Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Telegram.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

U Španjolskoj su pobrkali bočice s lijekovima pa je 17-ero djece oboljelo od sindroma vukodlaka. Sad im posvuda raste gusta dlaka

Farmaceutska kompanija je zamijenila lijek protiv opeklina s lijekom protiv ćelavosti

ZADNJA IZMJENA: kol 29, 2019
Foto: Screenshot/Youtube

Barem sedamnaestero djece iz Španjolske razvilo je “sindrom vukodlaka”, poremećaj zbog kojeg im na cijelom tijelu intenzivno raste gusta dlaka. Uzrok širenja sindroma navodno je liječnička greška, budući da su im doktori greškom dali lijekove za suzbijanje ispadanja kose. Između travnja i lipnja, djeca su umjesto omeprazole, lijeka za ublažavanje posljedica opeklina od sunca, od doktora dobivala bočice minoxidila, lijeka koji suzbija alopeciju i ćelavost kod muškaraca.

Kao rezultat krivog izdavanja lijeka djeci su po cijelom tijelu počele rasti guste dlake, odnosno razvila im se hipertrihoza, kolokvijalno nazvana “sindromom vukodlaka”, piše El Pais. Španjolski portal El Mundo objavio je fotografije djece u svojem videu. Roditelji su ispričali za El Pais kako su djeci odjednom počeli rasti gusti buseni dlake, te da su bili jako prestrašeni i nisu znali što se uopće događa.

Roditelji su mislili da se radi o genetskom poremećaju

“Čelo, obrazi, ruke, noge i dlanovi moga sina bili su prekriveni kosom. Dobio je obrve kao odrastao muškarac. Bilo je jako strašno jer nismo imali pojma što se događa s njim”, rekla je Ángela Selles, majka jednog dječaka.

Druga majka, koja je htjela ostati anonimna, ispričala je za El Pais da je otišla kod pedijatra sa svojim tromjesečnim sinom, kako bi saznala zašto joj je dijete odjednom puno dlaka. “Otišli smo do pedijatra, a on nam je rekao da je rast dlaka povezan s genima ili njegovim metabolizmom. Morali smo ići specijalistima nekoliko mjeseci kako bismo isključili nekoliko sindroma i rijetkih poremećaja”, ispričala je za El Pais.

Lijek je promptno povučen

Ukupno, desetero djece je iz sjevernog dijela Španjolske u Cantabriji, četvero je iz Andaluzije na jugu, a troje je iz istočnog dijela zemlje, oko grada Valencije. Kompanija koja je liječnicima dostavila lijekove je Farma-Química Sur SL, koja je te lijekove uvezla iz Indije, gdje ih je proizvela kompanija Smilax Laboratories Limited. Portal Granada Hoy piše da je španjolska agencija za lijekove i medicinske uređaje ustanovila da je indijska kompanija krivo sortirala lijekove, pa je španjolska kompanija na krive bočice postavila svoje etikete.

Lijek je u međuvremenu u potpunosti uklonjen iz ljekarni i bolnica u Španjolskoj, a laboratorij kompanije Farma-Química Sur SL privremeno je zatvoren. Međutim, ovo nije prvi takav slučaj u 2019. godini. Pozornost medija ove je godine privukla priča 13-godišnjeg Lalita Patidara, dječaka iz Indije oboljelog od posebno teškog slučaja hipertrihoze, zbog kojeg mu je cijelo lice prekriveno gustom smeđom dlakom.

Ivan Luzar
Telegram autor
1074 članka Više o autoru
Više s weba