To je ta famozna strategija cijepljenja: 'Svakoga tko ne može doći na punkt, cijepit ćemo kod kuće'

U 120 općina imamo cijepni obuhvat manji od 45 posto

FOTO: Screenshot N1

Danas je u Ministarstvu zdravstva održan sastanak na kojem se, između ostalog, govorilo o novoj strategiji cijepljenja. Zaključke o tom dijelu sastanka je pred kamerama iznio šef HZJZ-a Krunoslav Capak, rekavši da imamo slabe točke u aktivnostima cijepljenja. Za njih su napravili prijedloge sanacije.

“Mi smo paralelno s cijepljenjem mijenjali planove. Mi smo mijenjali i dopunjavali plan i danas nema ništa revolucionarno novo, ali se baziramo na slabe točke”, rekao je Capak uvodno. Objasnio je da se stanovništvo ne cijepi jer se boji nedovoljno ispitanog cjepiva, ili zbog straha od nuspojava. Kaže da su to argumenti ljudi koji nisu tvrdi antivakseri.

Jedno od rješenja bilo je stoga otvaranje savjetovališta u kojima su radili epidemiolozi. “Mislimo pojačati aktivnosti i zamolit ćemo kolege koje cijepe na terenu da se naglasak stavi na savjetovanje. Da se ljude savjetuje kada dođu i da ih se poziva na savjetovanje”, rekao je Capak. Kazao je da će to možda biti vezano i uz neke promotivne aktivnosti koje redovito obavljaju, poput mjerenja tlaka ili šećera u krvi.

Kreće bus za cijepljenje, nova medijska kampanja

Potom je najavio pojačanje mobilnih timova da se omogući svakome tko ne može doći na cijepno mjesto, da ga se cijepi u njegovoj kući. “Znate da postoji više drive in lokacija za cijepljenje i to ćemo stimulirati da ljudi ne moraju izlaziti iz automobila. Za one kronične bolesnike koji dolaze u bolnice, za njih planiramo kolege u bolnicama zamoliti da razgovaraju s njima, pitaju ih jesu li cijepljeni ili ne i onda da ih se cijepi u bolnici na nekom drugom pregledu”, ispričao je.

Naveo je da u 120 općina imamo cijepni obuhvat manji od 45 posto. Za te općine u kojima je ljudima možda teže doći do grada i cijepiti se, će se voditi razgovori da ponovno krene bus ili kombi za cijepljenje s mobilnim timom pred poštu ili školu u manja mjesta. “Tako bi podigli obuhvat u ruralnim područjima”, rekao je.

Podsjetio je da je provedena medijska kampanja, a sada će, temeljem informacija s terena oko toga što bi ljudi smatrali boljom porukom, usmjeriti kampanju na osobno iskustvo onih koji su imali teško iskustvo covida ili čiji su članovi obitelji imali teško iskustvo covida.

Capak i dalje tvrdi da nisu pogriješili s kampanjom cijepljenja

Novinari su pitali Capaka do kojeg postotka misle podići cijepljene u Hrvatskoj. On je na to rekao da je to jako nezahvalno za prognozirati pa podsjetio da je cijepljenje booster dozom najbolje što ljudi mogu napraviti za sebe i svoje bližnje.

Podsjetio je i na nadolazeću turističku sezonu pa dodao da se razgovara o tome kako poboljšati situaciju s cijepljenjem u dominantno turističkim županijama jer bi to moglo raditi probleme s dolaskom turista. Novinari pitaju i znači li ovo sve da su pogriješili s kampanjom cijepljenja i gdje. “Ne bih rekao, radili smo najbolje što smo mogli, imali smo slogan koji je dobio pohvale na razini EU. Otvoreni smo za prijedloge za bolji slogan, ali još ga nismo našli”, rekao je.

Rekao je da je ključna i zdravstvena pismenost i edukacija stanovništva. Objasnio je kako to znači znanje o zdravstvenom zdravlju. Na pitanje tko ih je to trebao naučiti rekao je da zemlje zapadne Europe u školama imaju tradiciju učenja o vlastitom zdravlju puno više nego mi, pa dodao da se to nastoji promijeniti. “Kod nas je taj broj sati na edukaciju i tjelesne vježbe puno manji nego u zapadnim zemljama”, rekao je.