dokumente.
Photo: Goran Jakus/PIXSELL
FOTO: Goran Jakus / PIXSELL / Ilustracija

Osječko-baranjska policija traga za nepoznatim prevarantima koji su, koristeći poveznice u “phishing” elektroničkoj pošti, dvije tvrtke iz Osijeka prevarili za ukupno više od milijun kuna, izvijestili su u četvrtak iz te Policijske uprave.

Nepoznati muškarac je tijekom kolovoza s poslovnog bankovnog računa tvrtke iz Osijeka neovlašteno prebacio 300 tisuća kuna na račun u Hrvatskoj.

Pristup računu omogućila je odgovorna osoba u tvrtki, koja je prateći poveznicu na “phishing” elektroničkoj pošti promijenila pristupne podatke za internetsko bankarstvo tvrtke, nakon čega je uslijedila neovlaštena transakcija.

Pola novca vraćeno, druga polovica nestala

Međubankovnom suradnjom toj je tvrtki vraćeno pola navedenog novca, dok druga polovica do danas nije primljena, zbog čega je sve nedavno prijavljeno policiji.

Gotovo istovjetan slučaj prevare dogodio se u srijedu, kada je s poslovnog računa jedne osječke tvrtke nepoznati prevarant neovlašteno prebacio novčani iznos od 120 tisuća eura na nekoliko računa izvan Hrvatske.

Pristup računu također mu je omogućen nakon što je odgovorna osoba u tvrtki pratila poveznicu na “phishing” elektroničkoj pošti, pa su potom promijenjeni pristupni podaci za tvrtkino internet bankarstvo.

Dovođenje u zabludu klijenata banaka

U policiji upozoravaju kako slanjem zlonamjernih “phishing” elektronskih poruka prevaranti fizičke i poslovne korisnike banaka dovode u zabludu kako bi promijenili pristupne podatke svojih računa, nakon čega slijedi neovlaštena transakcija s bankovnog na druge domaće i inozemne račune.

Građane pozivaju da, po zaprimanju ovakvih elektronskih poruka, potrebno obrate pozornost na adresu elektronske pošte s koje je zaprimljena poruka te prilikom zaprimanja takvog ili sličnog e-maila obavezno kontaktiraju djelatnike banke u kojoj imaju račun, radi dodatne provjere.

Napominju i da je ”Phishing” mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte, tijekom koje prevaranti šalju lažne email poruke kojima građane pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.