Telegram rektoru pokvario planove. Nitko se nije javio na namješteni natječaj za njegov novi auto

Nakon našeg otkrića propao je natječaj za službenu Škodu. 'Podobni ponuditelj je shvatio da će biti predmet interesa pa je odlučio ne riskirati, komentira Marko Rakar

Predstavnici Sveučilišta u Zagrebu koji su ovaj tjedan trebali sastaviti zapisnik o javnom otvaranju ponuda na natječaju za nabavu novog automobila, nisu imali previše posla. Na navedeni natječaj vrijedan 42.305 eura s PDV-om nije im stigla ni jedna ponuda.

Iako će Sveučilište iz formalnih razloga morati pričekati istek žalbenog roka od deset dana, već sada je jasno da će natječaj za nabavu auta za rektora Stjepana Lakušića morati poništiti i raspisati novi.

Ova zanimljiva situacija, da se baš nitko ne javi na natječaj, dogodila se nakon što je Telegram proučavajući zadane tehničke specifikacije traženog vozila početkom mjeseca otkrio da one odgovaraju samo Volkswagen grupi, odnosno nekoliko distributera za tu grupu koji će im moći isporučiti baš vozilo Škodu Octaviju.

Željeni naručitelj se preplašio

Ponukan vlastitim iskustvom te nizom Telegramovih tekstova o mogućem namještanju javne nabave konzultant i informatički stručnjak Marko Rakar je stoga nedavno napisao i kratki vodič naslovljen Kako varati na javnim nabavama.

U njemu je detaljno naveo sve moguće modele namještanja natječaja, a ovaj primjer Sveučilišta u Zagrebu koji smo razotkrili iskoristio je u odlomku o tome kako se javna nabava može vrlo lako namjestiti željenom ponuđaču putem jako detaljnih specifikacija koje od starta eliminiraju konkurenciju.

“Nije sporno da se rektor jednog sveučilišta treba voziti u primjerenom, sigurnom i ekonomičnom automobilu. Sporno je i neprihvatljivo to što je pobjednik natječaja bio poznat i prije nego što je natječaj bio objavljen. Podobni ponuditelj je pak shvatio da će biti predmet interesa pa je radije odlučio ne riskirati i nije se javio”, pojašnjava Rakar činjenicu da nije stigla ni jedna ponuda.

Prepisali specifikacije sa stranica Škode

Da je natječaj klasični primjer pokušaja namještanja javne nabave Telegram je dokazao otkrivši da traženim specifikacijama, poput LED glavnih svjetla s MATRIX funkcijom, Smartlink+ i Care connect sustavom – pa čak i traženim dimenzijama, odgovara jedino Škoda Octavia.

Štoviše, otkrili smo i da se, uz to što takav auto ima baš svu potrebnu opremu koja se traži, Sveučilište u Zagrebu nije ni potrudilo izmijeniti specifikacije da prikrije namjeru pa su tako doslovno neke – zajedno s identičnim opisom – izravno kopirali sa Škodine stranice.

Iz Sveučilišta su nam ranije odgovorili su nam kako je nabava bila potrebna jer je sadašnji službeni auto (inače isto Škoda, ali model Superb) prestar te da specifikacije navedene u javnom nadmetanju smatraju standardnom opremom. Na našu opasku da one u zbiru na kraju ipak odgovaraju samo Volkswagen grupi, nikada nismo dobili njihov komentar.