Teške optužbe šefa sindikata: 'Strojovođa je sigurno pogriješio, a signalizacija je bila neispravna'

Sindikat će dokaze o neispravnosti signalizacije predstaviti na današnjoj konferenciji

10.09.2022., Novska - Sudar teretnog i putnickog vlaka kod mjesta Rajic kod Novske u kojem je smrtno stradalo troje osoba, a vise ih je ozlijedjeno. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL
FOTO: Davor Javorovic/PIXSELL

Predsjednik Sindikata strojovođa Nenad Mrgan siguran je da je uzrok teške željezničke nesreće kod Novske pogreška strojovođe, a predstavnici Agencije za istraživanje nesreća i nadležnog ministarstva su istaknuli da se danas otvara istraga te da će se u izvidnom postupku utvrditi kako je i zašto došlo do nesreće.

Mrgan je jutros u emisiji Hrvatskog radija “U mreži Prvog” najavio da će sindikat na današnjoj konferenciji za medije govoriti o neospornim dokazima o neispravnosti i nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvoru Okučani i Novska u vrijeme vožnje vlaka.

Naglasio je da nitko ne želi iznositi optužbe ni utjecati na tijek istrage, niti da itko želi prejudicirati što se tamo dogodilo. Sigurno je, rekao je Mrgan, da je došlo do pogreške strojovođe u spletu okolnosti.

‘Bespotrebno zaustaviti vlak’

Mrgan smatra da je upitno zašto se strojovođa teretnog vlaka zaustavio na pruzi. “Imamo neke informacije da on tamo i stanuje. Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostupanjske komisije da ne može upravljati vlakom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio”, rekao je.

Šef sindikata strojovođa tvrdi da velik broj strojovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz mirovine i nakon što su izgubili zdravstvenu sposobnost. Smatra da treba utvrditi zašto je uopće vlak zaustavljen, jesu li to bili neki privatni razlozi.

“Mi sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti vlak. Ako je primijetio neku neispravnost, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi”, poručio je Mrgan.

Istraga počinje danas

Ravnateljica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu Alana Vukić istaknula je, između ostalog, kako nema nikakvih informacijama o takvim detaljima. “Tek će se danas nakon završenog očevida otvoriti istraga”, poručila je dodavši da navode šefa sindikata ne može komentirati.

Državni tajnik za željeznički promet u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić apelirao je na sve koji iznose određene činjenice da odustanu od toga. “Tijek izvidnog postupka i sama istraga pokazat će tko je napravio propust”, rekao je dodavši kako se uznemiruje javnost navodima da su signalno-sigurnosni uređaji neispravni nakon što je HŽ infrastruktura odmah nakon nesreće utvrdila da su ispravni.

‘Neispravan izlazni signal’

Profesor sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti Mladen Nikšić naglasio je kako je dionica Okučani – Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Obnovljena je i ima najnoviju opremu. U HRT-ovoj emisiji rekao je da se mnoge stvari brkaju poput neispravnih uređaja na kolodvoru u Okučanima s onima u sustavu automatskih pružnih blokova.

No, nešto se očito dogodilo, navodi. “Izgleda da je izlazni signal iz kolodvora Okučani bio neispravan i da je vjerojatno za to dobio nalog strojovođe putničkog vlaka da na to pripazi, jer mu je prometnik dao znak umjesto signala, a isto tako treba reći da je na području kolodvora Okučani nalazi se jedan željezničko-cestovni prijelaz, čiji su uređaji bili neispravni, ali to nije dio ovog automatskog pružnog bloka”, rekao je Nikšić.

Državni tajnik Gospočić rekao je, uz ostalo, kako je oprema na nekim dionicama stara, ali je potpuno ispravna, te se održava. U stravičnoj željezničkoj nesreći kod Novske u petak navečer, kada se putnički vlak zaletio u zaustavljeni teretni vlak, poginule su tri osobe, a 11 ih je ozlijeđeno.