Učenike petih i osmih razreda od iduće školske godine očekuju nacionalni ispiti

'To će biti dobar temelj za ono što slijedi, ne samo u vanjskom vrednovanju u spomenutim razredima nego i u srednjim školama'

04.03.2021., Zagreb - Sjednica Vlade RH odrzana u Nacionalnoj i sveucilisnoj knjiznici. Radovan Fuchs. 
Photo: Luka Stanzl/PIXSELL
FOTO: Luka Stanzl/PIXSELL

Ministar obrazovanja Radovan Fuchs jutros je u emisiji Hrvatskog radija izjavio da se nije odustalo od reforme školstva te da će noviteti biti uvedeni već od iduće godine. Među njima je i onaj da učenike petih i osmih razreda osnovnih škola očekuju nacionalni ispiti. Gostujući u emisiji “Ima li što novo?” Fuchs je s još nekoliko ravnatelja škola te predstavnika Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja i profesora analizirao proteklu školsku godinu.

Pritom je istaknuo kako je protekla školska godina bila jako zahtjevna, ali da se može kazati da je bila i kvalitetna. Dodao je kako se unatoč pandemiji nije odustalo od reforme u sustavu obrazovanja. “Od sljedeće godine nastava će u svim školama krenuti po novim kurikulumima i kurikulum dokumenti se i dalje rade samo što se o njima toliko ne priča i ne problematiziraju se u javnosti, dodao je.

Nacionalni ispit dobar temelj za dalje

Ravnateljica Srednje škole Glina Marija Margušić Novosel je kazala kako su potres i korona ostavili veliki trag na psihi učenika, dok je profesor geografije u OŠ “Ivo Andrić” u zagrebačkom Sopotu Dejan Nemčić rekao da su se učenici suočavali s velikim psihološkim problemima. Ministar je na to kazao kako će se u idućem razdoblju u sustavu obrazovanja zapošljavati veći broj psihologa, te će se pružiti pomoć svim učenicima kojima je pomoć potrebna.

Govoreći o reformi školstva vršitelj dužnosti ravnatelja Nacionalnog centra za vrednovanje Vinko Filipović, pak, najavio je novitet za učenike petih i osmih razreda osnove škole. Oni će, naime, od iduće školske godine imati nacionalne ispite. “To će biti dobar temelj za ono što slijedi, ne samo u vanjskom vrednovanju u spomenutim razredima nego i u srednjim školama, jer kad idemo iz pozicije ravnopravnosti za sve, onda možemo vrednovati sve ono što se vrlo često dovodi u pitanje, a to je da ocjena svugdje ne vrijedi isto, naglasio je Filipović.