U napadu na Lidl i Kaufland, Tolušić je zaboravio bitnu stvar; oni pritom hrvatske proizvode izvoze u EU

Lidl je 2016., primjerice, izvezao 20 posto više naših proizvoda nego 2015.

Iz Kauflanda i Lidla promptno su, mada vrlo suzdržano i obazrivo, komentirali izjavu ministra poljoprivrede Tomislava Tolušića, objavljenu na njegovoj Facebook stranici u kojoj se obrušio na ta dva trgovačka lanca zbog toga što se na njihovim policama prodaje i kruh uvezen iz inozemstva. Iz Kauflanda kažu da im je žao što se njihov trgovački lanac spominje na takav način te podsjećaju da je Hrvatska dio zajedničkog tržišta Europske unije, a da se u Kauflandu pri selekciji proizvoda trude odabrati proizvode koji će kupcima najviše odgovarati.

Dodaju kako u širokoj ponudi imaju velik broj hrvatskih proizvoda i da nastoje podržati hrvatske proizvođače koliko god je to moguće. Tvrde da na njihovim policama, kad su u pitanju pekarski proizvodi (na što se i odnosila ministrova poruka na Facebooku), ima više od 60 posto onih hrvatskog porijekla.

U Lidlu više od 50 posto naših pekarskih proizvoda

Iz Kauflanda su priopćili kako ta tvrtka redovito ispunjava sve obveze prema poslovnim partnerima, te da trenutno zapošljavaju oko 3.700 radnika, a da su od početka poslovanja u Hrvatskoj, 2001., do sada investirali više od 3,5 milijardi kuna. Kaufland, osim u Njemačkoj, svoje prodavaonice ima i u Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Rumunjskoj te Bugarskoj.

U Lidlu koji u Hrvatskoj posluje od 2006. i ima 36 samoposluživanja, odgovarajući na Telegramov upit, kažu pak kako je u njihovim prodavaonicama omjer domaćih dobavljača – kad se radi o voću i povrću – dosegao oko 70 posto, a kad su u pitanju pekarski proizvodi, za što ih na Facebooku optužuje ministar poljoprivrede Tolušić, kažu da hrvatski proizvodi sudjeluju s više od 50 posto.

Lidl na strano tržište plasira hrvatske proizvode

Dodaju kako je Lidl prije četiri godine pokrenuo liniju proizvoda ”Okusi zavičaja”, koja je sadržavala 90-ak autohtonih proizvoda hrvatskih dobavljača, te da je ovih dana na police Lidla uvršteno još 16 dobavljača voća i povrća u sklopu akcije ”Okusi svoj zavičaj”. Posebno je zanimljivo što Lidl napominje kako je u prošloj godini, u odnosu na 2015., izvezao 20 posto više hrvatskih proizvoda na inozemna tržišta u kojima taj trgovački lanac ima svoje prodavaonice. Lidl, nije nevažno reći, posluje u 24 države.

Zahvaljujući Lidlu svoje proizvode na inozemna tržišta plasirao je i Pan-pek, vodeća tvrtka u proizvodnji pekarskih i slastičarskih proizvoda u Hrvatskoj, što znači da se i kruh, pecivo i slatkiši iz Hrvatske izvoze u neke od zemalja u kojima posluje Lidl. Uz Pan-pek, kažu u Lidlu, na strana su tržišta plasirali i proizvode osječkog Kandita, varaždinske Vindije i Zagrebačke pivovare, a sve u sklopu projekta Croamore.

Tržište EU nije zatvoreno za hrvatske proizvode

”Probojem Lidlove ponude na strana tržišta otvaraju se vrata domaćim dobavljačima i hrvatskim proizvodima koji pronalaze svoje mjesto i u Lidlovim trgovinama diljem Europe i domovima brojnih europskih kupaca”, zaključuju u Lidlu. Zanimljivo je da ministar Tolušić ne spominje kako hrvatske tvrtke koje proizvode kruh i pecivo također izvoze svoje proizvode. Pored već spomenutog Pan-peka, izvoznik kruha i peciva je i tvrtka Mlinar, u vlasništvu Osječanina Mate Škoje.

Maloprodajna mreža tvrtke Mlinar, uz Hrvatsku, prisutna je u Sloveniji gdje ima 24 pekarnice, u Mađarskoj sedam i jednu u Njemačkoj. Zajedničko tržište Europske unije nije dakle zatvoreno za hrvatske pekarske proizvode, a oni koji se kvalitetom i cijenom mogu u njega uklopiti, naći će ondje svoje mjesto kao što su i proizvodi inozemne pekarske industrije svoje mjesto našli u Hrvatskoj.

Ministar Tolušić Telegramu ne odgovara na upit

Uostalom, to je pravilo koje važi za sve proizvođače, a nipošto samo za pekarsku industriju, pa je nejasno zašto se ministar Tolušić stavio samo u obranu hrvatskih proizvođača kruha. Ni pri tom, međutim, nije bio dosljedan već je za to optužio samo Lidl i Kaufland, ali ne i Konzum, koji, kako je otkrio Telegram, na svojim policama također prodaje pekarske proizvode inozemnih dobavljača.

Telegram je poslao upit ministru Tolušiću s pitanjem zašto je u svom postu na Facebooku apostrofirao samo Lidl i Kaufland, a ne i Konzum, ali ni iz njegova kabineta kao ni i iz službe za odnose s javnošću Ministarstva poljoprivrede – za razliku od Lidla i Kauflanda koji su odmah odgovorili – nije stiglo nikakvo objašnjenje.