Telegram otkriva: Bandić nabavlja vozila za Hitnu pomoć, uhvaćen kako naštimava natječaj za Mercedes

Telegram je u posjedu dokumenata koji dokazuju namjeru Grada Zagreba

U tijeku je bitka za više desetaka milijuna kuna težak posao nabavljanja vozila za zagrebačku hitnu pomoć. Gradske vlasti namjeravaju kupiti Nastavnom zavodu za hitnu medicinu ukupno 82 vozila s pripadajućom medicinskom opremom: 57 vozila za hitnu pomoć, 20 za prijevoz pacijenata te još 5 vozila za prijevoz pacijenata na dijalizu s rampom za teško pokretne osobe.

Ponude zainteresiranih tvrtki još nisu ni pristigle, a već je formalno zaiskrilo zbog tehničkih specifikacija koje su propisane u natječaju. Konkretno, sporna je prva od pet grupa vozila u nabavi, ona za 15 sanitetskih vozila hitne pomoći s 4×4 pogonom, čiju vrijednost iz Grada procjenjuju na nešto više od 11 milijuna kuna bez PDV-a.

U POSJEDU SMO DOKUMENATA

Garniranu eksplicitnim optužbama za pogodovanje jednom tipu vozila, i to Mercedes-Benzovom Sprinteru, tvrtka Porsche Croatia d.o.o. podnijela je žalbu Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM). Prema rješenju komisije u čijem je posjedu Telegram, prigovori su u većoj mjeri uvaženi, stoga su ti dijelovi dokumentacije “zahvaćeni nezakonitošću” službeno poništeni krajem prošlog mjeseca.

U postupku je zabilježeno i kako su iz Grada neuspješno pokušavali “dokazati” da i drugi proizvođači vozila mogu ispuniti tehničke propozicije. Identično se dogodilo i s defibrilatorima koji trebaju biti ugrađeni u njih.

7 BRZINA, 4×4, 140 KILOVATA

Tako su tražene dimenzije medicinskih vozila za Grupu 1 bile minimalno: dužina 5930 mm, širina 2000 mm te visina 2630 mm; uz motor snage bar 140 kilovata, pogonom na sva četiri kotača sa sustavom protiv proklizavanja i automatskim mjenjačem sa sedam ili više stupnjeva te specifični “PSM modul parametrizacije električnog sustava ili jednakovrijedan sustav”.

Iz tvrtke Porsche Croatia, kao dokaz za svoje tvrdnje, priložili su potvrde predstavnika proizvođača Volkswagena, Renaulta, Peugeota, Opela i Fiata koji su potvrdili da ne mogu zadovoljiti tražene minimalne tehničke karakteristike. Pritom su naveli i kako spomenuti PSM modul ima isključivo Mercedes-Benz, uz napomenu da u Gradu nisu naveli što bi bila pravila za “jednakovrijedan sustav”, u slučaju da ponuđač nudi alternativu PSM modulu.

GRAD: IMA I DRUGIH

Grad Zagreb je u žalbenom postupku, dugačko i naširoko, odbacio optužbe da je ovakvim propozicijama favorizirao određenog proizvođača, iako nisu demantirali kako Mercedesov Sprinter definitivno udovoljava onomu što traže.

Tvrdili su da na tržištu postoji i niz drugih koji vozilima mogu zadovoljiti njihove kriterije, kao i da su u prethodnom savjetovanju o dokumentaciji ionako “uvažili veći broj primjedbi”. Kako bi uvjerili DKOM, poslali su izvatke iz različitih kataloga proizvođača Iveco i Ford u prilog svojoj argumentaciji.

DKOM: NEMA DRUGIH

No pokušaj dokazivanja je, čini se, bio samo proziran blef. Jer su u DKOM-u nakon pregledavanja dokumenata zaključili da Grad “ne dostavlja dokaze na okolnost svojih tvrdnji da osim vozila na koje ukazuje žalitelj u žalbi, postoji drugo vozilo koje ispunjava sve tehničke karakteristike”.

Naime, iz Grada su zapravo poslali kataloge u kojima neka od ponuđenih vozila drugih proizvođača imaju samo neke tražene karakteristike – ali nemaju baš sve što je traženo. Poput Iveco Dailyja, koji ima pogon na sva četiri kotača, ali nema traženu snagu motora. Odnosno, u drugim inačicama koje imaju dovoljno kilovata, ne piše imaju li pogon 4×4.

SPORNI I DEFIBRILATORI

Osim propisanih minimalnih tehničkih karakteristika vozila, u postupku su se propitivali i kriteriji samog bodovanja, ali i tehničke karakteristike medicinske opreme, konkretno defibrilatora koji bi u sklopu nabave trebali biti ugrađeni u 57 vozila hitne pomoći. Iz Grada su, déjà vu, propisali toliko specifične propozicije da je žalitelj i za ovu stavku naveo kako je riječ o pogodovanju određenom proizvođaču defibrilatora, Corplusu.

Propisali su npr. kako defibrilator mora imati minimalno 12-kanalni analitički EKG s istovremenim prikazom svih 12 kanala na zaslonu, magnetnu utičnicu punjača, selektivni ton za svaki promatrani parametar i brzinu ispisa kao podesivu 6.25 ili 12.5 ili 25 ili 50 milimetara u sekundi. Sve te karakteristike, tvrde iz Porschea Croatia, nudi samo jedan proizvođač.

OVO JE TEK UVERTIRA BITKE

I čini se da nisu bili u krivu. Po već viđenom scenariju za tehničke karakteristike vozila, Grad je DKOM-u dostavio “izvatke iz kataloga više drugih proizvođača iz kojih nije razvidno da pojedini model proizvoda konkretnog proizvođača udovoljava kumulativno svim spornim karakteristikama”. Dakle, ponovno nisu uspjeli dokazati kako postoji više mogućih ponuđača, pa je državna komisija i taj dio dokumentacije poništila.

Ovo je tek nekoliko najvažnijih točaka iz cijelog žalbenog postupka koji je označio početak bitke za multimilijunski posao nabave vozila hitne pomoći, a koji ukazuje na to da gradska uprava ima svoje vrlo konkretne želje koje se ne uklapaju u zakonske okvire javne nabave.