Nekad je nužno odabrati stranu

Tomašević odlučio kojih će se gradskih ureda riješiti: ukida ih 12, među njima i onaj Pavla Kalinića

Ostaje raditi 16 gradskih ureda

04.06.2021., Zagreb - Primopredaja izvrsnih ovlasti gradonacelnika Grada Zagreba izmedju dosadasnje zamjenice gradonacelnika ujedno i obnasateljice duznosti gradonacelnika Grada Zagreba dr.sc. Jelene Pavicic Vukicevic i novoizabranog gradonacelnika Grada Zagreba Tomislava Tomasevica. Dolazak Tomislava Tomasevic i njegovih suradnika u Gradsko poglavarstvo.

Photo: Patrik Macek/PIXSELL
FOTO: Patrik Macek/PIXSELL

Tomislav Tomašević koji je 4. lipnja preuzeo položaj gradonačelnika još je u svojoj predizbornoj kampanji najavljivao kako će ići u preustroj gradske uprave i smanjenje broja pročelnika. To je otkrio i u predizbornom intervjuu Telegramovom Jasminu Klariću.

“Neće biti 27 ureda, nego skoro dvostruko manje i pročelničkih pozicija kakve postoje sad više neće biti. Ovdje moram naglasiti da tih 27 pročelnika imaju još nekoliko desetaka zamjenika i stotinjak pomoćnika pročelnika. Ne vidim da je toliko upravljačkog kadra potrebno u gradskoj upravi”, rekao je tada. N1 je danas objavio kako će se zvati novi gradski uredi, kao i koji uredi prestaju s radom.

Ovo je popis novih gradskih ureda:

  1. Stručna služba gradske uprave
  2. Ured gradonačelnika
  3. Gradski ured za unutarnju reviziju i kontrolu,
  4. Gradski ured za opću upravu i imovinsko-pravne poslove
  5. Gradski ured za financije i javnu nabavu
  6. Gradski ured za gospodarstvo, ekološku održivost i strategijsko planiranje
  7. Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade
  8. Gradski ured za kulturu, međugradsku i međunarodnu suradnju i civilno društvo
  9. Gradski ured za socijalnu zaštitu, zdravstvo, branitelje i osobe s invaliditetom
  10. Gradski ured za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo, komunalne poslove i promet
  11. Gradski ured za upravljanje imovinom i stanovanje
  12. Gradski ured za katastar i geodetske poslove
  13. Gradski ured za mjesnu samoupravu, civilnu zaštitu i sigurnost
  14. Gradski zavod za zaštitu spomenika kulture i prirode
  15. Služba za informacijski sustav i tehničke poslove
  16. Stručna služba Gradske skupštine.

Tomašević je ranije najavljivao kako će biti 15-ak ureda, a na popisu koji donosi N1 našlo ih se 16. Promjena je objašnjena time time što Stručna služba Skupštine donedavno nije ni bila dio gradske uprave ali je sada, izmjenama Zakona o Zagrebu, uvrštena u upravu. Nova gradska uprava smatra kako Zakon o Zagrebu treba mijenjati i vratiti Stručnu službu Skupštine na upravljanje samoj Skupštini koja ima samostalne ovlasti. Ipak, Stručna služba Skupštine će nastaviti i dalje raditi kao samostalan ured, javlja N1.

Koji uredi prestaju s radom?

Popis od 16 novih gradskih ureda znači i da dvanaest njih prestaje s radom. To su sljedeći uredi, a među njima je i onaj Pavla Kalinića, koji je još jučer rekao kako se ne vidi više “u toj priči” ako dođe do ukidanja njegovog ureda ili spajanja s nekim drugim.

S radom prestaju:

  1. Ured za programe i projekte Europske unije
  2. Ured za javnu nabavu
  3. Ured za međugradsku i međunarodnu suradnju i promicanje ljudskih prava
  4. Ured za zastupanje
  5. Gradski ured za strategijsko planiranje i razvoj Grada,
  6. Gradski ured za sport i mlade
  7. Gradski ured za branitelje
  8. Gradski ured za zdravstvo
  9. Ured za demografiju
  10. Gradski ured za poljoprivredu i šumarstvo
  11. Gradski ured za imovinsko-pravne poslove
  12. Ured za upravljanje u hitnim situacijama.

Odluka stupa na snagu krajem listopada?

N1 javlja i kako u Gradu Zagrebu kažu da je cilj novog ustroja da Gradska uprava postane javno odgovorna i učinkovita. To, osim manjim brojem gradskih upravnih tijela planiraju postići i promjenama u drugim segmentima.

Među njima spominju unapređenja sustava javne nabave, kvalitetnog upravljanja gradskom imovinom, unapređenja praksi zapošljavanja i organizacije rada, osnaživanja socijalnog partnerstva te digitalizacije rada gradske uprave i gradskih poduzeća.

Osim toga, iz Grada, doznaje N1, predlažu da ova odluka o preustroju stupi na snagu 31. listopada 2021. godine budući da je potrebno vrijeme za prilagodbu budući da je proračun u potpunosti digitaliziran. To znači da se poslovni procesi oslanjaju na niz aplikacija koje je potrebno prilagoditi.