Nekad je nužno odabrati stranu

U promet pušten most Svilaj preko Save koji spaja Hrvatsku i BiH, na otvorenju Plenković i Ursula von der Leyen

Most Svilaj jedan je od ključnih projekata Hrvatskih autocesta na dovršetku međunarodnog koridora 5c

Prigodnom svečanosti na bosansko-hercegovačkom graničnom prijelazu Svilaj u četvrtak je u promet pušten most preko rijeke Save, koji je sastavni je dio međunarodnog paneuropskog cestovnog koridora 5C – Budimpešta-Beli Manastir-Osijek-Sarajevo-Ploče.

Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen, predsjednik Vlade RH Andrej Plenković i predsjedatelj Vijeća ministara BiH Zoran Tegeltija zajedno su prerezali vrpcu i time označili puštanje mosta u promet.

Most preko rijeke Save je kontaktna je točka cestovne mreže Republike Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Dužina mosta iznosi 660 metara, a ukupna širina 29 metara. Za svaki smjer izgrađene su po tri vozne trake.

Izgradnju financirale Hrvatska i BiH

Zajednička izgradnja mosta realizirana je temeljem sporazuma između Vlade RH i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine o izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Svilaja i priključnih graničnih dionica autoceste na koridoru 5C.

Sukladno sporazumu, svaka država financira 50 posto ugovorene vrijednosti radova. Financiranje hrvatskog dijela mosta osigurano je putem CEF fonda (57,97 posto) i kredita EIB-a. Vrijednost ugovorenih radova za izgradnju mosta iznosi 22,31 milijun eura bez PDV-a.

Radovi na izgradnji mosta započeli su u rujnu 2016. godine, a planirani rok završetka radova bio je dvije godine. Hrvatska je svoj dio građevinskih radova završila još prošle godine, ali je kasnila gradnja prijelaza s bosanskohercegovačke strane, a u međuvremenu pojavio se i problem s kategorizacijom prijelaza u BiH.

Natječaji se više puta raspisivali i poništavali

Natječaji za gradnju toga mosta nekoliko su se puta raspisivali i poništavali, a nakon trećega postupka i milijunske odštete koju je BiH morala platiti, jer nakon natječaja nije uvela u posao planiranoga izvođača, tvrtku Strabag, u konačnici je posao gradnje dodijeljen konzorciju koji su činile tvrtke Viadukt i Hering. U međuvremenu je Viadukt otišao u stečaj, pa je cjelokupan posao preuzela tvrtka Hering.

Most Svilaj jedan je od ključnih projekata Hrvatskih autocesta na dovršetku međunarodnog koridora 5c, koji će spojiti Budimpeštu, Osijek i Sarajevo s Pločama. Potpuni završetak hrvatskog dijela koridora očekuje se 2024. godine.