U Saboru je upravo izglasan novi Zakon o cestovnom prometu; taksisti, očekivano, nisu sretni

Zakon su podržala 102 saborska zastupnika, odnosno dvije trećine

U Saboru je upravo izglasan Zakon o cestovnom prometu. Podržala su ga 102 zastupnika, što znači više od dvije trećine zastupnika, javio je novinar Hrvoje Krešić. O donošenju ovog zakona se puno govorilo u kontekstu legalizacije Ubera.

Ministar prometa Oleg Butković ovoga tjedna je u Saboru rekao da je cilj zakona uvesti jednaka pravila za sve. “Želimo taksi učiniti jeftinijim i dostupnijim građanima, gužvi se ne treba bojati, novi zakon uvodi jednaka pravila za sve i nikome se ne pogoduje”, rekao je.

Puno veći broj taksista

Vlada procjenjuje da će se liberalizacijom tržišta taksi usluga najmanje udvostručiti broj taksista kojih je sada oko 3.000, što je premalo za Hrvatsku kao turističku zemlju. Jedna od novosti novog zakona je da će prijevoznici moći birati sredstvo za naplaćivanje vožnje – taksimetar ili elektroničku aplikaciju.

Budući taksisti koji nemaju valjane licence morat će imati najmanje 21 godinu i dobar ugled, što znači da neće moći taksirati ako su bili pravomoćno kažnjavani, odnosno ako su u zadnje dvije godine platili kazni preko 25.000 kuna. Budući taksisti polagat će teorijski ispit, ukida se obveza trogodišnje stručne škole.

Određivanje starosti vozila

Postojećim taksistima produljit će se licenca pet godina, oni neće morati prolaziti proceduru kao novi taksisti, objasnio je ministar ovoga tjedna pred saborskim zastupnicima.

Najavio je i da će se, nakon što Sabor donese zakon, donijeti pravilnik koji će urediti pitanje starosti taksi vozila. Prijedlog je da se starost ograniči na sedam godina.

Odmah su se javili taksisti

Iz Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori odmah su se, nakon što je zakon donesen, oglasili i poručili da je “loše što je ovakav zakon donesen”. Njihov predsjednik Božo Miletić poručio je kako je loše što se jedinicama lokalne samouprave oduzimaju ovlasti koje se odnose na uređenje i reguliranje autotaksi prijevoza.

No, poručuje da je dobro što je Uber ipak postao autotaksi prijevoz jer se oni dosad nisu tako definirali. “Nikad nismo bili protiv liberalizacije ili povećanja broja taksi dozvola, kada bi isto bilo provedeno u skladu sa strukom. Protivili smo se nezakonitom radu Ubera i to ćemo i dalje činiti ako će se nastaviti kršiti zakon”, naveli su u današnjem priopćenju taksisti.

Iz Ubera su zadovoljni

Malo nakon, stigla je i izjava iz Ubera. Oni su pak, očekivano, zadovoljni ovakvim razvojem.

“Novim Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu napravljen je korak prema modernizaciji prijevoznog sektora. Želimo biti partner Hrvatskoj u daljnjoj javnoj raspravi o budućnosti prijevoza u Hrvatskoj”, poručuju iz Ubera.