Telegram otkriva novu aferu: Kako je Penavin tata došao do 8 garaža na zemljištu tvrtke Borovo i na tome fino zaradio

Došli smo do ugovora koji je Ante Penava, nekad direktor u Borovu, potpisao: tvrtka je dala zemljište, on je gradio garaže i uzeo sebi 8 od 10

Ante Penava, otac vukovarskog gradonačelnika Ivana Penave na zanimljiv je način došao do osam (8) garaža u Ulici Hrvatskog zrakoplovstva u Vukovaru, u istoj ulici u kojoj se nalazi onaj njegov stan kojeg mu je velikodušno poklonila država, mada je, kao što smo pisali, Penava senior u Vukovaru imao dvije kuće, a na otoku Visu jednu, pa nije mogao dobiti državni stan. Ali ga je dobio. Taj stan veličine 75,42 metara četvornih, 4. ožujka 2014. država je darovala Anti Penavi, a 10 mjeseci prije toga, 15. svibnja 2013., on je HDZ-u za ”potporu političkog djelovanja” u novcu donirao 17.000 kuna.

Vratimo se garažama, nekretninama koje su u vlasništvu oca vukovarskog gradonačelnika Ivana Penave bile puno prije nego što će mu država darovati stan. Svaka od tih garaža površine je 25 metara četvornih – dakle prostiru se na ukupno 200 kvadrata – a Penava ih je stekao ”ugovorom o uređenju suvlasničkih odnosa i razvrgnuću suvlasničke zajednice”, temeljem čega se i gruntovno uknjižio.

‘Uz prešutnu suglasnost Borova’

Telegram je u posjedu tog zanimljivog dokumenta kojeg je Ante Penava 20. veljače 2003. potpisao s Borovom d. d., tvrtkom u kojoj je svojedobno radio: bio je direktor Borovo-tehničkog servisa, potom i Borovo-standarda, u sastavu Borova d.d. Obje tvrtke u međuvremenu su ugašene i brisane iz Sudskog registra. Ante Penava, kao fizička osoba, sklopio je spomenuti ugovor s Borovom d.d., na način da je Borovo d.d. bilo investitor, a Ante Penava suinvestitor izgradnje 10 garaža.

Borovo d.d. bilo je vlasnik zemljišta, o svom je trošku pribavilo 10 projektnih dokumentacija i ishodilo građevinsku dozvolu. Ali osobito je zanimljiv članak 1., stavak treći ugovora, u kojem stoji kako je suinvestitor Ante Penava ”uz prešutnu suglasnost investitora”, dakle Borova d.d., svojim sredstvima financirao izgradnju 10 garaža.

Koliko su ta sredstva iznosila, u ugovoru nema ni slova, ali u članku 2. piše kako su Borovo d.d. i Ante Penava ”zajedničkim ulaganjem” stekli 10 garaža. U sljedećem, 3. članku ugovora, koje je za Borovo d.d. potpisao tadašnji predsjednik uprave Ninoslav Gregurević Bajza, stoji pak kako ”investitoru”, Borovu d.d., pripadaju dvije garaže, a Anti Penavi, ”suinvestitoru”, osam garaža.

Uloga Hrvatskog fonda za privatizaciju

Pored obveze da uz ”prešutnu suglasnost” Borova d.d. Ante Penava vlastitim sredstvima financira izgradnju 10 garaža (na parcelama u vlasništvu Borova d.d.), on nije imao drugih obveza. Bez obzira na to pripalo mu je 8 od 10 izgrađenih garaža. Deset mjeseci prije nego što je s Borovom d.d. potpisao taj neobičan ugovor, Ante Penava bio je zamjenik gradonačelnika Vukovara; te je dužnosti, na vlastiti zahtjev, razriješen 30. travnja 2002.

Cijela operacija izgradnje 10 garaža, u što je uz prešutnu suglasnost Borova d.d. Ante Penava bio uključen kao suinvestitor, imala je blagoslov Hrvatskog fonda za privatizaciju (HFP). Naime na zahtjev Borova d.d. od 13. ožujka 2003. Hrvatski fond za privatizaciju 6. svibnja 2003., dva i pol mjeseca nakon što je Ante Penava potpisao ugovor o uređenju suvlasničkih odnosa i razvrgnuću suvlasničke zajednice s Borovom d.d., čime je došao u posjed osam garaža, HFP izdaje djelomično rješenje, te potvrđuje da su katastarske čestice na kojima su izgrađene garaže dio društvenog kapitala Borova d.d..

Tadašnji zamjenik predsjednika Hrvatskog fonda za privatizaciju, Krešimir Starčević u obrazloženju djelomičnog rješenja kojim je uz ”prešutnu suglasnost” Borova d.d., Ante Penava postao suinvestitor izgradnje garaža napisao je kako je u vrijednost društvenog kapitala Borova d.d., uključeno svih 10 čestica na kojima se garaže grade. ”Kako izdavanje rješenje o svim procijenjenim nekretninama zbog složenosti postupka zahtijeva duže vrijeme, ocijenjeno je svrsishodnim donošenje djelomičnog rješenja”, stoji u odluci Hrvatskog fonda za privatizaciju.

Danas ima šest garaža koje iznajmljuje

Očito, netko je pogurao cijelu stvar, pa je u privatizaciji Borova d.d., Ante Penava uzeo svoj dio kolača. U to vrijeme on je bio član nadzornog odbora Fonda za obnovu i razvoj Grada Vukovara, a predsjednici upravnog odbora, od 2001. do 2004. kada je ondje bio i Penava junior, bili su Božidar Kalmeta, Radimir Čačić i Petar Čobanković. Penava junior, aktualni gradonačelnik Vukovara, u to je vrijeme radio kao profesor tjelesne i zdravstvene kulture u Ekonomskoj školi Vukovaru gdje će kasnije postati ravnatelj.

Od onih osam garaža koje je stekao na neobičan način, Ante Penava dvije će u međuvremenu prodati, a u zemljišnim knjigama danas se vodi kao vlasnik šest garaža. Prema informacijama kojima raspolaže Telegram, on te garaže iznajmljuje.

Poslije je, kako smo pisali, Penava stariji kuću u Vukovaru darovao kćeri Danijeli, a sinu kuću u kojoj i danas živi vukovarski gradonačelnik. Ante Penava bio je, zajedno s braćom, suvlasnik kuće u Dubrovačkoj ulici u Vukovaru, koju je podario Ivanu Penavi. Tako se lišio nekretnina, a onda mu je država poklonila stan. Ante Penava tada se bacio na kupovinu zemljišta, pa je tako, kao što je nedavno otkrio Telegram, kupio i parcelu na trasi buduće vukovarske obilaznice, čija će cijena, kada krene gradnja te prometnice, biti višestruko veća od one koju je platio 2019. godine.