Tomašević otvorio Žičaru Sljeme: 'Nije realno da će prihodima Žičare biti vraćen uloženi novac'

Kazao je da je o ovom projektu rečeno dosta lošega i da se sada treba okrenuti budućnosti

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević danas je u 12 sati u rad pustio novoizgrađenu Žičaru Sljeme. Na otvorenje održano na polaznoj postaji Gračansko Dolje došli su i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Joško Klisović, zamjenici gradonačelnika Danijela Dolenec i Luka Korlaet, direktor ZET-a Marko Bogdanović te zastupnici u Gradskoj skupštini.

Okupili su se i građani, a nakon otvorenja je za sve prisutne, uključujući predstavnike medija, organizirana vožnja Žičarom do gornje postaje. Gradonačelnik je održao kratki govor u kojemu je prvo pozdravio sve okupljene. “Drago mi je da sam danas ovdje da otvorimo Žičaru, projekt koji je izazvao brojne kontroverze, i sam sam ga često kritizirao. Kritizirao sam i opravdanost i preplaćenost, međutim ironija sudbine je odlučila da ja budem taj koji će je otvoriti”, kazao je.

Naglasio je da će Žičara koštati oko 537 milijuna kuna za koje, kaže, da nije realno da će ikada biti vraćeni iz prihoda Žičare. “To se nažalost neće dogoditi. Rekao je da će građani vraćati trošak žičare i njeno održavanje te da je i to jedan od razloga zašto su smatrali da bi karta za Zagrepčane trebala biti povoljnija.

‘Puno lošega je rečeno, okrenimo se budućnosti’

“Puno lošeg je rečeno o Žičari, ali ja bih da se danas okrenemo budućnosti i vidimo kako je što više koristitit. Vjerujem da će građani vidjeti da je vožnja njome i ugodna i sigurna”, rekao je pa dodao da će radiri na tome da se povećaju sadržaji i kapaciteti na Sljemenu.

Nakon otvorenja Tomašević je sa suradnicima i ostalim političarima koji su došli na otvorenje žičare krenuo u prvu vožnju. Tomašević je ocijenio da se radi o “naslijeđenom, megalomanskom projektu”, vrijednom 537 milijuna kuna bez PDV-a, za koji će Grad u sljedećih 12 godina iz proračuna plaćati 45 milijuna kuna godišnje.

“Investicija u Žičaru nikada se neće vratiti i njen veliki kapacitet za prijevoz putnika na Sljeme nikada se neće iskoristiti u tom opsegu”, rekao je Tomašević.

Stara Žičara s radom krenula 1963. godine

Stara žičara krenula je s radom 1963. godine u svrhu prijevoza sportaša, rekreativaca i planinara i imala je kilometar kraću trasu od nove – 4000 metara. Navedena dužina trase bila je jedna od najdužih u Europi, a vožnja je trajala 20-ak minuta. Prestala je s radom u ljeto 2007. godine zbog kvara na motoru nakon kojeg je procijenjeno da je isplativije krenuti u izgradnju nove žičare. Cijena vožnje iznosila je 11 kuna.

Izgradnja nove žičare bio je dugogodišnji projekt bivšeg gradonačelnika Milana Bandića, koji je još u srpnju 2016. najavio početak izgradnje. U Zagrebačkom proračunu za 2017. za gradnju nove žičare bilo je namijenjeno 30 milijuna kuna.

U razdoblju od veljače do srpnja 2017. obavljeni su prvi radovi rekonstrukcije tramvajske pruge od Mihaljevca do Gračanskog Dolja, a osim toga trebalo je ukloniti staru žičaru, sanirati objekte starih postaja i izgraditi novu međustanicu, prokrčiti šumu na trasi žičare, te rekonstruirati dio Gračanske ceste s rotorom i parkiralištem.

S radom trebala početi prošle godine

Građevinska dozvola izdana je u ljeto 2018. godine, a izvođenje radova počelo je 25. siječnja 2019. godine. Žičara je s radom trebala početi 3. siječnja 2021. godine, ali je to odgođeno jer se čekala završna dokumentacija te je trebalo dodatno ojačati čeličnu konstrukciju krova Gornje postaje. Konstrukcijski radovi završeni su u travnju 2021.

Nova Žičara Sljeme imala je problema s razinom buke jer nije bila svrstana u prometnu infrastrukturu, pa je posljednju dozvolu za rad dobila tek u ponedjeljak. Žičara Sljeme povezuje Gračansko Dolje s vrhom Sljemena, preko Brestovca, gdje se nalazi međupostaja. Zračna trasa Žičare duga je nešto više od pet kilometara i putnicima nudi pogled na Zagreb i njegovu okolicu.

Radna brzina iznosi četiri metra u sekundi, što znači da se putnici do vrha mogu prevesti za 22 minute. Žičara ima maksimalni kapacitet 1500 putnika po satu, koji se prevoze u 84 udobne i suvremeno opremljene kabine s po deset sjedećih mjesta. Visinska razlika između donje i gornje postaje je 754 metra. Visine stupova su od 6,05 do čak 43,51 metra, ovisno o konfiguraciji terena.

S radom za građane počinje od sutra

Žičara će za građane biti otvorena od četvrtka, radnim danom od 9 do 17 sati, te vikendom od 8 do 18 sati. Žičara Sljeme će prvih mjesec dana voziti po akcijskim cijenama koje za odrasle osobe iznose 30 kuna za jedan smjer i 50 kuna za povratnu kartu. Za mlade od 15 do 24 godine te za osobe starije od 65 godina, cijena za jedan smjer je 20 kuna, a povratna karta 30 kuna.

Za djecu do 15 godina, odnosno za sve osnovnoškolce kao i za osobe s invaliditetom koje ostvaruju pravo na besplatni pokaz ZET-a vožnja je besplatna. Nakon promotivnog razdoblja, sljemenska žičara će kratko biti zatvorena zbog dodatnih radova na smanjenju buke, nakon kojih će se pustiti u redoviti rad, uz drugačiji cjenik za tri kategorije građana.

Puštanje u pogon Žičare Sljeme

Pratite puštanje u pogon Žičare Sljeme!

Posted by Tomislav Tomašević on Wednesday, February 23, 2022