Trajekt još uvijek polako tegle prema Splitu, stiže oko 14 sati. Sirotim putnicima neće biti vraćen puni iznos karte

Brodovi se trenutno nalaze u Drveničkom kanalu, putuju brzinom sedam i pol kilometara na sat

Putnički trajekt Aurelia, kojem je tijekom noći sa srijede na četvrtak južno od otoka Žirja otkazao motor, još nije stigao u Split. Oko 12 sati brod se nalazio južno od otoka Čiova, a prema Splitu ga polako tegli remorker Pollux. S obzirom na to da se brodovi kreću brzinom od oko četiri čvora, ili sedam i pol kilometara na sat, očekuje se da će do odredišta stići oko 14 sati. U pratnji Aurelije je i brod Lučke kapetanije iz Splita.

Splitski lučki kapetan Željko Kušter je za Večernji list objasnio zašto se brodovi kreću tako sporo. “To je tegalj, mora se voditi računa o sigurnosti putnika, posade i broda. Jučer ni vremenski uvjeti nisu bili dobri, puhao je jak vjetar, danas su idealni i brzina je sukladna onome što vrijeme zahtijeva. Sve je u redu i tako treba završiti”, rekao je kapetan. Na brodu se nalazi i šibenski vijećnik Branko Koronja, koji je za portal ŠibenikIn rekao da se kapetan nije obraćao putnicima, nego su do svih novosti dolazili sami preko mobitela.

Aurelia, putnički brod u vlasništvu talijanske brodarske kompanije SNAV, u srijedu oko 20:30 sati isplovilo je iz Ancone, a u Split je trebao stići jučer oko 7:30 ujutro. Na brodu se nalazi 215 putnika i 92 člana posade. Kvar se dogodio oko 2 sata ujutro, 9 nautičkih milja od srednjodalmatinskog otoka Žirja, nakon čega je trajekt satima bespomoćno plutao na pučini. Jučer oko 15 sati do njega je konačno stigao tegljač Pollux, koji ga je oko 16 sati počeo vući prema Splitu. Prethodno je otkazan angažman dva tegljača tvrtke Brodospas d.d., koji zbog lošeg vremena nisu mogli isploviti prema otvorenom moru.

Nema ozljeđenih ni zagađenja

Na brodu nema ozlijeđenih, izvijestili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a tijekom havarije nije došlo ni do onečišćenja mora. Zbog toga nije bilo potrebe poduzimati spasilačku akciju, kažu u Ministarstvu. Putnici ni u jednom trenutku nisu bili ozbiljno ugroženi, jer je nakon dojave u blizini broda neko vrijeme plovio putnički brod Maira, koji pripada istoj kompaniji, kako bi bio na raspolaganju u slučaju potrebe za asistencijom.

To na kraju nije bilo potrebno, s obzirom na to da je predstavnik brodara u Hrvatskoj, tvrtka MSC Krstarenje d.o.o., poduzela sve potrebne radnje kako bi se osiguralo tegljenje broda u Splitsku luku, u skladu s propisima o spašavanju imovine na moru i u koordinaciji sa MRCC Rijeka te uz nadzor nadležnih lučkih kapetanija, ističu iz Ministarstva. Prema izjavama putnika koji su razgovarali s hrvatskim medijima, stanje na brodu bilo je teško u prvim satima nesreće, kada je putnike mučila morska bolest zbog nemirnog mora i neizvjesnosti situacije u kojoj su se našli, ali sve se smirilo tijekom jučerašnjeg dana. Dvije profesorice iz Splita za Hinu su otkrile kako se jedna talijanska putnica onesvijestila od valjanja broda, no nije bilo drugih zdravstvenih problema među putnicima.

Dobit će nazad samo polovicu novca?

Sukladno Uredbi br. 1177/2010 Europskog parlamenta i Vijeća od 24. studenog 2010. o pravima putnika kada putuju morem ili unutarnjim plovnim putovima te izmjeni Uredbe 2006/2004, u slučaju otkazivanja ili kašnjenja dolaska u luku, putnici imaju pravo na naknadu od strane brodara u iznosi 25 posto od iznosa karte i to u slučajevima kašnjenja do 3 sata za putovanje u trajanju između 8 i 24 sati, a u slučajevima kada vrijeme kašnjenja iznosi dvostruko više od gore navedenog vremena, naknada se povisuje na iznos od 50 posto od karte. U tom smislu putnici broda ‘Aurelia’ imaju mogućnost ostvariti putnička prava na temelju zahtjeva o obeštećenju, i to od izdavatelja putne karte, navodi se u priopćenju Ministarstva.