Uljaniku je kupac otkazao gotovo završen brod. Što s njim?

Danas se pritom počelo pričati i o avansima; ako ih kupci koji su otkazali narudžbe zatraže, Vlada bi mogla izgubiti jamstva

Iz Uljanik Grupe u utorak su izvijestili da je među brodovima čiju je gradnju kupac otkazao i brod na otprilike 70 posto izgrađenosti, te da se s vlasnikom radi na pronalasku rješenja, dok su ostala tri projekta u vrlo niskoj fazi realizacije pa nisu značajniji teret za program restrukturiranja.

U Uljanikovoj obavijesti navodi se kako provedbom programa restrukturiranja Uljanik napušta srednje složenu nišu brodova i više neće graditi brodove za prijevoz automobila i kamiona, već će se “isključivo fokusirati na visokosložene kruzere, platforme i brodove za specijalne morske radove”. Uljanik je u ponedjeljak izvijestio da su kupci s 1. rujna otkazali ugovore za četiri novogradnje.

Što ako zatraže povrat avansa?

Kompanija Automarine Transport s Kajmanskog otočja otkazala je ugovor za gradnju dvaju brodova za prijevoz automobila i kamiona, a i kompanija Siem Shipping jednostrano je raskinula ugovore o gradnji takvih brodova na kojima su sve aktivnosti ranije obustavljene na zahtjev kupca, a fizička proizvodnja brodova nije ni započela.

Novi list je u utorak objavio da bi se zbog otkazivanja ugovora kompanije Siem Shipping hrvatska Vlada mogla suočiti sa zahtjevom te kompanije za povratom uplaćenih avansa što bi državni proračun moglo stajati oko 450 milijuna kuna jamstava.